8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    renzie

Internet snelheid omlaag door Airport extreme

Ik heb sinds deze week mijn 8 mbit telfort adsl omgezet naar een 50 mbit kabelinternet via ziggo. als ik mijn macbook pro rechtstreeks aansluit op het modem haal ik 47.5 mbit als snelheid. ik heb mijn 2009 airport extreme via de automatische configuratie aangesloten op het modem. mijn snelheid varieert nu via de extreme van 20-30 mbit (via ethernet en wireless).

Moet ik soms niet automatisch configureren? enige tips hoe ik mijn snelheid kan verbeteren?

renzie

Inactief
    Anoniem

Vind je het gek? draadloos internet is altijd langzamer.

Inactief
    Anoniem

Draadloos is inderdaad trager dan bedraad,

daarom heb ik hier alleen nog een draadloze router voor de computer op de eerste verdieping.

mijn imac gaat gewoon via een homeplug echt geweldig.

maar weer even ontopic:
    raar dat hij ethernet ook trager is ?
    draadloos is dat ook al je er vlak bij zit ??
    en voor ethernet gebruik je dan een korte kabel of een lange
    hoe langer de kabel hoe trager de data

Bijdrager
    wouwout

volgens mij moet je draadloos op de N variant gaan zitten, bij voorkeur ook op 5 ghz. Kun je allemaal in je airportconfiguratieprogramma instellen.

Bijdrager
    bedhead

Voel je dat tijdens normaal surfen? Of is het om grotere bestanden over te dragen?

Bijdrager
    renzie

natuurlijk haal je de snelheden niet met draadloos internet. ik test door via http://www.speedtest.net een meting te doen van de downloadsnelheid van hun server naar mijn modem. de mackbook is daarbij via een kabel rechtstreeks op het modem aangesloten en meet 48 mbit, sluit ik de airpor extreme op het modemt aan en sluit ik mijn Macbook met de kabel op de apple extreme dan meet hij tussen de 20-30 mbit.

de airport extreme is hier dus de oorzaak van de teruggang in snelheid. dit heeft niks met G/N te maken . tijdens het normaal surfen merk je dat niet, maar bij het downloaden van een cd of film is dat natuurlijk wel een verschil van betekenis.

renzie

Bijdrager
    wopper
    ”renzie”

de airport extreme is hier dus de oorzaak van de teruggang in snelheid. dit heeft niks met G/N te maken .

renzie

Waar baseer je dit op? De maximale doorvoersnelheid van G onder de voorwaarde dat je alleen op het accesspoint zit en er geen andere gebruikers zijn is 36Mbit.

Met N is dit hoger ik haal dan met een vlugge test al 45Mbit, dus het heeft wel degelijk te maken met G of N.

Het kan ook nog zijn dat de airport niet meer kan routeren vanwege zijn cpu maar dan zou je eens moeten googlen op de ” trougput” van de airports daar zie je meestal wat een router cpu technisch maximaal kan.

Maar jouw grootste probleem zit mijn inziens dat je op de G standaard zit, ga eens naar N op 5Ghz dan zal je zien dat je Apple met 300Mbit naar je Aiport connect.

UPDATE: dus je gaat met een kabel naar je Airport Extreme? Hmm ik ging even uit van een Express

Bijdrager
    renzie
    ”wopper”
    ”renzie”

UPDATE: dus je gaat met een kabel naar je Airport Extreme? Hmm ik ging even uit van een Express

Ja, dat geef ik toch aan? mijn metingen verricht ik bedraad aan de airport extreme. als ik het draadloos gedeelte inschakel op de macbook haal ik een (interne) verbindingsnelheid van 270 met de router, maar daar heb ik het niet over.

mijn probleem is dat het gebruik van mijn airport extreme mijn internetsnelheid welke ik van de modem binnen krijg flink naar beneden haalt.

renzie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.