8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    annekjen

internet op ipad-2 met 3g in Tenerife zonder wifi?

Wie weet de beste en goedkoopste oplossing? De KPN meldde mij, dat het via de KPN onbetaalbaar zou worden.
    Moet ik in Nederland nogiets doen ter voorbereiding? Jullie zouden me blij maken met het/een antwoord!

Geblokkeerd
    HereIsTom

Voor zover ik weet zijn er op Tenerife veel gratis WiFi hotspots of voor de kosten van een kop koffie of biertje kun je ook op veel terassen op WiFi, dus dat lijkt me de goedkoopste oplossing, 3G vanuit het buitenland is inderdaad erg duur!

Bijdrager
    Nick Nack

Je vraagt om een manier zonder Wifi, maar toch is de beste en goedkoopste oplossing, Wifi.

Daarnaast kun je natuurlijk in Tenerife zelf ergens in een zaak een simkaart met een internetbundel kopen. Dat is altijd voordeliger dan via een Nederlandse provider.

Bijdrager
    annekjen

Dank jewel. We zitten daar een paar weken in een appartement en daar is geen wifi.
    En ikwil graag “thuis” op mijn ipad. Vraagis ook ofje daar zo’ n microchip kunt kopen en hoe duur dat daar dan is? En kan men dat daar dan in doen en heb je dan wel de heledag verbinding? Je ziet, ik ben een leek, die wel enorm van haar ipad geniet!

Bijdrager
    Maverick9898

Dat zal gewoon via Spaanse telecom bedrijven gaan. Die zullen ongetwijfeld net als wij van die sim-kaarten aanbieden, maar ook dat is best duur. Je betaalt dan pre-paid voor internet. Ik schat ook zo in dat het 3G-netwerk daar niet enorm snel is, maar dat weet ik niet natuurlijk.
    WiFi is verreweg de beste oplossing. Je kan gewoon mail ophalen ergens en het dan thuis lezen.

Bijdrager
    MacAanZee

Je kunt bijvoorbeeld ook – als je ergens op een terras even wél wifi hebt – via de gratis Telegraaf App de artikelen binnenhalen (steeds naar beneden scrollen, totdat hij ophoudt met binnenladen) en dan later ook zonder dat je wifi of 3G internet hebt toch de artikelen lezen. Ik doe dat in het buitenland ook vaak. Of dat bij de (gratis) Volkskrant app ook zo lukt, weet ik niet. Alle andere kranten hebben tegenwoordig helaas allemaal hun gratis app omgevormd tot een betaalde.

Bijdrager
    iHam

Ik weet niet of jouw abbonement dat toestaat. Maar kpn biedt voor 10 euro per maand 100 mb internet aan. Verder is het het beste als je ter plaatse een sim kaartje koopt. Want ik ben op Tenerife geweest, en de internet faciliteiten zijn niet zo geweldig als je denkt. tenminste… ik zat dicht in de buurt van de El Teide (Vulkaan), dus op de berg. Best ver van de grote steden, maar ik weet niet precies in hoeverre dit internet dichtheid beinvloed.

Succes.

Bijdrager
    kardonevents

Ik reeds meerdere malen naar tenerife geweest en inderdaad hotspot zijn er niet bij de vleet. Zelfs in de duurdere hotels er slechts wifi aan de recepties, hier is wel betering op komst. Ik weet uit ervaringen dat 3G er vrij snel gaat maar vrij duur is. Dus best eens informeren om een prepaid kaartje kopen terplaatse.
    Het probleem ligt he’ bij de telecomoperatoren die gewoon schandalig duur zijn bij roaming.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.