8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Internet plusbellen

Ik heb na veel problemen een nieuwe experiabox van KPN gekregen vandaag. Telefoneren gaat nu weer goed.
    Internetten ging toch al goed, maar nu heb ik een raar probleem met Mail.
    Ik heb dus een account bij kpnplanet en heb (sinds vandaag???) regelmatig dat de verbinding met de server verbroken is. Enige tijd later is de verbinding weer “spontaan” goed.

Als de verbinding verbroken is krijg ik de foutmelding:

De volgende serverfout heeft zich voorgedaan: De server “pop.kpnplanet.nl” heeft een verbinding via poort 110 geweigerd.

Enkele minuten later werkt alles weer normaal.

Ik heb ook een .Mac account, die blijft gewoon keurig netjes permanent online.

Kan dit iets met de nieuwe experia te maken hebben?

Bijdrager
    Peppie

Hans Flick,

Welkom bij de club (problemen met Internet+bellen van KPN).
    Het probleem is voor mij herkenbaar, de mailboxen zijn s’ avonds erg moeilijk bereikbaar.
    Ik maak dat dagelijks mee, hoewel ik de melding niet meer krijg, deze gaat vanzelf weg.

Ook ik heb in het verleden deze problemen gehad. je moet dan proberen of het via webmail wel mogelijk is om de mailboxen te bereiken. (mijn ervaring is dat de mailbox via webmail wel bereikbaar is)

Je kunt wel de helpdesk bellen maar daar schiet je niets mee op.

Dus maak je niet druk wacht een paar dagen af, hoogstwaarschijnlijk gaat het vanzelf over.

Succes

peppie

Bijdrager
    cowbell

Hier hetzelfde.
    Er zijn al een paar weken problemen met de POP server (Microsoft :cry: ) van InternetPlusBellen.
    Wordt regelmatig over geklaagd op : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1190009/17

Bijdrager
    chrisis_nl

Ik heb gelukkig weinig problemen met IPB. Heel af en toe doet internet het niet. Zet ik even de experia box aan/uit en dan werkt alles weer!

Mail heb ik ook geen problemen mee gehad. Maar ik gebruik ook geen e-mailadressen van kpn! Heb je dat gedonder ook niet:D

Bijdrager
    OMT-fan

Maar het gekke is dat ik met mail bij de oude experiabox nooit problemen had…..

Bijdrager
    cowbell

’t is ook iets van de laatste tijd.
    Op GOT staat een tip wat het probleem (mogelijk) voorlopig oplost.
    Direct de IP adressen invoeren in mail:

194.151.105.246 ipv pop.kpnplanet.nl
    194.151.105.247 ipv mail.kpnplanet.nl

Bijdrager
    OMT-fan

Ik durf het haast niet te geloven maar………….. alles lijkt weer te werken nu ik de tip van cowbel heb toegepast!!!!!!

Hulde!!!

Nu KPN nog……

Bijdrager
    cowbell

Je kan jezelf toch even een mailtje sturen?
    Ik zou in ieder geval je adres hier weghalen. Tenzij je ook gelijk het KPN spam filter wil testen :wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.