2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    soda

internet valt uit…

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn internet:

Wij hebben thuis een iMac, een macBook Pro, een windows-laptop en een windows-pc, voor de internetaansluiting heb ik een philips-modem (belgacom). De windows-pc staat krijgt zijn internet via een Lan-kabel en is dus niet draadloos.
    De windows-laptop is een tijdje weg geweest, en tot dan liep alles prima. De 2 Apples werkten perfect draadloos. Voor het aansluiten van de macBook Pro heb ik alleen de wachtwoordbeveiliging moeten switchen van WEP naar WPA.
    Twee weken geleden installeerde ik de nieuwe wachtwoordbeveiliging op de windows-laptop en die werkte ook, maar nu was er op de Apples geen verbinding meer met het internet, telkens als ik ons netwerk aanklikte gaf het de melding: “Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het netwerk”. Op de windows-pc werkte het internet nog wel, op de macBook Pro werkte het ook als ik de kabel daarin stak… Na enkele dagen werkte het internet echter terug op de macs, maar sinds de eerste keer had mij zus haar laptop echter niet meer gebruikt. Gisteren gebruikte ze hem weer en was het weer van hetzelfde.
    Het is ook zo dat als ik een usb-wifi-ontvanger in mijn windows-pc steek, hij ook draadloos werkt…

Dus: 2 windows-computers en 2 macs: de macs ontvangen geen internet de 2 anderen wel. Wat kan ik hieraan doen?

Sorry voor de lange uitleg, maar ik dacht dat ik beter te veel informatie gaf dan te weinig…

Alvast bedankt, het zou schitterend zijn als iemand mij kon helpen!
    Groeten,
    Jef

Bijdrager
    sypie

Ja ik kan jou helpen.

Weet je wat jij zou moeten doen? Even lang de kam.. eh DIT topic gaan.

Daar kun je veel meer lezen over jouw probleem en de Philips router ic.m. Belgacom.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.