7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Internet valt weg op een iMac G5 onder Tiger

Een vriend van mij heeft een iMac G5 met 10.4.11 en alle laatste updates voor Tijger. Wanneer hij met Safari werkt of mails verzendt valt de internetconnectie plots weg. Hij zet de computer in sluimerstand en wekt hem onmiddellijk weer op. Surfen en mailen gaat weer voor een poos tot het internet weer wegvalt. Zijn internetprovider is Scarlet. Hij heeft voor support gebeld en kreeg als antwoord: de fout ligt bij de software van de computer. Weet iemand hier raad?
    Zou het herinstalleren van het systeem helpen? Of zou upgraden naar Leopard het euvel verhelpen? Archiveer en installer of clean install? Of moet hij bepaalde voorkeurbestanden wissen? Zo ja, welke?

Alvast bedankt bij voorbaat voor alle suggesties.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Nog iets: hij heeft draadloos internet.

Bijdrager
    Yannes

Probeer het met een andere computer, valt het internet dan alsnog weg dan ligt het aan de slechte bereik van de router.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je je IP al eens verfrist? Heb je al een andere DNS (zoals de Google DNS) ingesteld?

Bijdrager
    Hansi2124

Gaat het met bedraad internet wel goed?
    Staat zijn eigen netwerk bovenaan in Netwerkvoorkeuren / Geavanceerd?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik zal één van de komende dagen mijn vriend bezoeken en al die suggesties uitproberen.
    Misschien zijn er nog. Alvast bedankt.

Bijdrager
    Oppie

Soortgelijke vragen worden vaker gesteld, dus als je even aan het zoeken slaat hier, zul je nog veel tip tegen komen. Zoals het checken en wisselen van de draadloze kanalen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.