13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Internet stopt soms, maar doet ’t wel weer na uit- en weer inschakelen Wi-Fi

Soms stopt mijn internetverbinding.
    Als ik dan op ‘Turn Wi-Fi off’ klik, en direct daarna weer op ‘Turn Wi-Fi on’ dan werkt ie weer een tijd prima.
    Het lijkt willekeurig uit te vallen – ik kan er althans geen patroon in ontdekken.

Andere laptops hebben dit probleem niet op hetzelfde Wi-Fi netwerk, dus het ligt echt aan mijn laptop (software of hardware).

Ik draai Mojave (10.14.6), maar het probleem speelt al een tijd, al weet ik niet precies of ik het voor Mojave ook al had (ik denk het haast wel).

Wat kan het probleem zijn, en hoe los ik het op?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Kwadraatje
    Bijdrager
    bebitoes

Met de toetst option en de muis op het wifi logo drukken geeft meer info wat kan helpen dit issue te onderzoeken en dan dit in een werkende situatie en een niet werkende situatie.

Bijdrager
    gipsman

Gebeurt ook op random locaties, bv. bij vrienden, op kantoor, publieke wifi?

Bijdrager
    polansky

Is het zo dat je hele huis zonder internet zit, of is het alleen jouw computer, telefoon of ipad?

Als alles er telkens uit ligt is de kans aanwezig dat de switch in de wijkkast kapot is.
    Bel dan met je provider en laat de DSLAM controleren. Dikke kans dat het ‘poortje’ waar net jouw verbinding aanhangt dan kapot is.

Bijdrager
    yellow

Interessant. Had een paar weken geleden precies hetzelfde probleem op mijn oude iMac (10.12). Andere apparaten hadden er geen last van. Volgens mij kwam dat omdat ik mijn Airport Extreme 15 cm had verplaatst. Die is nu weer teruggezet en alles lijkt weer vloeiend te werken (Nb het had niets te maken met slecht bereik want soms deed hij het een uur prima en daarna opeens niet. Geen patroon). Maar jij gebruikt een laptop en zit niet op een vaste plek…

Bijdrager
    gipsman

Je kan eens alle ooit gebruikte netwerken weggooien (Instellingen>Netwerk) incl. je eigen netwerk. Daarna alleen je eigen netwerk weer toevoegen.

Een hardware probleem is mogelijk de antenne of de verbinding naar de antenne. Ik heb ooit een macbook tweedehands gekocht en merkte thuis pas dat wifi onstabiel was, naargelang de stand van het scherm.

Bijdrager
    Ree

Ik heb soortgelijke problemen op een 2019 MacBook Pro; WiFi valt spontaan uit, andere apparaten (zoals iPhone) blijven een actieve WiFi verbinding houden. WiFi uit en weer aan verbindt zonder problemen. Bij mij is het WiFi icoon op dat moment ook “transparant” in plaats van de gebruikelijke 3 boogjes. Is dat bij jou ook?

Anyways; bij deze abonneer ik me op deze topic:)

Bijdrager
    gipsman

Gebeurt dit op andere locaties ( buitenshuis)ook?

Bijdrager
    Ree

Als je dat aan mij vraagt; geen idee, sinds corona is mn laptop een vaste thuiswerkplek. Overigens op 3 meter van de router af, 1 dunne houten wand met eveneens houten kasten ertussen. Geen staal of beton, en het gaat van volle bak naar niets, alléén op de MBP.

Bijdrager
    hatolex

Ik weet niet of ziggo je internet provider is, maar mocht dat zo zijn kijk eens op het ziggo forum. Je bent zeker niet de enige met dit probleem.

Bijdrager
    JJmac

Voorheen waren er ook problemen met Ziggo voor een stabiele verbinding, de oplossing was zet de WiFi van de Ziggo uit en maak gebruik van je eigen router.

Bijdrager
    Hydræ

Ik heb hetzelfde probleem, wifi uit- en inschakelen lost het weer even op. Herinstallatie van macOS hielp niet. Als ‘workaround’ gebruik ik nu een Airport Express 2 die via een ethernetkabel is verbonden met de computer. Geen problemen meer ervaren.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.