6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Willumpie

Internet via Wifi traag, alleen op Macbook…?

Hallo,

Sinds een paar dagen is internet via Wifi ineens enorm traag op mijn MacBook Pro.
    De indicator in menubalk geeft volle bak signaal sterkte en via iPhones en iPad geen problemen.

Wat kan ik hieraan doen?

Inactief
    Anoniem

Als het internet van Ziggo is, heb ik hb regelmatig het zelfde…
    Tip die ik van iemand via hier kreeg is je bluetooth uitzetten en lijkt bij mij te werken.

Is geen hele goede oplossing, wacht de volgende update af en dan ga ik met Ziggo aan de haal.

Bijdrager
    Floris

Ik moet continu mijn internet aan en uit zetten, voor dat het weer werkt. Heb dit probleem pas sinds OS X Yosemite.

Bijdrager
    Pietje13

Hallo, Mag ik jou dan ook wat vragen? Ik heb een blauwe auto en sinds een paar dagen past die opeens amper meer in de garage. Er zit nog wel benzine in mijn auto. Mijn fiets en brommer passen nog wel zonder problemen. Wat kan ik hier aan doen?

Sunkeeper (ter voorbeeld) reageert vaak snel op topics en hoewel ik zijn kennis zeer hoog acht moet hij in 80% van de gevallen vragen om meer informatie omdat het anders simpelweg gissen is. Als je geholpen wilt worden is het noodzakelijk dat je alle informatie die er mogelijkerwijs toe doet aangeeft. Denk nou eens bij jezelf na wat voor antwoorden je kunt verwachten als je halve gegevens geeft. Waarbij merk je dat de wifi trager wordt? Uit welk jaartal is je Macbook Pro? Welk besturingssysteem draait er op je Macbook Pro? Welke iPhone heb je? Welke iPad heb je? Welke router heb je? Welke internet provider heb je? Welk internet abonnement heb je?

Jouw probleem kan veroorzaakt worden door talrijke dingen.
    -Misschien ondersteunen jouw iPad en iPhone 5Ghz netwerken maar je Macbook niet, maar dat kunnen we niet vertellen zonder te weten welke iPad/iPhone/Macbook je hebt.
    -Wellicht is je wifi ook op je iPad en iPhone sloom maar merk je dat niet omdat een whatsappje ontvangen of de NS app checken niet zoveel van je wifi vraagt, maar dat kunnen we niet vertellen zonder te weten waarbij jij hinder ondervindt van de trage wifi.
    -Wellicht staat je router ingesteld op een verkeerde bandbreedte, maar dit weten we niet omdat we niet weten welke router je hebt.
    – Wie weet heb jij de nieuwe OSx beta op je Macbook ge├»nstalleerd en zijn daar wifi problemen bij bekend, maar dit weten we niet omdat we niet weten welk besturingsysteem je draait.

Sleutelbeheerder
    Night

Ongeacht het type apparaat kun je kijken of het veel scheelt of je hem via een UTP kabel aansluit op het modem.

Bijdrager
    Willumpie

@Pietje13
    Ergens snap ik je punt. Maar die garage… Dan is toch echt je auto groter geworden;-)

Laat ik t opnieuw uitleggen:
    De situatie aan apparatuur is onveranderd, de laatste maanden. Alles werkte heel soepel. En van de een op de andere dag is internet ineens traag op alleen mijn MacBook.

Om wat voorbeelden te geven:
    – Tijdens werken heb ik vaak muziek aanstaan via een stream op safari. Ineens valt dit om de 5 min weg omdat hij moet laden.
    – als ik een website wil openen duurt dit soms wel een halve minuut.
    – Mail halt elke 5 min mail op, er staan regelmatig van die kringetjes dat het niet gelukt is.

Op het moment dat dit gebeurd heb ik meerdere keren tegelijk getest op de iPhone of iPad. Daar kon ik bliksemsnel pagina’s openen, mail ophalen enz.

Dus idd zoals @Night zegt een UTP kabel erin gestoken en dan gaat t wel snel. Dus is WiFi ding lijkt me…

En @Jochemz: wij hadden UPC en dat is Ziggo geworden. (Zonder aanpassingen in router, kabels enz) als t daaraan ligt, kan dat dan alleen effect hebben op je MacBook en niet op andere apparaten?

Alvast bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.