13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    timosterrenkunde

internet wifi werkt niet

hoi

ik ben sinds gisteren verhuist van kamer thuis, van de 1e naar de 2e verdieping.
    onze modem staat op de begane grond, nu zit ik met het probleem dat mijn mac niet altijd meer goed singnaal pakt.

mijn imac (early 2008) heeft 2 strepen berijk
    een netbookje windows 7 heeft 3 van 5 strepen berijk
    en mijn ipod 2 van 3

op mijn netbook lukt het interneten nog wel, netzoals op mijn ipod, maar op mijn imac werkt het biijna niet meer.
    hier heb ik vroeger nooit problemen mee gehad.

is hier een oplossing voor?
    het liefst niet de oplossing van koop een sterke router!

alvast bedankt timo

Bijdrager
    hansiedejong

Een iMac heeft minder WiFi sterkte dan bijv. Een MBP door de antenne. Ik hoor wel vaker dat mensen zitten stoeien met WiFi op hun iMac in verhouding tot een MBP. Kun je niet gewoon bedraad internetten boven?

Bijdrager
    timosterrenkunde

er is geen mogelijkheid voor bedraad internet.

is er geen software oplossing voor?

en als ik een nieuwe router zal kopen, wat is dan een goede
    momenteel hebben we een sitecom 150N 1X

Bijdrager
    Artfark

Oplossing is een power-adapter verbinding. Ik heb Devolo en dat werkt prima.

Bijdrager
    1984
    Artfark op 14 november 2010

Oplossing is een power-adapter verbinding. Ik heb Devolo en dat werkt prima.

verlies je niet veel snelheid, ik heb er geen ervaring mee.

http://www.devoloshop.nl/

Bijdrager
    Artfark

In mijn geval is de snelheid gelijk gebleven aan directe verbinding en tov draadloos zal het zondermeer beter zijn. Ik heb de dLAN 200AV op drie plekken in huis en werkt als een zonnetje.

Bijdrager
    xpa

Hoi Timo, ik zou simpel beginnen. Waar op de begane grond staat de router? In de meterkast? Heb je mogelijkheden het ding te verplaatsen? Bijvoorbeeld ophangen buiten de meterkast? Op een andere plek in huis neerzetten?

Pas als dat niet werkt, kun je zwaardere maatregelen proberen. Aansluiten van een externe antenne, maar dat ondersteunt jouw Sitecom niet. Software op de computer zal niet veel helpen, software in de router kan soms wel helpen.

Al jaren lang is er de alternatieve firmware dd-wrt waarmee je niet alleen functionaliteit aan je router kan toevoegen, maar softwarematig ook het zendvermogen opkrikt tot het maximum.

Succes, Maarten.

Bijdrager
    mark-a-mac

Je moet ook eens kijken of je router niet op een kanaal uitzendt dat ook door je buren wordt gebruikt. De automatische kanaalkeuze van routers kiest vrijwel nooit het optimale kanaal, zet deze via de setup in de router vast op een vrij kanaal, minstens vier kanalen verwijderd van die van je buren.

Bijdrager
    timosterrenkunde

@artfalk en 1984

moeten ze dan niet beide op de zelfde groep staan?, kan dit ook als ze op een andere groep staat

@xpa
    ik ga dit proberen, misschien naar de eerste verdieping verplaatsen.

@mark-a-mac

een andere kanaal, zal dit ook proberen

het vreemde is dat het internet nu redelijk werkt, zonder dat er iets verandert is.

Bijdrager
    mark-a-mac

het vreemde is dat het internet nu redelijk werkt, zonder dat er iets verandert is.

Zo vreemd is dat niet. Dan zijn je buren niet aan het internetten…

Bijdrager
    snoopnotthedog

Hoe kan ik zien op welk kanaal buren zitten?

Bijdrager
    snoopnotthedog

via wifiscanner dus

Bijdrager
    michelvdb

Terminal: kopieer en plak de hele codestaart in Terminal en toets Return.

/System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Versions/Current/Resources/airport -s
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.