6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    de wouzer

internet via ethernet (ofzo)

Ik gebruik touch able, een programma om mijn ableton (muziekstudio) via mijn ipad aan te sturen.
    om mijn ipad aan mijn mbp te koppelen, zet ik mijn “settings” onder “delen” op internet delen, en dan ethernet via airport
    (zie attachement, het vinkje internetdeling staat itt de printscreen op aan).

als ik mijn ipad heb aangesloten heb ik alleen geen internet meer. Kan ik ervoor zorgen dat ik zowel mijn internet aan heb staan als mijn ipad heb gekoppeld?

Bijdrager
    KarelWillem

Op deze manier niet nee. Het is het één of het ander.

Er zit trouwens geen plaatje bij je topic.

Bijdrager
    johnkeates

Heb je op je Mac normaal draadloos internet zonder iPad? Zo ja, koppel dan gewoon je iPad aan hetzelfde draadloze netwerk en dan heb je ook verbinding tussen die twee.

Bijdrager
    de wouzer

dat laatste dacht ik ook, maar dan is de reactie tussen mijn computer en mijn ipad erg langzaam.

Een optie om de boel te koppelen is via USB… maar ik vind dat een beetje raar.
    Hieronder korte uitleg van de fabrikant van de software. Is Jailbreaken nu echt verstandig?

2.3.4 USB Connection
    On jailbroken iPads it is possible to connect touchAble to Ableton Live via the
    USB cable. This is the fastest and most reliable solution, but it would require
    usage of a 3rd party software and a jailbroken iPad.
    To connect via cable you would have to purchase & download MyWi 4.0 or
    higher from the Cydia store. You would have to open MyWi and enable the USB
    tethering option. If you had several iPads that you would all want to connect via 11
    cable you should make sure to select different IP Address ranges for each of the
    iPads in MyWis settings.
    On a Windows PC simply connect the iPad to the PC and it should automatically
    find and configure the USB connection.
    On a Mac please go to the Systems network preferences and click on ‘Apply’
    once after the iPad has been found. The connection should now be setup and
    usable.

Bijdrager
    johnkeates

In dat geval kan je misschien beter een 2e draadloze adapter gebruiken voor je iPad, of je Mac.

Je kan bijvoorbeeld een extra router kopen, daar DD-WRT op installeren, die dan als Wireless Bridge gebruiken, dan je Mac via Ethernet aan die router koppelen, en daarna je Mac via AirPort/Wifi aan je iPad.

Uiteindelijk ga je nooit realtime controls voor Ableton krijgen met een iPad. Koop gewoon een hardware interface:) Er zijn een groot aantal die het allemaal goed doen. Je kan zelfs een Kontrol X1 die je normaal met bijv. Traktor gebruikt met Ableton gebruiken, gewoon remappen. Of gewoon een Nocturn.

Als je Ableton hebt, heb je een dikke bankrekening. Dan kan een hardware interface er ook nog wel af:)

Bijdrager
    de wouzer

juist mijn APC40 de deur uit gedaan. Bijzonder teleurgesteld over het apparaat. touch able via ethernet is realtime… echt heel goed.

grappig dat je zegt “als je ableton hebt.. heb je een dikke bankrekening. Ik zou eerder denken “als je een mbp hebt, dan heb je een dikke bankrekening. Ik houd niet van hardware controllers, behalve van Maschine en S4. Ableton is nog nooit met iets fatsoenlijks gekomen, nu komt een andere organisatie met Touch able, dit is voor mij een goede rede om ableton weer uit de motteballen te halen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.