16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    lizzie87

Internet op mn ibook

Hoi allemaal,

Een aantal weken geleden hebben we een nieuwe internet aanbieder gekregen. Nu wil ik met mn laptop het internet op maar ik weet echt niet hoe ik verbinding moet maken. En kom er via boekjes en alles niet uit. Hij geeft ook niet aan op mn laptop dat hij een verbinding heeft gevonden. Mijn broer heeft ook een laptop alleen dan windows en die kan wel het internet op.

Zou iemand zo aardig kunnen zijn om alles uit te leggen? Ik heb er echt geen idee van hoe ik dit in stand moet brengen..

Alvast bedankt

Bijdrager
    Gies

Belangrijk is wat voor internet het is, draadloos of met draad en wat voor iBook jij hebt.

Bijdrager
    lizzie87

Draadloos is het in ieder geval en heb een ibook G4

Bijdrager
    Nikita

Hoe is de situatie nu? Draadloos, met een netwerkkabel, alleen een Modem (wat voor modem?) of zit er nog een router tussen (zo’n ding wat je internet splitst voor meerder computers)?

Als je ons dat weet te vertellen, kunnen we je een stuk beter helpen. Anders is het vooral gissen :)

Bijdrager
    lizzie87

de hoofdcomputer is wel met een kabel maar we hebben dus draadloze verbinding want mijn broer zit er ook op met zijn laptop. Voor de rest is het een modem van versatel.
    Zou het zo kunnen zijn dat ik op de hoofdcomputer iets moet aanmaken? Om de mac toegang te geven? Want hij geeft dus zelf niet aan dat ie een verbinding gevonden heeft..

Bijdrager
    Nikita

Ok… Even denken. Ik neem aan dat je een Airport Extreme kaart hebt zitten in je iBook. Da’s uiteraard een vereiste. Als het goed is zie je in de menubalk een soort waaiertje staan:

Daar moet een lijst met draadloze netwerken staan die er zijn. (Uiteraard moet je ‘m eerst aanzetten).

Zorgt die hoofdcomputer waar je het over hebt voor het draadloze signaal? Kan nog lastig worden dan… Ik heb vaker verhalen voorbij zien komen waarbij een XP machine het internet in een draadloos signaal om ging zetten. Met als gevolg dat ‘ie de Mac’s niet of nauwelijks toegang wilde geven, maar de Windows machines gingen als een speer… Blijft vreemd.

Bijdrager
    lizzie87

Ik heb eerder internet op mn laptop gehad. Alleen was dat 5 maanden geleden. Ik ben namelijk net terug van 5 maanden buitenland. En in de tussentijd zijn ze bij mij thuis van server enzo veranderd. Hij geeft op mn laptop niet aan dat hij dus een netwerk kan vinden. Ik heb dus het idee dat ik op de hoofdcomputer ergens iets moet instellen zodat mn ibook dat signaal op kan vangen.

Bedankt tot nu toe in ieder geval voor jullie antwoorden, ik hoop dat we er uit kunnen komen

Bijdrager
    Nikita

Maar die laptop van je broer, die heeft wel een draadloos signaal?

Ik heb hier ’s geprobeerd om met een Sweex USB stick (WLan) de Dell pc van m’n pa te verbinden met het signaal van m’n Airport Express. Dat was een ramp… Dat ding weigerde het signaal ook maar even vast te houden of ├╝berhaupt te zien. Zal wel aan de stick gelegen hebben, maar goed… Van andere mensen heb ik ook begrepen dat XP niet zo lekker omgaat met draadloze signalen.

Anders kan je ’s kijken naar hoe het precies loopt, dat internetsignaal bij jullie. Wellicht is de ‘hoofdcomputer’ gewoon een pc in het netwerk? Anders zou je kunnen kijken of je een draadloze router kan aanschaffen. Die zet dan het signaal wat direct vanaf het modem komt, om in een draadloos signaal. Sommige hebben ook nog poortjes voor een gewone kabel, zodat je d’r ook computers op kan aansluiten die geen draadloze netwerkkaart hebben.

Bijdrager
    lizzie87

oei oei oei, wat een gedoe allemaal zeg haha
    ik ga straks ff de helpdesk bellen want ik ga er zo niet uitkomen.
    Ik ga nu ff eten enzo, ik zal het straks wel laten weten of ik er met de helpdesk uitgekomen ben.
    Bedankt in ieder geval voor je hulp!

Bijdrager
    Nikita

Tenzij je XS4All hebt, zal die Helpdesk waarschijnlijk niet eens weten wat een Mac is (of zeggen “Sorry, maar dat ondersteunen we niet”). :x

Eetze eerst en kijk, als je d’r met de helpdesk niet uit komt, eens naar hoe de opstelling van het internet precies staat / zit / loopt (hoe je het ook wilt noemen :P ).

Bijdrager
    petermac

Zoek op versiontracker ook eens naar het pragramma iStumbler, dit zoekt draadloze netwerken op.
    En zeg ons dan eens wat dat geeft.

Bijdrager
    iJoost

Widget: AirTraficControl (Niet te weinig, niet te veel.;-)

Bijdrager
    lizzie87

Ik heb net de helpdesk gebeld, zij hebben iets aan de modem veranderd vanaf hun kant, en op dit moment typ ik dit vanachter mn laptop:) jeej hij doet het:)

Bijdrager
    Nikita

Goh da’s ook vreemd… Vertelden ze ook wat ze precies hebben veranderd?

Bijdrager
    lizzie87

Ze hebben de uitzend signalen veranderd.. idd wel heel apart.. maar goed ik ben blij dat het nu opgelost is!

Bijdrager
    Nikita

Uitzendsignalen… Nooit van gehoord. Maarja, goed dat het nu wel werkt… :)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.