6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    goofyboy1

internet sneller maken

Hallo,

kan iemand mijn vertellen hoe je de hoogste snelheid kan halen bij bittorrent en andere dl programmas?
    Ik heb net contact gehad met de provider en die zegt dat ik gewoon de volledige snel van 20Mb kan beschikken.
    Echter ik kom niet boven de 100kb uit.

wie o wie weet een trucje via terminal??

alvast bedankt joost

Bijdrager
    KarelWillem

Bittorrent download-snelheden zijn van veel dingen afhankelijk.

– van het aantal downloaders
    – van hetgeen jij upload
    – van de snelheid van de server waar het gehost wordt
    – etc.

Zeggen dat je 20 Mb kan halen is mooi, maar in de praktijk kom je daar natuurlijk nooit aan.

Met een 20 Mbit verbinding zou je echter toch wel eens een download moeite treffen die sneller dan max. 100 Kb gaat.

Maar nogmaals; dat ligt er maar helemaal aan wat, waar en hoe je download.

Bijdrager
    Vesper

Poorten in je router open gezet? Even kijken in de manual van je torrent-cliënt. En dan op portforward.com voor een makkelijke handleiding.

Bijdrager
    Mr Macintosh
    ”goofyboy1″

Ik heb net contact gehad met de provider en die zegt dat ik gewoon de volledige snel van 20Mb kan beschikken.

Echter ik kom niet boven de 100kb uit.

Je hebt een verbinding van 20 M/bit wat gelijk staat met 2,5 Mbyte , maar in werkelijkheid zal de snelheid van je verbinding schommelen rond de 1 Mbyte

Die 100 kb wat je noemt zijn , zijn 100 kbyte en dus geen bits.

Ik denk dat niet dat je er veel aan kan doen, aan die 100kb. Je kunt hopen dat het meer wordt, maar kunt dat niet zelf regelen.

Bijdrager
    MacTS
    ”goofyboy1″

kan iemand mijn vertellen hoe je de hoogste snelheid kan halen bij bittorrent en andere dl programmas?

Als je i.p.v. torrents via nieuwsgroepen (binaries) en een payserver gaat downloaden gaat de snelheid flink omhoog. Met een payserver haal ik een constante snelheid van 635 KB/s, dit is 85% van mijn adsl-abonn. van 6Mb/s. Voor jou zijn er ook newsservers die 20 Mb zijn. Je bent dan niet afhankelijk van de snelheidsverlagende factoren die hierboven genoemd zijn, dus blijft de max. snelheid constant.

Bijdrager
    goofyboy1

hallo,

als ik via newsgroep wil dl’en. hoe moet ik dan te werk gaan.
    welk programma gebruiken jullie en welke newsservers?

m v g joost

ps ik hoef geen betaalde servers.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.