23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    bosevents

internet op vakantie

ik neem mijn macbook mee op vakantie om een blog bij te kunnen houden en zo de thuisblijvers op de hoogte te houden.

Hoe kan ik het beste online gaan aldaar?

De camping waar we verblijven heeft geen WiFi internet en volgens hun was er ook niets in de buurt. Nu kan ik dus door de straten van Isola Verde gaan rijden en hopen dat iemand zijn of haar internet verbinding openstaat :D

of wat zijn jullie suggesties!!!:?

Bijdrager
    Macmortsel

Macbook thuis laten, en genieten van uw vakantie….

Bijdrager
    KarelWillem

Wie gaat er dan ook naar een camping zonder WiFi!!! Dom! :wink:

Volgend jaar naar Amerika gaan.
    Daar kan je zelfs bij een sinaasappelstandje in de berm nog draadloos Internetten.

Bijdrager
    KingAchille

De receptie heeft ongetwijfeld een Ethernet verbinden. Vraag of je daar een Airport mag aankoppelen en dan heb je internet.
    Mvg,

Inactief
    Anoniem

Macbook thuis laten, en genieten van uw vakantie….

Yep, daar ben ik helemaal mee eens. Sluit jezelf af van die buitenwereld. Anders is het toch geen vakantie? Wil je toch echt internet hebben, zoek dan een internetcafé. Of blijf thuis?

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”bosevents”

Nu kan ik dus door de straten van Isola Verde gaan rijden en hopen dat iemand zijn of haar internet verbinding openstaat.

Mocht je dat doen, dan is MacStumbler/iStumbler wel handig.

Lees verder…>>

Bijdrager
    KingAchille

WiFi Finder of AirPort Radar doen ook prima hun werk. Vanuit Dashboard!
    Mvg,

Bijdrager
    bosevents

k neem mijn macbook mee om het thuisfornt op de hoogte te houden. Dit doe ik omdat er iemand thuis blijft die heel erg ziek is. We bellen maar ik vind het ook leuk om fimpjes en beelden te laten zien.

De rest die wel een antwoordt hebben geven bedankt alvast.

Ik ga een aantal van die dingen proberen

Bijdrager
    greatpetie83

Kleine tip als mede-blogger. Als je maar voor een korte tijd gebruik kan maken van een internetverbinding.

Schrijf je verhaal alvast in word oid en zet daar dan opmerkingen in als <<foto zus>> <<link zo>> zodat je weet waar je nog dingen moet toevoegen. En sla het bestand dus op. Dan is de tekst een kwestie van copy-paste en hoef je alleen nog de speciale functies zoals foto’s invoegen te doen.

Veel succes en een prettige vakantie. Er bestaan trouwens ook wifi-vinders als sleutelhanger. Dan hoef je je mac niet al aan te hebben om eerst een netwerk te vinden. Scheelt weer wat mbt de accu.

Bijdrager
    LEXY

Kamperen met een MacBook HAHAHA!!! Vergeet niet ook je magnetron mee te nemen, en je beertender, en je senseo…:lol:
    Maar ff serieus, als die achterblijver zo ziek is, waarom dan niet elke dag even een telefoontje naar NL?! Veel menselijker!! En die fototjes en filmpies komen achteraf wel. Want wees nou eerlijk, jij vindt het toch ook verschikkelijk om je elk jaar weer door die vakantiefoto’s/films te moeten worstelen van al je vrienden en familie… Echt niemand zit daarop te wachten, En het lijkt me zelfs nogal pijnlijk voor de zieke. Jullie lekker genieten en hij/zij zielig in bed tussen vier muren.
    En dan heb ik het nog niet eens over mogelijke diefstal van jouw Bookie!

Fijne vakantie.

