4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Internet verbinding van iMac na update weg

Heb een vervelend probleem.
    Ik heb internet van Ziggo, waar bij de verbinding via kabel het huis inkomt en naar het Ubee modem gaat.Vandaar met een kabeltje naar de Airport Extreme router loopt. Ik heb daarmee een klein thuisnetwerkje opgezet.
    Tot gisteren verliep alles vrijwel normaal .iPad en iPhone via wifi met internet verbonden.iMac en MBP via kabel met router verbonden.
    Alles had internet verbinding.
    Kreeg gisteren een melding dat er een nieuwe update voor SL was waarna ik een herstart moest doen. Dat heb ik gedaan ,zag dat de nieuwe software gedownload en geinstalleerd werd. Daarna de herstart.
    Tijdens de herstart ben ik weggegaan en pas enige uren later weer terug naar de iMac.
    Deze was herstart en een paar programma,s die tijdens de hertart nog aan stonden waren weer open. o.a. Googgle chrome browser.
    Zag toen dat er geen internet verbinding meer was. Checkte modem en router maar deze leken normaal te werken. Alle lampjes op het Ubee modem branden en ook het lampje op de AP.Ext. brand groen. Mijn wifi netwerk werkt ook, heb met iPad eniPhone gewoon internet verbinding.(daar werk ik nu mee).
    Maar e iMac en MBP hebben krijgen geen internet verbinding, nog met ethernet kabel nog draadloos.
    Als ik bij systeem voorkeuren onder netwerk kijk zie ik bij wifi status ingeschakeld maar kan geen internetverbinding tot stand brengen en bij ethernet staat onbekende status.
    Ben via Time Machine terug gegaan naar een situatie van voor de update maar dit geeft het zelfde resultaat nl geen internetverbinding.
    Het Ubee modem heb ik een keer herstart maar dat hielp niet. De Ap Extr. router heb ik nog niet herstart. Durf ik niet zo goed bang dat ik de enige verbinding met internet die ik nog heb, te verliezen.

Wat te doen? Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    peterwillem

Zie dat ik dit topic op een andere plaats had moeten zetten. Weet niet hoe dit moet. Hoop dat de moderator dit kan doen doen voor mij,of iemand anders.

Bijdrager
    peterwillem

Na enig onderzoek en met Netwerk Diagnostische info kom ik tot de conclusie dat een van mijn eerste gedachten juist blijkt te zijn.
    Herstart van Airport Extreme. Was eerst bang mijn enige internet kontakt hiemee te verliezen, maar zegen de greep en herstarten.
    En nu werkt alles weer goed!
    Hoe dit allemaal gekomen is blijft voor mij nog een raadsel. Denk toch dat de nieuwe update en het herstarten daarna er ietsmeete maken had.
    Wie het weet mag het zeggen.

Bijdrager
    poing

Weer een stukje angst overwonnen man top;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.