22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    retlaw1971

internet plusbellen en experia box KPN

heeft iemand al ervaring in het gebruik van de experia box van kpn behorende bij het internet plus bellen. zo ja….zijn die positief/negatief en belangrijk werkt het allemaal en is de overstap goed te doen.

Bijdrager
    barts

Hier ben ik ook benieuwd naar, in de specificaties staat dat het alleen voor Windows geschikt is.

Bijdrager
    retlaw1971

ik kreeg van de knp na twee weken pas het volgende bericht:

“Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:

U kunt een Apple computer gebruiken in combinatie met een Experia Box. KPN kan u echter geen ondersteuning bieden bij het aansluiten.”

Bijdrager
    Yosemite
    Bijdrager
    rubio

Volgens mij heeft internetplus bellen nog wat kinderziektes http://www.nu.nl/news/691732/51/Internetbellers_KPN_mogelijk_onbereikbaar.html

Inactief
    Anoniem

Bij mij werkt het prima op de Mac, het is onzin wat de KPN zegt dat het niet zou werken, want je hoeft in principe geen client software die bijvoorbeeld Windows only is te installeren.
    Het enige vervelende is dat je nog geen poortinstellingen op kan geven en nu dus mijn webserver uit de lucht is… :(

Bijdrager
    barts
    ”rubio”

Volgens mij heeft internetplus bellen nog wat kinderziektes http://www.nu.nl/news/691732/51/Internetbellers_KPN_mogelijk_onbereikbaar.html

Maar Internet plus bellen is niet bellen via internet, maar een combinatie van een gewone telefoonlijn en adsl…

…toch?

Bijdrager
    @GHB

Hier werkt Internet Plus bellen perfect. (in dit geval via Planet). Waar je windows voor nodig hebt is een USB WIFI dongle.

Geluid IPB is goed en nog geen storingen gehad. Overigens kan ik rustig gaan downloaden als ik aan het bellen ben. Gaat allemaal goed. De installatie is simpel…

Overigens heeft het verhaal wat Rubio aanstipte alleen te maken met een aantal gebruikers met Bittorrent achtige applicaties en ze zijn al bezig met een oplossing.

Aanrader lijkt mij, het scheelt ook veel peso’s.

Bijdrager
    hansenonline

hoe ben je aan internetbellen via planet gekomen? zie nml nergens op de site van planet iets hierover!

Bijdrager
    @GHB

Klopt er staat niets op de site. Echter ze hadden het vorig jaar december al doorgegeven aan mij en hebben ze mij redelijk snel daaropvolgend mee laten lopen. (en van de week was alles binnen)

Als het goed is zou je het al moeten kunnen bestellen, maar ik zie ook niets staan op de site van Planet. Misschien staat het al in je upgrade panel als je ingelogd bent op de site? Anders even een belletje met Planet plegen.

Als ik inlog bij Planet dan kan ik wel mijn telefonie gegevens beheren, dus misschien?

Bijdrager
    bkersten

Als je op de help pagina van Planet Internet intypt: InternetPlusBellen.
    Dan krijg je informatie over hoe je je kunt aanmelden als geïnteresseerde.
    Vervolgens krijg je waarschijnljik snel genoeg een bericht dat je het kunt bestellen.

Succes!

Groeten

Bijdrager
    barts

de Experia zou een DECT-centrale bevatten voor 4 handsets. Heeft iemand al eens geprobeerd hierop een DECT-toestel aan te melden?

Bijdrager
    Yosemite
    ”barts”

de Experia zou een DECT-centrale bevatten voor 4 handsets. Heeft iemand al eens geprobeerd hierop een DECT-toestel aan te melden?

De KPN Experia Box is een Siemens SX551 en deze heeft absoluut geen ingebouwd DECT basisstation.

Het ADSL modem waar jij het over hebt is de door Siemens aangekondigde Gigaset SX651. Dat apparaat is voorzien van een ADSL (2+) modem, Wifi Router, VoIP en een DECT basisstation.

Je kan natuurlijk wel een draadloze Wi-Fi telefoon op de Experia Box aansluiten. KPN komt binnenkort zelf ook met een draadloze Philips Wi-Fi beeldtelefoon op de markt waarmee je via de Experia Box kan bellen; de Philips VP5500.

Bijdrager
    barts

O, ik dacht dat de Experia dezelfde modem als de SX651 was. Ik heb nu een ISDN-centrale en die kan ik straks niet meer gebruiken als ik overstap op IPB. Het zou mooi zijn als de modem meteen een Dect-centrale zou bevatten, zoals de SX651. Wordt de SX551 niet toevallig de opvolger van de SX551 bij de kpn?

Bijdrager
    Raikkonen

Hoe is het berijk eigenlijk van de Experia, m’n pa zit er aan te denken om ook over te gaan op IPB, maar de laatste draadloosmodem die we van KPN kregen was bagger (speedtouch 570i). Die gaat nog niet eens van de meterkast naar de zolder:x .
    Nou is dat tot nu toe nog niet zo erg omdat we nog geen laptops hebben, maar als ik over een paar maanden n keer een MBP of zo ga kopen wil ik eigenlijk wel berijk door het hele huis!!

