3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    PSlomp

Internet (safari) via utp langzaam, maar via wifi wel snel

Beste mensen,

Weet iemand van jullie waardoor het zou kunnen dat de pagina’s is Safari wanneer mijn iMac via utp met mijn router is verbonden langzaam laden? Maar wanneer ik dezelfde iMac via Wifi (Airport) verbindt met mijn router laden de pagina’s heel veel sneller.

Nu lijkt de oplossing simpel om dan via Wifi te internetten, maar de verbinding valt telkens weg.

Iemand een oplossing voor het langzame laden van de pagina’s? Ik heb de cache al geleegd en tevens safari opnieuw ingesteld.

Patrick

Inactief
    Anoniem

Ik zou de netwerkinstellingen van bij verbindingen (vast en wireless) is vergelijken en kijken of je misschien verschillen ziet bij o.a. Router en DNS-servers

Bijdrager
    PSlomp

Bij de draadloze staat niets ingevuld bij DNS-servers en ook bij zoekdomeinen staat niets. Maar dit kan wellicht komen doordat draadloos niet goed werkt?

Bij de vaste verbinding staat bij DNS-servers: 192.168.178.1 en bij zoekdomeinen: fritz.box

Bij router staat bij de vaste verbinding wel iets ingevuld maar bij de draadloze niet, maar hier kan ik ook zelf niets invullen

Patrick

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.