7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Japsuh

Internet traag, vooral op iMac

Hallo,

Ik ondervind de laatste tijd problemen met de internetverbinding van vooral de iMac uit 2008. De verzendsnelheid ligt meestal rond de 18-24, toch is het internet tergend traag.

Op de meeste andere apparaten werkt het internet wel gewoon goed (ook op de plaats waar de iMac staat). De internetverbinding valt wel af en toe uit bij andere apparaten, dat wil zeggen dat hij bijvoorbeeld op de MacBook Pro uitvalt maar dat de rest van alle apparaten het wel doen. De snelheid is wel altijd goed. Ook als er gedownload wordt op hoge snelheid, valt de router na een paar minuten uit (dan doet hij helemaal niets meer, en moet de router gereset worden).

Nu is mijn vraag of ik het probleem moet zoeken bij de router (aangezien niet alles vlekkeloos werkt), of bij de iMac (waar het internet constant traag is, onafhankelijk van de verzendsnelheid)? Of hebben deze problemen misschien helemaal niets met elkaar te maken?

P.S. De router is een Zyxel router modem combinatie van Tiscali/Telfort uit 2006 met de nieuwste firmware, wifi-G.

Bijdrager
    Maverick9898

Hoe is je iMac verbonden? WiFi of ethernet? En hoe zit dat met de rest van je apparaten? Als de iMac bijv. de enige is die via ethernet is aangesloten en voor je draadloze apparaten valt het soms weleens weg, lijkt het me een router-probleem;).

Bijdrager
    Japsuh

Hij is met wifi-G verbonden, net als alle andere apparaten.

Bijdrager
    Maverick9898

En is de iMac degene die het verst van de router afstaat? Met G-verbinding op een lange afstand is het internet meestal niet zo snel;).

Bijdrager
    Japsuh

Zoals ik al in mijn verhaaltje had gezegd, werken alle andere apparaten op dezelfde plek wel gewoon.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik zie ’t ja…. Naar mijn idee ligt het aan de router, aangezien je die ook soms moet herstarten. Als ie sowieso uitvalt is het misschien tijd voor een nieuwe router. Als het probleem met de iMac zich dan nog voordoet, dan weet je dat het aan de iMac ligt.

Bijdrager
    schuurr

Beste Japsuh

Ik heb hetzelfde gehad ooit en toen kreeg ik advies naar mijn DNS instellingen te kijken. Daar heb ik toen wat weggehaald en daarna werkte alles weer goed.
    Vraag me niet precies hoe het werkt…….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.