6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Mystique

internet plat?

hallo, dit is mijn eerste berichtje *zwaait*

En ik heb direct een probleempje met mijn mac (iBook G4, Mac OS X 10.3.3). Bij het opstartscherm worden de laatste dagen altijd onderdelen die gestart moeten worden overgeslagen en verschijnt heel snel het inlogvenster. Gevolg hiervan is dat het internet niet meer werkt. Na een paar herstarten lukt het meestal wel. Maar als ik daarna weer opstart komt hetzelfde probleem terug. Vandaag heb ik echter intensief, wat niet goed is denk ik, het programma Onyx gebruikt en na een reset van de PRAM was het eindelijk goed. Nu durf ik mijn macje niet meer uitzetten…

weet er iemand de oorzaken van dit probleem en hoe het op te lossen?

Bijdrager
    barbar25

Mocht je dit nog niet gedaan hebben: start schijfhulpprogramma ( onder hulpprogramma’s) en herstel je permissies. Verhelpt vaak problemen. Wat de reset van je pram betreft: pram staat voor permanent ram, ramgeheugen dat ook bewaart blijft als de computer uit staat. Dus als dat je zorg is dan is dat niet nodig.

p.s. welkom bij de club:lol:

Bijdrager
    Gijs

Ik denk dat dat ‘overslaan’ van onderdelen gewoon betekent dat je computer zo snel opstart dat je niet alle meldingen te zien krijgt. Ik heb dat ook vaak en bij mij is er geen enkele probleem met internet.

Bijdrager
    Tomaat

Bedoel je met “programma’s overslaan” dat die programma’s dus niet worden opgestart?

Zijn de locaties van de programma’s misschien veranderd? En idd, doe eerst eens permissies repairen:)

Bijdrager
    Gijs

Mystique heeft het niet over programma’s die worden overgeslagen, maar onderdelen van het inlogscherm. Dus dat is het opstartscherm met het blauwe balkje na de ‘boing’, waarna je je wachtwoord moet opgeven (als je niet automatisch inlogt).
    Bij mij gaat het blauwe balkje meestal tot de helft en daarna komt direct het inlogscherm tevoorschijn. Dus ik zie ook niet alle onderdelen meer langs komen. In eerdere versies ging het balkje helemaal tot het eind met de bijbehorende meldingen, dus ik denk dat daar de zorgen van Mystique vandaan komen.
    Maar goed, daarmee is het haperende internet nog niet verklaard natuurlijk…:(

Bijdrager
    Mystique

het probleem lijkt opgelost.

waarschijnlijk had hij geen zin tijdens het weekend te werken :d

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.