8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Winterpeen

Internet traag

Sinds een paar dagen heb ik dat mijn internet op mijn iMac super traag is.
    Dit terwijl mijn iPad en iPhone wel gewoon snel internet hebben. Hier komt nog eens bovenop dat ik een ethernet kabel in m’n iMac heb zitten.
    Hoe kan ik dit oplossen???
    Ik heb ook al geprobeerd om airport te gebruiken, dit werkte niet.

Bijdrager
    nebilem

Een nieuwe kabel proberen kan zijn dat het beschadigd is.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Even de stroom een paar minuten van de modem/router afhalen wil ook nog wel eens helpen.

Bijdrager
    Sven Dion

Was het sinds een software update?

Bijdrager
    Winterpeen

Dat kan ik me helaas niet herrineren…
    Het verhaal wordt echter steeds gekker:
    De pc beneden werkt naar behoren, mijn ipad, iphone en xbox hebben ook nergens last van
    Ook kan ik downloaden op mn iMac maar als ik een software updatr wil doen of in mn browser naar een site wil zegt hij dat er geen internet is. Ook staat er bij instellingen gewoon dat hij verbonden is

Bijdrager
    HankHowie

download google chrome

Bijdrager
    Sven Dion

download google chrome

In Safari moet het ook gewoon kunnen werken dus dat is geen oplossing.

Wanneer er een andere browser dan Safari wordt gebruikt is er geen sprake van een trage verbindingen bij het inladen van de webpagina’s.

Het probleem wordt veroorzaakt door de cache database, deze bevat na de Lion update enkele corrupte records. Deze kunnen niet worden verwijderd wanneer je Safari ‘reset’ met behulp van de menuoptie ‘Safari ? Stel Safari op nieuw in…’.

Het probleem is echter vrij eenvoudig te verhelpen door handmatig de cache database te verwijderen, deze database wordt autmatisch opnieuw door Safari aangemaakt bij het herstarten van de applicatie.

Sluit Safari af (belangrijk!) en start OS X Terminal (Programma ? Hulpprogramma), kopieer en plak hierin het onderstaande commando:

rm ~/Library/Caches/com.apple.Safari/Cache.db

Herstart hierna Safari en je zult merken dat de applicatie de webpagina’s weer zal inladen conform de snelheid van je internetverbinding.

Probeer ook de DNS codes van Google toe te voegen.
    Ga ? Systeemvoorkeuren ? Netwerk ? Geavanceerd ? DNS ? Klik op het kleine plusje linksonder ? Vul in 8.8.8.8 en klik nogmaals op het plusje en vul nu 8.8.4.4 in.

Bijdrager
    heliasje

Heb de DNS aangepast en in de osx terminaal de cache geplaatst en alles werkt weer supersnel snel. hartelijk dank voor de snelle reactie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.