11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iJet

Internet over telefoonlijn, maar zonder telefoonabonnement

Internet over de telefoonlijn, maar zonder een abonnement voor de telefoon. Wie heeft hier ervaring mee en/of tips voor de beste prijs/kwalitieitsverhouding?

Bijdrager
    wout3r

Ja vroeger, 6 jaar geleden gehad:P Goed voor emails ophalen, meer geduld heb ik niet;)

Bijdrager
    mcdaddy

KPN levert Direct ADSL en dat is zonder telefoon abonnement. Orange (Wanadoo) heeft iets vergelijkbaars. Als je dingen wilt vergelijken dan kan je ook kijken op http://www.bellen.com

Bijdrager
    iJet
    ”woopz”

Ja vroeger, 6 jaar geleden gehad:P Goed voor emails ophalen, meer geduld heb ik niet;)

Ja, dat heb ik ook. Maar helaas zijn de mogelijkheden beperkt in m’n nieuwe tijdelijke stulpje :?.

”mcdaddy”

KPN levert Direct ADSL en dat is zonder telefoon abonnement. Orange (Wanadoo) heeft iets vergelijkbaars. Als je dingen wilt vergelijken dan kan je ook kijken op http://www.bellen.com

Dank, ik ga eens kijken. Ben zelf al jaren klant van Orange, met goede ervaringen dus wat dat betreft heeft Orange een streepje voor.

Bijdrager
    gretver

Als je je telefoonlijn bij kpn opzegt, en dit doorgeeft aan te telefoonaanbieder rekent kpn de huur van de telefoonlijn door aan je internetaanbieder. Je rekening bij je internet aanbieder wordt dan gewoon +/- 9.95 duurder (prijs van belbudget abbonnement). Je wint er niet zoveel mee dus…

Vroegah heb ik in mijn oude huis gewoon mijn telefoon opgezegd. Dan betaal je helemaal niets voor kpn abbonnement of huur. Probleem is dan wel dat je telefoonlijn en nummer vogelvrij is. ALs je buren een nieuwe lijn nemen kanj het zo zijn ndat jou “vrije” telfoonnummer gebruikt wordt. Dan is je ADSL ook weg….

ALs je dat risico niet wilt lopen, zou ik gewoon bij dKPN blijven, het scheelt rompslomp en je kunt makkelijker switchen van ADSL-proveder. Voorts heb je altijd nog een telfoonnummer voor noodgevallen.

Bijdrager
    1234

Ik ben toevallig net aan het orienteren op internet aanbieders, maar ik zie door de bomen het bos niet mee.
    Klopt het dat je bij adsl dus verplicht bent minimaal 9,95 (belbudget) per maand naar KPN te brengen?
    Ik ben niet zo’n fan van vaste telefoon en al helemaal niet van kpn.

En zou iemand mij kunnen vertellen waarom iedereen liever ADSL heeftt dan kabel?

Ik wil het liefste internet voor (in totaal) niet meer dan 25 euro per maand.

Alvast dank

Bijdrager
    gretver

Je blijft verplicht 9,75 te betalen, of aan kpn, of aan je internet manbieder, die het vervolgens weer aan kpn moeten dokken. ik weet niet hoe lang dit nog blijft, maar toto nu toe moet geld betaald worden voor de huur van het koper van kpn.

Bijdrager
    tuinman
    ”timmyboy”

Ik ben niet zo’n fan van vaste telefoon en al helemaal niet van kpn.

En zou iemand mij kunnen vertellen waarom iedereen liever ADSL heeftt dan kabel?

Ik wil het liefste internet voor (in totaal) niet meer dan 25 euro per maand.

Alvast dank

Mischien internet via de kabel wat voor jou?

Bijdrager
    CaDoc

Ben zelf erg tevreden over mijn kabelaansluiting. Met Chello kan je het abonnement ook nog uitbreiden met vaste telefoon. Heb nu in een tweede huisje ook ADSL en ik merk geen verschil.

Bijdrager
    1234

Bellen over de kabel?

Maar ik hoor wel eens dat kabel heel instabiel zou zijn.
    denk dat ik wel voor kabel ga, ben een beetje aan het onderzoeken en merk dat dat weer mooi combineert met kabel TV en evt digitale tv.

Bijdrager
    CaDoc

UPC/Chello heeft al jaren een abonnement waarbij je naast je kabelmodem ook een telefoonlijn kan krijgen. Het is een soort VOIP avant la lettre, mijn broer heeft het al jaren zonder een enkel probleem. Alleen als de stroom uitvalt kan je niet bellen, dat is het enige nadeel – maargoed nu doet je DECT het dan ook al niet meer.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.