6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    rls_rls

Internet via router opeens langzaam

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb (vanaf februari) altijd probleemloos internet via de router (Linksys WRT150 N Router) gehad op mijn macbook (nieuwste model).
    Sinds enkele dagen is het internet via de router ontzettend traag. Ik haal maar 2 streepjes op de indicator van Airport.

Internet via de gewone bedrade aansluiting is echter gewoon snel.

Ik heb de router al vaak van de stroom gehaald, opnieuw aangezet etc, maar niets helpt. Iemand een idee of oplossing?

Ik heb dit topic al eens doorgenomen, maar het blijft langzaam.
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128372

Bijdrager
    N-Freak

Misschien dat iemand in de buurt op het zelfde kanaal zit?

Bijdrager
    Hansi2124

Zit je niet toevallig op het langzamere netwerk van één van je buren te internetten?

Bijdrager
    rls_rls

Ik heb het kanaal nógmaals aangepast, en het lijkt nu goed te gaan.

Kan het nu zo zijn, dat als dit kanaal drukker gaat worden, het ook weer langzaam wordt?
    Zijn hier oplossingen voor te vinden?

Bijdrager
    N-Freak
    ”rls_rls”

Ik heb het kanaal nógmaals aangepast, en het lijkt nu goed te gaan.

Kan het nu zo zijn, dat als dit kanaal drukker gaat worden, het ook weer langzaam wordt?
    Zijn hier oplossingen voor te vinden?

Je moet eigenlijk een kanaal hebben dat onbevolkt is, het liefst zelfs 2 kanalen er naast en wil je het perfect doen zijn er zelfs maar 3 niet overlappende kanalen, dat zijn 1, 6 en 11. Nu is dat vaak niet haalbaar en zou ik dus proberen een kanaal te vinden waar je minimaal 1 stap tussen het volgende netwerk. Het slimst is dit af te spreken met de buren.

Stel je ziet 5 netwerken probeer ze dan te verdelen met 1 leeg kanaal tussen elk netwerk, dus 1, 3, 5, 7, 9, etc. Op deze manier voorkom je je huidige problemen redelijk.

Bijdrager
    rls_rls

Bedankt voor de informatie!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.