30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    peterwillem

Internet probleem met TimeCapsule.

Ik heb heb UBEE modem (geen router) via Ziggo. Aangesloten met utp kabel op mijn TimeCapsule (laatste generatie) en deze weer met utp op mijn iMac.Verder 2 airport e’s in een draadloos netwerk. Tot aan vanochtend werkte dit.
    Vanochtend geen internet.Modem en Timecapsule herstart. Hielp niet. Het wifi netwerk op zich werkte wel maar had geen verbinding met internet.
    Toen modem rechtstreeks op mijn iMac aangesloten en na herstart modem had ik wel internet verbinding.Geen fout van de isp Ziggo , ook het modem lijkt goed te werken. Gebruik dit nu om dit draadje te schrijven/posten.
    Als ik echter de Timecapsule weer in het net werk plaats dan wordt de internet verbinding verbroken, netwerk blijft wel bestaan (groen in AP utility)
    Wie kan helpen?

Bijdrager
    fred44nl

heb je op de TimeCapsule IPv6 op automatisch, of alleen local link staan ??

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  fred44nl.

Bijdrager
    peterwillem

local link.

Bijdrager
    Beech

Gebruik eens de DNS-servers van Google: 8.8.8.8 en 8.8.8.4.

Je kunt je ipv6-verbinding hier testen

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Beech.

Bijdrager
    fred44nl

je kunt eenvoudig controleren of het een DNS-probleem is.
    open Terminal en zet daar in: “ping http://www.yahoo.com” (zonder quotes).
    als daar een reactie op komt, dat ie de host niet kan vinden, o.i.d., dan is het een DNS-probleem.

Bijdrager
    peterwillem

Denk dat dat wel werkt,dus geen DNS probleem

Bijdrager
    fred44nl

heb je dat ook, als je geen werkende internetverbinding hebt ??

Bijdrager
    peterwillem

Dat ga ik nog even uitzoeken, maar dan moet ik de TimeCapsule weer in het netwerkplaatsen en kan ik even niet communiceren.
    Overigens ter info: Dit probleem lijkt op het tegenovergestelde probleem dat ik een tijdje terug had nl toen werkte internet en het netwerk wel maar had de time capsule een oranje driehoek (werd niet herkend) terwijl nu alles groen is maar de internet verbinding verbroken is.
    zie: http://www.onemorething.nl/community/topic/raadsel-met-time-capsule-en-ap-config/

Bijdrager
    fred44nl
    peterwillem op 02 september 2016

Ik heb heb UBEE modem (geen router) via Ziggo. Aangesloten met utp kabel op mijn TimeCapsule (laatste generatie)

op welke poort van de TimeCapsule heb je die utp-kabel aangesloten ??

Bijdrager
    peterwillem

Dit heb ik als ik geen internet verbinding heb.

Heb nog wat screenshots gemaakt tijdens internetloze periode.

/uploads/community/09a7a3e453680ccc8f0176267fcf0a30aa3205f2_10679.jpg

Bijdrager
    peterwillem

Bijdrager
    peterwillem

Bijdrager
    peterwillem

<Fred 44

Gigabit ethernet wanpoort

Bijdrager
    peterwillem

Het duurt allemaal wel even voor dat ik kan antwoorden ivm switchen tussen wel en geen ineternet .

Het valt mij op dat de ip adressen ook steeds veranderen tijdens dat wisselen. tevens ook de DNS servers.

Bijdrager
    McPim

Je TimeCapsule heeft geen IP adres gekregen van je UBEE modem (dat staat er ook). Als je een andere apparaat aan je UBEE modem aansluit moet je het modem eerst (fysiek) van de stroom halen en even 30 seconden wachten. TC aansluiten en aanzetten en dan modem weer opstarten, eventueel daarna je TC nog een reset. Je kabelmodem geeft alleen een IP adres aan het laatst gekoppelde MAC (=hardware) adres, dus bij iedere ‘wissel’ moet dat gereset worden. Probeer dat dat dus eerst, zolang je TC geen IP adres krijgt praten ze nog niet met elkaar.

Verder was er vanochtend http://allestoringen.nl/storing/ziggo een storing bij Ziggo, misschien was die toevallig net voorbij toen je je iMac met je TC had gewisseld.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  McPim.

Bijdrager
    McPim

(voor de volledigheid: je iMac krijgt wel een IP adres van je TC, maar je TC krijgt (nog) geen IP adres van je modem)

Bijdrager
    peterwillem

<McPim
    Telkens als ik van status wisselde (modem-imac modem-time capsule-imac) heb ik steeds zowel modem als time capsule herstart.
    Bij de modus modem-imac kreeg ik pas na de herstart internet. Bij de modus modem-TC-imac kreeg ik na herstart modem/TC geen internet.

Wat die Ziggo storing betreft ik heb steeds internet van ziggo op het modem gehad, behalve misschien toen ik merkte dat ik ineens geen internet meer had en toen ben gaan zoeken.

