19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Josebo.

Internet valt om de 5 minuten weg.

Sinds enkele dagen valt mijn internet zomaar uit het niets weg, terwijl ik aan het surfen. De verbinding met de router lijkt nog steeds te werken en ook de andere computers in huis hebben op dat moment nog gewoon internet. Alleen mijn MacBook niet. Ik heb net alles geüpdatet, maar het blijft voorkomen.

Weet iemand een oplossing?

Bijdrager
    Bor

Heb je het al in een andere account geprobeerd?

Bijdrager
    jackybe67

Aan het downloaden met Transmission?

Bijdrager
    Josebo.

Dat andere account kan ik inderdaad wel proberen. En nee, ik ben niks aan het downloaden. Alleen een beetje aan het surfen en msn’en, voor de rest niks.

Bijdrager
    Yvesm007

Als je op je airport symbool bovenaan klikt en hij zoekt, en je refresht dan bijvoorbeeld je browser, is het dan terug eventjes?

Bijdrager
    Josebo.

Nee, dan blijft het scherm gewoon wit. Er staat onderaan alleen bijvoorbeeld ‘www.google.nl openen’, maar de site zelf komt niet..

Bijdrager
    georg88

Toevallig ook Ziggo? Want daar weten ze wel wat klanten pesten is.

Want na groot onderhoud in de omgeving Groningen is het hier ook mis.
    Instabiele verbinding en niets anders dan time-outs.

Voor het grote onderhoud geen noemenswaardige problemen.
    Maar ja, Ziggo is goed in het bedenken van problemen om daaruit weer werk te creëren.

Bijdrager
    Josebo.

Nee, geen Ziggo. Gewoon KPN. En daarnaast, de verbinding op de PC’s blijft gewoon goed. Dus ik denk dat het iets met m’n MacBook te maken moet hebben. Nu alleen nog even ontdekken wat precies…

Bijdrager
    LighScan

Ik heb exact hetzelfde probleem hier…

De router is een Linksys WAG54GS en de instellingen heb ik al minstens 10 keer nagekeken aangezien ik zot wordt van het probleem.

De andere laptop (een Windows-pc) heeft geen enkel probleem met het draadloos, en de 2 ethernet-pc’s hebben ook nergens last van.

Het is dus enkel mijn MacBook die problemen heeft. De verbinding lijkt overigens niet weg te vallen, maar toch geraak ik het internet niet op. Airport even uitschakelen en terug inschakelen lost snel het probleem op, maar leuk is toch even anders.

Bijdrager
    Josebo.

Precies, dat klinkt mij bekend in de oren. Ik heb alleen een andere router. Maar het lijkt dus aan de MacBook te liggen, want volgens mij heb jij ook de MacBook (late 2007), of vergis ik me dan?

Bijdrager
    Gfive

Indien draadloos,
    verander het kanaal dat je gebruikt.

Bijdrager
    Josebo.

Welk kanaal moet ik dan veranderen? Op de router? Geeft dat dan geen problemen op de andere pc’s? Daarnaast, ik gebruik al jaren hetzelfde kanaal en nog nooit problemen gehad, dus lijkt me sterk als het daaraan zou moeten liggen.

Wat ik wel bedacht ineens. Ik heb deze week een Random Reader voor Rabobank Internetbankieren gekregen. Zou die er misschien iets mee te maken kunnen hebben?

Bijdrager
    kaassouffle

Kanaal op router ja..
    Kan best tijden goed gaan.. maar misschien heb je inmiddels 10 buren die ook op dat kanaal wifi gebruiken.

Bijdrager
    janhh

Macbook 2007.. Dan heb ik dat probleem ook gehad, oplossing: airport extreme n netwerk.. sneller beter en stabieler.

Bijdrager
    LighScan

Inderdaad, ik heb een MacBook Late 2007.

Kanaal veranderen lost helemaal niets op. Ik ben er inmiddels al tijden van overtuigd dat het helemaal geen router-probleem is.

De andere (Windows) laptop heeft nergens last van. Bij familie heb ik het overigens ook, die hebben een SMC-router en een USRobotics.

@ Janhh: het is geen router-probleem. Apple is niet de enige fabrikant die dergelijke routers fabriceert. :sealed:

Bijdrager
    janhh

Ja, dat weet ik, maar het was voor mij een oplossing. Macbook werkt gewoon niet stabiel onder leopard met bepaalde routers die geen n hebben. Ik was het zo zat, echt verschrikkelijk eigenlijk dat apple dat nog niet heeft gefixed in leopard, er zijn zoveel mensen met hetzelfde probleem.. Ik heb nog steeds de oude router hier staan, en er een airport extreme naast gezet. Is ook fijner omdat al m’n trage apparaten op m’n ouder router zitten (wii iphone windows laptop) en m’n macbook met n op de snellere airport extreme. Maar n werkt iig goed, m’n verbinding valt echt nooit meer weg nu. Bovendien meteen maar een HD aan gehangen en timemachine backt ieder uur m’n laptop draadloos up, geniaal.

Bijdrager
    Josebo.

Hm, dan moet ik daar ook maar eens over na gaan denken, want deze situatie is echt verre van ideaal. Ik moet nu steeds de router aan- en uitzetten en de stekkers eruit trekken om weer een beetje fatsoenlijk internet te hebben, dus daar heeft niemand iets aan. Bedankt voor alle tips!

Bijdrager
    LighScan

Een uitstapje naar de APR maken zal weinig soelaas brengen neem ik aan?

Probeer overigens maar eens te bewijzen dat de fout bij je laptop ligt. En uitgerekend dan zul je uiteraard merken dat het probleem zich niet voordoet bij hen.
    Heb ik altijd voor. :cry:

Bijdrager
    Josebo.

Inderdaad, ook dat zal weinig zin hebben. Ik heb net m’n MB weer aangezet en ik zit ook echt te wachten op het moment dat het internet weer uitvalt, hopelijk komt dat moment niet, maar op één of andere manier voel ik het wel aankomen. Ben bang dat dit grapje me weer geld moet gaan kosten. Balen!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.