Bijdrager
    wiseass
    ”niekvangalen”

Bij mij werkt het prima op de Mac, het is onzin wat de KPN zegt dat het niet zou werken, want je hoeft in principe geen client software die bijvoorbeeld Windows only is te installeren.
    Het enige vervelende is dat je nog geen poortinstellingen op kan geven en nu dus mijn webserver uit de lucht is… :(

Je kan toch al je ip forewarden in de cockpit (mijn KPN)?

Zeer goed ervaringen met IPB, ben er erg tevreden over geen gezeur, geen uitval, goed bereik!

Volgens mij kan je in de Primafoon terecht als je IPB via planet aan wilt vragen.

Bijdrager
    ISS

Het werkt wel degelijk i.c.m. een Apple.

Zie ook: MacMiep (klik aan de linkerkant op ‘Draadloos’)

Bijdrager
    barts

Ik heb sinds gisteren Internetplus bellen van de kpn en het aansluiten ging allemaal prima. Ook het instellen van het draadloos netwerk ging redelijk vlot.
    Echter: toen ik me aan wilde melden bij Mijnkpn zou ik een wizard moeten krijgen waar ik m’n emailadressen kan opgeven, maar die wizzard krijg ik niet. In Mijnkpn verschijnt ook geen kopje Internetplusbellen. Zou het aan Safari-Firefox kunnen liggen, ze hebben het alleen maar over IE, maar ook daar geen Wizard?

Bijdrager
    Zander
    ”barts”

Ik heb sinds gisteren Internetplus bellen van de kpn en het aansluiten ging allemaal prima. Ook het instellen van het draadloos netwerk ging redelijk vlot.
    Echter: toen ik me aan wilde melden bij Mijnkpn zou ik een wizard moeten krijgen waar ik m’n emailadressen kan opgeven, maar die wizzard krijg ik niet. In Mijnkpn verschijnt ook geen kopje Internetplusbellen. Zou het aan Safari-Firefox kunnen liggen, ze hebben het alleen maar over IE, maar ook daar geen Wizard?

Kan een paar dagen duren voor je die wizard krijgt. Ik heb het zelf nu een paar weken en bevalt goed alleen de voicemail krijg ik niet aan de praat.

groet
    Sander

Bijdrager
    barts
    ”corderooy”

Kan een paar dagen duren voor je die wizard krijgt. Ik heb het zelf nu een paar weken en bevalt goed alleen de voicemail krijg ik niet aan de praat.

Ik was een beetje te ongeduldig. Vandaag verscheen de wizard wel in mijnkpn en het werkt inmiddels allemaal.

Bedankt.

Bijdrager
    overstapper

Als ik 1 tip mag geven: ga niet internetplus bellen via de combi kpn-hetnet. Elders op dit forum heb ik al iets vermeld over mijn problemen met HetNet sinds ik ben verhuisd.
    De lange versie van dagelijkse, dure telefoongesprekken met de helpdesk (!! à 45 eurocent per minuut !!) en alle smoezen, list en bedrog die ik daarbij voor m’n kiezen heb gekregen zal ik jullie besparen. Maar 1 ding is handig voor jullie om te weten.

Volgens de helpdesk van HetNet heeft mijn probleem (m’n ADSL-toegang werkt niet) o.m. te maken met problemen bij HetNet die zijn ontstaan doordat hun klanten massaal overstappen op internetplus bellen. De vraag overtreft het aanbod én de capaciteit van zo’n beetje alle apparatuur plus de helpdesk van HetNet, waardoor er van alles in de soep loopt daar.
    Sommige overstappers (van gewoon ADSL bij HetNet in combi met gewoon KPN telefoonabo naar internetplus bellen van HetNet en KPN gezamenlijk) zitten hierdoor al maanden(!) zonder internet. Bij een aantal anderen (zoals ik) die niet eens zijn overgestapt naar internetplus bellen maar een andersoortige wijziging hebben doorgegeven werkt ADSL ook niet.

Misschien dat het via Planet allemaal goed gaat, maar bij HetNet is het op dit moment een grote bak ellende…

[size=9:ed6a0341df](En ff off topic, voor het geval iemand zich afvraagt waarom ik dan niet overstap naar een andere provider: ik wil niets liever maar de grappenmakers van HetNet hebben per 3 april – toen lag m’n internet er al ruim een week uit – m’n abo automatisch voor een jaar verlengd. En twee abonnementen betalen dat trek ik financieel niet…)[/size:ed6a0341df]:cry:

Bijdrager
    OMT-fan

Heb hier internet plusbellen van KPN Planet en sinds kort behoorlijke problemen.
    Na ca. 5 min. bellen ben ik niet meer te horen door de gebelde persoon terwijl ik hem wel nog hoor.
    Er zit dan niets anders op dan opneiuw bellen.
    KPN heeft aangegeven dat de software via een reset op de experiabox ge-update moest worden. Dit duurde ca. 20 minuten, zonder enig resultaat overigens. Met het internet heb ik geen problemen al vind ik e.e.a. wel traag soms.
    De technische dienst van KPN zal me nu binnen twee dagen bellen om te zien of ik een nieuwe experiabox moet krijgen.

Herkent iemand dit soort problemen?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.