Bijdrager
    McPim

Snap ik, maar heb je het UBEE modem nu van de stroom gehaald (met TC aangesloten) en even gewacht? Zolang je TC geen IP adres krijgt van het UBEE modem zul je geen internetverbinding hebben.

Bijdrager
    McPim

En als het met de TC aangesloten nog niet werkt: kijk in dat geval ook even op het tabje ‘Internet’ in je Airport Utility. Er moet ‘DHCP’ staan bovenaan en daaronder een IP adres. Wat zijn de cijfers vóór de eerste punt van dat adres?

Bijdrager
    peterwillem

<McPim
    Ga het nogmaals proberen.mogelijk heb ik niet de juiste volgorde aangehouden.Ik heb dus eerst de kabels weer aangesloten, toen stroom op het modem en toen dat opgestart was stroom op de TC. Geen internet.
    Toen nogmaals modem van stroom en met stroom terwijl TC( onder stroom) aangesloten. Wederom geen internet.

Ga nu weer terug naar modem-imac status, met af en aan stroom op het modem.

Bijdrager
    peterwillem

Ik had net gewisseld, zit dus nu rechtstreeks op de imac zonder TC. Echter in AP utils krijg ik onder archief<configureer ander basis station<
    het bovenstaande plaatje.

Bijdrager
    McPim

Maar je TimeCapsule staat toch uit in deze configuratie als je iMac direct aan het modem hangt?! Dus nu begrijp ik het niet meer helemaal.. En wat in bovenstaand plaatje niet klopt is de DNS-server instelling: daar hoort geen 10.0.1.1 bij te staan. Die dus sowieso weghalen, dat kan ook de oorzaak zijn.

Maar nogmaals, hoe ziet dit plaatje eruit als je wél je TimeCapsule achter het modem hebt hangen (en dus geen internet hebt), kun je daar een screenshot van maken?

Bijdrager
    peterwillem

Ja de TC staat uit. Er staat ” archief ” bij ,dus misschien heeft ie dit plaatje onthouden.

daar hoort geen 10.0.1.1 bij te staan. Die dus sowieso weghalen, dat kan ook de oorzaak zijn.

Wat hoort daar dan wel bij te staan, of moet het blanco blijven?

Ik ga dus nu weer terug naar TC modus en ben dus off line

Bijdrager
    McPim

Kijk, als je weer de TC aan hebt modem hebt hangen, wat er in dit tabje staat. Als er een IPv4 adres staat wat met 94.xx begint is dat stap 1, dat is een Ziggo adres van je modem (goed dus). Staat er niets of iets anders dan klopt er iets niet (maak modem stroomloos en herstart TC tot er wel een 94.xx adres staat). Kijk dan wat er bij DNS-servers staat, in principe staan daar 2 adressen die grijs zijn (niet selecteerbaar). Als er nog steeds 10.0.1.1 staat haal dat dan weg en druk op de knop rechtsonder ‘werk bij’. De TC zal opnieuw opstarten, kijk daarna weer wat er staat bij ‘DNS-servers’..

Bijdrager
    fred44nl

het lijkt er op, dat DNS 10.0.0.1 handmatig is ingesteld (geweest).

wat ik vaak zie en hier dus ook, is dat zowel Ethernet als Wifi actief zijn.
    Ethernet staat wel bovenaan, dus dat moet de verbinding zijn, die wordt gebruikt.
    daarom zet ik wifi in dergelijk situaties altijd uit.
    wellicht heeft dit niets met het probleem te maken:)

Bijdrager
    McPim

Had ik nog niet eens gezien Fred44nl, ethernet en wifi tegelijk aan op je iMac is inderdaad een beetje onzinnig. Zeker als er ook nog Airport Expressen (weten we uit vorige draadje) in je netwerk hangen.. Zou in principe los van dit probleem moeten staan, maar hou het zo simpel mogelijk:)

Bijdrager
    peterwillem

Lijkt dus de oorzaak te zijn.

:-D(y)

Bijdrager
    peterwillem

<fred 44 en Mc Pim ,

Wifi staat door gaands uit op mijn imac. Alleen met het gedoe is het even bij komen te staan. Heb het net weer bijgesteld nadat het internet weer ok is.
    Snap niet van die DNS getallen. Waar kan ik vinden hoe en wat ingesteld moet worden?
    Voor alle zekerheid is onderstaande goed?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  peterwillem.

Bijdrager
    peterwillem

Bijdrager
    McPim

Het werkt dus weer? Top! Hoe die DNS erin is gekomen is een raadsel, misschien een wisselwerking (toen je internet het even niet deed) met de AE’s in je netwerk. Wat er hoort te staan is wat er nu staat. m.a.w. met DHCP regelt je provider dat en hoef je je er niet druk om te maken. Een ‘zwart’ DNS server adres is handmatig ingesteld, dat was dus die 10.0.1.1 in dit geval.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.