Moderator
    Strifer
    ”LEXY”

Kamperen met een MacBook HAHAHA!!! Vergeet niet ook je magnetron mee te nemen, en je beertender, en je senseo…:lol:
    Maar ff serieus, als die achterblijver zo ziek is, waarom dan niet elke dag even een telefoontje naar NL?! Veel menselijker!! En die fototjes en filmpies komen achteraf wel. Want wees nou eerlijk, jij vindt het toch ook verschikkelijk om je elk jaar weer door die vakantiefoto’s/films te moeten worstelen van al je vrienden en familie… Echt niemand zit daarop te wachten, En het lijkt me zelfs nogal pijnlijk voor de zieke. Jullie lekker genieten en hij/zij zielig in bed tussen vier muren.
    En dan heb ik het nog niet eens over mogelijke diefstal van jouw Bookie!

Fijne vakantie.

het spijt me zeer, maar hij heeft toch net uitgelegd waarom hij het doet en waarom zijn macbook mee gaat? daat moeten wij het dan gewoon mee doen. klaar. het heeft niets met het gemak van een magnetron, senseo of beertender te maken… hij wil iemand op de hoogte houden met foto’s en filmpjes naast de telefoon gesprekken met iemand die heel erg ziek is.

gewoon meenemen die macbook. alleen opletten dat ie niet gejat wordt!

Bijdrager
    LEXY

Ach je hebt gelijk ook! Ieder zijn verslaving. Ik ga ook niet op pad zonder een voorraadje shag…
    En die MacBook gewoon overal mee naartoe op je rug sjouwen. Alleen niet vergeten af te doen voor een frisse duik. :beret:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik nam mijn iBook ook mee naar Limburg, Oostenrijk, Amerika, etc.

Heerlijk.

Lekker bij het zwembad een paar maitjes naar huis.
    Even de foto’s backuppen op de hotelkamer.
    Alvast het reisverslag bijhouden.
    De kids even met een filmpje parkeren.

Even de weerberichten bekijken.
    Jee, is het in Nederland alweer rotweer???

Bijdrager
    J.C.

Vooral dat laatste is altijd leuk als jij lekker in het zonnetje ligt 8)

Bijdrager
    greatpetie83

Beetje offtopic, maar hier in het ososten is het goed toeven. Geen druppel regen is gevallen itt het westen. Blij dat ik in het oosten zit.:D En nu weer: :sotp::)

Bijdrager
    Paul en Tess

Vaak heb je in de buurt van een school wel de beschikking over een wifi. Althans, dat is mijn ervaring in Frankrijk.

Bijdrager
    bosevents

bedankt voor de tips. Ik ga iemand blij maken tijdens mijn vakantie (hoop ik!!!)

Bijdrager
    bosevents

Ik heb hier op de camping Ethernet verbinding

Als ik nu aansluit en via diagnostiek probeer aan te sluiten
    zegt hij dat hij geen internet ziet

Heeft iemand een idee hoe dit kan????

Bijdrager
    bosevents

Ik heb hier op de camping Ethernet verbinding

Als ik nu aansluit en via diagnostiek probeer aan te sluiten
    zegt hij dat hij geen internet ziet

Heeft iemand een idee hoe dit kan????

Bijdrager
    bosevents

aaanvulling er is hier een computer die gewoon internet heeft en er steekt een ethernet kabel uit die je kunt aansluiten als je nu geld erin gooit kun je internetten . Maar hoe krijg ik de ehternet kabel aan het werk

Bijdrager
    greatpetie83

waarschijnlijk moet je nog de inloggegevens van de internetprovider hebben. Dat moet je dus even vragen en invullen.

Bijdrager
    Marieke van Osch

Het kan zijn dat het alsnog is afgeschermd, ik weet dat sommige systeembeheerders erg goed zijn in het dichttimmeren van een netwerk. Als het legaal is om de kabel te gebruiken van de internetcomputer dan kunnen ze je vast ook wel helpen. Anders zit er niets anders op dan naar de MacDonalds (onee het is McDonals 8))want volgens mij hebben die overal een open Wifi.

Succes!

Bijdrager
    J.C.

Yep dat is wel een goede move. Als je toevallig een draadloos netwerkje tegen komt kan je altijd dit programmatje gebruiken :innocent:

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.