20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Pretletter

Internet op tv – resolutie

Ik heb een Mac Mini aangesloten op mijn tv. Waar ik echter mee zit is dat als ik wil internetten op de tv ik de letters niet kan lezen. Ik zit eigenlijk zo’n 3 meter van de tv met een draadloos toetsenbord en draadloze muis. Ik heb de schermresolutie nu zo hoog mogelijk staan. Dit heb ik eigenlijk gedaan omdat ik veel film kijk vanaf de Mac Mini op de tv. En verder vind ik van die grote pictogrammen die je krijgt bij een lagere resolutie geen gezicht. Is het echt noodzaak om een evenwicht te vinden tussen de resolutie om films te kijken en te surfen. Of is er een andere oplossing.

Ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

Bijdrager
    Nick Nack

Appeltje +?

Bijdrager
    Pretletter
    ”Nick

Appeltje +?

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Bijdrager
    casperrrrrrr
    ”Pretletter”
    ”Nick

Appeltje +?

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Dat als je CMD + “+” (naast backspace..) doet, de letters groter worden..

Bijdrager
    floor

de command toets naast de spatiebalk geeft in combinatie met de plus-toets de mogelijkheid om de letters binnen je browser te vergroten.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Voor het kijken van films hoef je de resolutie niet hoger te zetten dan 800×600. De PAL resolutie die je TV gebruikt is namelijk slechts 720×576, ook DVD’s en de films die je meestal download zijn in deze resolutie. Tenzij je natuurlijk een LCD of Plasma tv hebt, die kunnen een hogere resolutie hebben. Maar ook dan geldt nog dat het videomateriaal meestal geen hogere resolutie dan 720×576 heeft.
    Een eventuele hogere resolutie die je gebruikt heeft dan dus alleen nog te maken met hoe klein je de icoontjes en tekst wilt hebben.

Bijdrager
    Pretletter

Dat klinkt als een goed idee.
    Ik ga het proberen.

Bedankt.

Moet je dat trouwens bij iedere pagina opnieuw doen of is het een setting die Safari onthoudt zolang je Safari open hebt?

Bijdrager
    1984
    ”Pretletter”

Is het echt noodzaak om een evenwicht te vinden tussen de resolutie om films te kijken en te surfen. Of is er een andere oplossing.

Toets [command] [option] +8, daarna pas je het aan met [command] [option] +of – om weer naar de normale weergave te gaan toets je weer [command] [option] +8

Bijdrager
    RobinH
    ”Pretletter”

Ik ga het proberen.

Bedankt.

Moet je dat trouwens bij iedere pagina opnieuw doen of is het een setting die Safari onthoudt zolang je Safari open hebt?

Zolang je Safari open heb blijft dat zo :wink:

Bijdrager
    LEXY

Niet als je in een nieuw tabblad een pagina opent. Dan laat Safari de pagina weer in de standaard grote zien.

Bijdrager
    n8n

Dan kan je ook Opera gebruiken, hier vergroot je de hele pagina waardoor de verhouding hetzelfde blijven, wat anders in safari kan helpen is in de voorkeuren het standaard lettertype groter te zetten. Als je dat doet zijn er site’s (die met em’s werken ipv pixles voor fontgrootte) waar de lettertypes altijd groter worden weergegeven.

Bijdrager
    TheM4inframe
    ”1984″
    ”Pretletter”

Is het echt noodzaak om een evenwicht te vinden tussen de resolutie om films te kijken en te surfen. Of is er een andere oplossing.

Toets [command] [option] +8, daarna pas je het aan met [command] [option] +of – om weer naar de normale weergave te gaan toets je weer [command] [option] +8

je bedoelt [ctrl] [option] [command] <8> zeker (<ctrl><alt><cmd><8>) als je niet weet wat ^ betekent :wink:

Bijdrager
    1984
    ”TheM4inframe”

[je bedoelt [ctrl] [option] [command] <8> zeker (<ctrl><alt><cmd><8>) als je niet weet wat ^ betekent :wink:

Nee, dat bedoel ik niet ,heb je het zelf geprobeerd:?
    ik bedoel [command] [option] 8
    mocht het niet functioneren, ga dan naar de systeemvoorkeuren en zet een vinkje bij schakel zoomen in of uit (zie afbeelding)

Bijdrager
    Toinef

control scroll werkt ook dan kan je op alles in zoomen

Bijdrager
    Piels

Lekker functioneel ook jongens, dat werkt toch niet om iedere keer zo in te zoomen:)

Bijdrager
    Zeekomkommer

Ondertussen ben ik nog steeds benieuwd naar wat voor TV pretletter heeft. Want zoals ik al eerder schreef is de kans groot dat zo’n hoge resolutie helemaal niet nodig is en dat daarmee ook al die inzoom trucjes en letter-vergroot trucjes overbodig zijn.

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”Zeekomkommer”

Ondertussen ben ik nog steeds benieuwd naar wat voor TV pretletter heeft. Want zoals ik al eerder schreef is de kans groot dat zo’n hoge resolutie helemaal niet nodig is en dat daarmee ook al die inzoom trucjes en letter-vergroot trucjes overbodig zijn.

Idd dit is wel een vereiste om een oplossing te vinden:?

Bijdrager
    1984
    ”Pretletter”

Ik ga het proberen.

Bedankt.

Lijkt of het is opgelost ? @Pretletter, meld even als je probleem is opgelost, en vermeld dat even in de titel:wink:

Bijdrager
    Pretletter

Mijn TV: Samsung le32r72

Ik heb het geprobeerd op 800X600. Dat is om te internetten wel te doen. Maar bij andere programma’s zit ik me een ongeluk te scrollen omdat het venster in deze resolutie niet op het scherm past.

Maar ik moet ook zeggen dat ik weinig internet op de tv dus ik heb nog niet echt verder gezocht voor een oplossing.

Bijdrager
    Zeekomkommer

De resolutie van dat scherm is 1366×768. De weergave van het beeld is het scherpst als je exact dezelfde resolutie kiest op je Mac. 1366×768 zal waarschijnlijk niet beschikbaar zijn maar 1360×768 vast wel, en dat is ook goed. Tekst zal er dan het scherpst uitzien.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.