10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Internet van UPC, geen vast IP adres.

Sinds vandaag heb ik internet van UPC 60/6, binnen een minuut of 15 werkte de hele handel.
    Het punt is alleen dat ik geen vaste WAN IP adres hebt, voor wat fladderen op internet is dit geen probleem.
    Alleen heb ik 3 routers op verschillende locaties met elkaar verbonden via de VPN functionaliteit van de router.
    De router op mijn werk maakt een verbinding naar mijn router thuis, als UPC mijn IP adres verandert, dan kan de router van mijn werk, mijn router thuis niet meer vinden.
    Als ik het verhaal omdraait, en ik laat mijn router verbinding maken met de router op mijn werk, is mijn probleem dan opgelost?

Of moet ik iets met DNS gaan doen?
    ik heb een 3 tal domein namen, kan ik dan aan mijn UPC verbinding een domein naam koppelen, of werkt dat ook alleen maar met vaste IP adressen?

Bijdrager
    Kasper

Mijn ervaring met UPC is dat het inderdaad een dynamisch IP is. Echter wordt het vrijwel nooit vernieuwd. Dat wil zeggen zolang jij de modem aan laat staan. Ik heb nog nooit meegemaakt in anderhalf jaar UPC dat het IP adres vernieuwd werd zonder dat dat aan mij lag maw ik de modem had gereset oid.

Kijk anders eens naar dyndns. Bij mij op kantoor werken we met een VPN verbinding en hard tokens. De hard token geeft je een generieke code die je samen met een vast password invult. Geen idee of dit je helpt met je domeinen, maar het is iig een veilige manier om op het netwerk van je werk in te loggen.

Kasper

Bijdrager
    martijnG

Dyndns of http://www.no-ip.com/ kan een oplossing zijn. Daar, op je mac zet je dan een tooltje dat je IP naar de dns van die bedrijven stuurt. Hier plak je een domein naam aan jouw ip. veranderd je IP, stuurt het tooltje je nieuwe ip naar die dns. En je blijf dan dus bereikbaar onder die domeinnaam.

Bijdrager
    paradoxdesign

DynDNS is idd de oplossing..UPC werkt met dynamic IP’s, die blijven wel lang bij je, maar kunnen zo ineens zonder waarschuwing veranderen.. Ik zou alleen geen tooltje op een PC achter de verbinding draaien om je dyndns naam te updaten bij een IP change…beetje router tegenwoordig heeft DDNS functionaliteit die dat prima voor je kan regelen..
    Let wel op, bij dyndns is er een free en een betaalde versie (12$ per jaar ofzo)…deze laatste verdient wat mij betreft de aanbeveling, de free version wil nog wel eens verlopen als er niet op het account wordt ingelogd.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb binnen 1 dag al een andere IP adres:neutral:
    Misschien is dit normaal in het begin, maar ik heb wel anders moeten instellen.
    Dit kon gelukkig makkelijk, omdat ik de ADSL er nog bij hebt, maar die is binnen 4 weken ook weg.

Wat betreft de DNS, dit is in mijn router (Draytek 2820) in te stellen.

Begrijp ik het goed, dat de keuzes in het dropdown menu, de enige zijn die ik kan maken, en dat ik bijvoorbeeld niet via het domein van mijn eigen provider dit kan doen?

Bijdrager
    paradoxdesign

Jep… Wat je nog wel kunt doen is het volgende. Maak een account aan bij dyndns, maak in dit account een ddns verwijzing aan, bijvoorbeeld: jouwalias.dyndns.org. Maak vervolgens bij je provider en CNAME aan die je laat verwijzen naar de jouwalias.dyndns.org naam..
    De dns stuurt dan verkeer voor host.jouwdomein.nl naar de dnsnaam jouwalias.dyndns.org.
    Je kunt uiteraard die cname ook niet gebruiken en alleen de dyndns hostname gebruiken, what’s in a name:)

Bijdrager
    Pivni Pes

CNAME, is misschien overkill, ik treed er toch niet echt mee naar buiten, ik dacht alleen als het mogelijk was met de DNS server van de provider, dan hoef ik niet speciaal dyndns account aan te maken.

Maar goed, als ik het verhaal zo ziet, dan is het niet zo moeilijk.
    De dynamic DNS van de router houd in de gaten of er een andere IP adres wordt afgegeven door UPC.
    Is dit zo het geval, dan stuurt hij dit door naar de DNS server van dyndns of een andere DNS provider.

Nu is dit opzicht goed betaalbaar, en ga ik dit denk ik wel even regelen, alleen krijg ik daarmee voor elkaar wat ik wil?
    Als ik bij mij VPN instellingen kijkt, dan staat er bij “My WAN IP” een IP adres, maar kan ik daar bijvoorbeeld “alias.dyndns.org” in plakken?

Bijdrager
    paradoxdesign

Da’s een hele goeie vraag.. Als je dit zo ziet zou je denken van niet, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, only one way to find out!:)

Bijdrager
    Pivni Pes

Ja, precies, je hebt gelijk, dus ik heb maar gelijk een free dyndns geregistreerd.
    Maar al ik dit adres ingeeft bij “My WAN IP”, dan lijkt hij het te pakken, maar als ik dan opnieuw kijkt, dan maakt hij er 0.0.0.0 van.
    Router vindt het niet echt lekker dus.

Maar terwijl ik deze bericht aan het typen ben, zie ik dat bij UPC ook een zakelijke gedeelte is, met dezelfde prijs en snelheid, maar wel met een vast IP adres :angry:
    Morgen maar gelijk eens bellen met die gasten.

Bijdrager
    bonestaak

Hoewel dit topic al oud is toch wat opmerkingen:

DyDNS is er alleen nog maar (duur) betaald. En als je kijkt naar het modem van UPC TWG870U dan kan je onder het tabblad DDNS alleen maar DyDNS kiezen.
    Port Forwarding geprobeerd maar na een dag zet het modem het betrokken ip nummer uit.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.