9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    merijn

Internet via ADSL modem > router > Airport Extreme

Ik wil meerdere Macs (iBook, Powerbooks) die ik via een Airport extreme wil aansluiten op een bestaand netwerk. Dit netwerk is een ADSL verbinding wat via een router over verschillende kantoren wordt verspreidt via ethernetaansluitngen.
    Nu heb ik via Airport de boel niet aan de praat gekregen. Ik heb ook een directe verbinding geprobeerdt via ethernet. Hier kreeg ik bij DHCP wel alle gegevens zoals IP, subnet en router, maar geen internet…
    De IP adressen waren allemaal in de reeks 10.0……

Wat doe ik verkeerd? Kan iemand mij een beschrijving geven van de instellingen die hiervoor nodig zijn?

Groeten.

Bijdrager
    KarelWillem

Klik eens via BootP aan. Dat hielp mij ook.

Bijdrager
    merijn

Wat gebeurt er met BootP?

Bijdrager
    fistkikker

Je moet als je via een modem/router werkt waar een DHCP server inzit iig op je airport extreme base station de optie om IP-adressen uit te delen uitzetten.

Verder kan ik uit je bericht geen oorzaak opmaken.

Bijdrager
    frankey
    ”merijn”

Ik wil meerdere Macs (iBook, Powerbooks) die ik via een Airport extreme wil aansluiten op een bestaand netwerk. Dit netwerk is een ADSL verbinding wat via een router over verschillende kantoren wordt verspreidt via ethernetaansluitngen.
    Nu heb ik via Airport de boel niet aan de praat gekregen. Ik heb ook een directe verbinding geprobeerdt via ethernet. Hier kreeg ik bij DHCP wel alle gegevens zoals IP, subnet en router, maar geen internet…
    De IP adressen waren allemaal in de reeks 10.0……

Wat doe ik verkeerd? Kan iemand mij een beschrijving geven van de instellingen die hiervoor nodig zijn?

Groeten.

Heb je al eens de DNS van de provider ingevuld in regelpaneel netwerk->TCP/IP?

Bijdrager
    merijn

Nee, maar ik nam aan dat dat via DHCP ook niet hoeft…

In welke reeksen zouden het IP, subnet en router moeten zitten? Moet ik misschien nog ergens handmatig iets invullen? Waar zou het aan kunnen liggen dat ik via ehternet wel de adressen krijg, maar vervolgens geen internet verbinding?

Bijdrager
    hansenonline

dus de router geeft de ip adressen?
    dan moet je de airport als bridge instellen en bij internet verbinding in airport hulpprogramma de volgende gegevens in vullen: verbind via ethernet, configureer dhcp, subnet mask dat van het netwerk(vraag systeembeheerder), router het ipadres van de router(vraag systeembeheerder) en bij dns moet je volgens mij de dns adressen van de internetprovider hebben(vraag systeembeheerder).
    werk je met verschillende buro’s samen via de adslmodem, dan stel je bij internet verbind van de airport de gegevens in die je normaal ook voor een comtputer op de adslmodem in en dan wordt het basestation router.

daan.

ps geef anders een duidelijkere omschrijving van het netwerk, zodat we je beter kunnen helpen.

Bijdrager
    GrandMaster

Kijk op de helpdesk van XS4ALL daarin word alles uitvoerig uitgelegd. :mrgreen:

Bijdrager
    merijn

Een uitgebreide beschrijving van het netwerk komt eraan…

Alvast bedankt voor de hulp!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.