15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    abrevoort

internet verbinding soms traag of blijft hangen

Mijn iMac met 4 gb 1333Mhz DDR 3 en Lion 10.7.2 doet raar. Als ik opstart en Safari (5.1.1) gebruik begint alles probleemloos. Maar als ik dan een tijdje bezig ben en een paar sites verder blijft hij hangen of soms nog wel verbinding maken maar dan heel traag. Ook mail werkt dan niet meer. Ik heb een speed touch modem dat verder prima werkt met de iPhone en de oude Mac Book Pro. Een herstart biedt dan wel tijdelijk soelaas maar na een tijdje heb ik weer hetzelfde probleem. Wie weet wat ik eraan moet doen om het een en ander weer smoothy te krijgen?
    Alvast dank voor de stroom reacties!
    Ab

Bijdrager
    GuijVRIENDS

Kijk eens hoe het gaat met een andere browser? zoals chrome of firefox

Bijdrager
    Hansi2124

Wat gebeurt er als je je netwerk op een ander kanaal zet? Een kanaal wat minimaal 3 kanalen verwijderd is van andere netwerken in de buurt is het best.

Bijdrager
    sedikit

Misschien te voor de hand liggend, maar bij traag wordende internetverbindingen helpt het bij mij vaak, om de stroom van de modem gedurende ± 10 minuten te verbreken, en dan weer aan te sluiten(= resetten).

Bijdrager
    abrevoort

Dank alledrie!
    Een andere browser had ik al geprobeerd. Dat had ik natuurlijk moeten melden. Een ander kanaal en tien minuten uit probeer ik morgen omdat ik inmiddels een huis vol visite heb. Ik meld me daarna weer
    Alvast bedankt.
    Ab

Bijdrager
    redhead3

Ik zal je topic volgen, want hem gelijkaardige problemen met mijn MBA
    http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-air-zo-traagrouter

Ik hoop dat je het probleem vindt, de tips lijken logisch maar waarom komt het probleem enkel met de imac voor?

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien omdat deze op een vaste plek staat. Daardoor is hij misschien ook nog kwetsbaar voor een storingsbron, zoals magnetron of dect-telefoon.

Bijdrager
    abrevoort

Ik heb de Speed Touch 10 minuten uit gedaan. Gewoon de stekker eruit en na tien minuten er weer in. Het zal toch niet waar zijn? Het lijkt echt te werken! Ik heb al een groot aantal handelingen verricht waarop ik anders vastliep. Ik ben hoopvol en meldt me weer als het eind deze week nog steeds goed werkt. Zo niet dan ben ik er natuurlijk nog sneller om aan de slag te gaan met de andere suggesties. Dank!!
    Ab

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, soms zijn er vele mogelijkheden, maar de simpelste wordt vaak overgeslagen.
    Zou mooi voor je zijn als het hiermee is opgelost!

Bijdrager
    abrevoort

Helaas, daar ben ik weer. Dezelfde storing als boven omschreven. Wat ook opmerkelijk is dat de Mac er na het optreden van dit verschijnsel erlang over doet uit te schakelen en weer opnieuw op te starten. Bij diagnostische info krijg ik dan de melding ‘mail heeft een internetverbinding tot stand gebracht. En POP-account wachten op controle’. Daar blijft ie dan hangen.
    Is dit informatie die iemand herkent?

Bijdrager
    abrevoort

Maar inmiddels lijkt de storing toch verholpen. Ik heb na het uit- en aanzetten ook nog een aantal updates gedaan. De storing manifesteert zich nu al een drietal dagen niet meer. Het lijkt dus opgelost.
    Allemaal hartelijk dankvoor de hulp en graag tot wederdienst bereid!
    Ab

Bijdrager
    abrevoort

Storing kwam toch weer terug. Uiteindelijk blijkt het veranderen van het kanaal van mijn Speedtouch de oplossing. In mijn geval naar kanaal 13. 12 en 13 Zijn volgens de KPN kanalen die bij een Mac vaak goed werken. Misschien heeft er iemand iets aan deze info.

Bijdrager
    Hansi2124

Die oplossing had ik je in mijn eerste reactie al gegeven…:wink:

Bijdrager
    abrevoort

Je heb gelijk, ik had beter moeten luisteren! Maar ik, digitale oen, dacht dat dat het nooit zou kunnen zijn omdat mijn macbook en iPhone wel werkten op dezelfde wifi.
    Ik zal het nooit meer doen en elke suggestie nog zorgvuldiger proberen. Sorry!!!!
    Toch bedankt.
    Ab

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.