22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Anoniem

Internet-only abonnement

Ik zoek een “internet-only”-abonnement. Dus zonder TV en telefoon. Ik kom uit op Telfort. Iemand ervaring met Telfort als internetprovider?

Waar ga ik het voor gebruiken: usual stuff (email, internet, usenet, WoW en TV kijken via NPO en Netflix)

Bijdrager
    flexoo

ADSL ZUIGT!!!

Zo heb ik dat ook effe vermeld. Ziggo of glasvezel. Het loont om een tientje meer te betalen voor letterlijk 3 keer zo snel en 3 keer stabieler.

Anoniem

Ik gebruik nu inderdaad ook Ziggo en dat bevalt prima, alleen gebruik ik 2/3 van hun diensten niet: TV en telefoon. En alleen internet van Ziggo is naar verhouding duur. Vandaar dat ik op zoek ging naar mensen met dezelfde vraag en die misschien al een oplossing gevonden hebben voor dit “probleem”.:-)

Bijdrager
    /dev/enschede

Xs4all, daar kan je Internet-only krijgen. Met prima Fritz modem (alles zelf instelbaar) en, voor wie het wil, IPv6. Met dat laatste kunnen peer-to-peer games een betere verbinding opbouwen.

Bijdrager
    Koezel

ADSL ZUIGT!!!

Dat slaat natuurlijk nergens op.

Bijdrager
    Baron Van Dedem

Misschien is dit een beetje off-topic. Maar waarom doe je Tv weg? Het is niet on-demand etc. Maar video’s kijken via NPO is ook afschuwelijk. H.264 is meestal niet zo lekker kijken op een Full-HD Tv, vooral met een die lage beeldkwaliteit van de NPO.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn
    Koezel op 27 februari 2014

ADSL ZUIGT!!!

Dat slaat natuurlijk nergens op.

Het is ongenuanceerd gezegd, maar het klopt wel. ADSL zit gewoon aan z’n max, waarbij de techniek ook nog eens erg gevoelig is voor de afstand tot de centrale. De techniek ADSL voldoet niet meer voor een power-user.
    Ik zit nu ook met hetzelfde dilemma. Ik heb geen TV en hoef ook geen TV, en bellen doe ik wel m’n mobiel (onbeperkt bellen). Bij Ziggo ben je dan verplicht ieder jaar €200 weg te gooien aan een tv abonnement…

Bijdrager
    Koezel

Niet iedereen is een power user….

Bijdrager
    Wijtze

Ik heb op dit moment ook Telfort, voor mij voel doet dit prima. Wat ik doe, is Netflix kijken via de TV en voor de rest ook internetten e.d. Ook de TV-verbinding werkt bij mij verder prima.

Anoniem

@Baron van Dedem De TV doe ik niet weg, omdat ik geen TV meer heb. En we zien niet echt een reden om een nieuwe aan te schaffen. We kijken nog wel ’s samen dingen van NPO via een iMac, MBP of een iPad. De enige die ik eigenlijk nog belde via m’n vaste telefoon was mijn moeder, maar die heeft inmiddels ook FaceTime ontdekt. Gezien het feit dat Ziggo vanaf 1 april 9 cent/pm gaat rekenen voor Ziggo abonnees onderling, heeft de vaste lijn zijn bestaansrecht volledig verloren bij mij.

PS XS4ALL komt er hier niet in. 12 jaar gehad, maar de prijs/kwaliteit verhouding is daar volledig mank gegaan. Ook was ik absoluut niet te spreken over hun ADSL verbinding. Ziggo is XS4ALL op alle vlakken voorbij naar mijn mening. Ik vraag me ook af hoe lang hun “hippe” imago nog stand houdt.

Bijdrager
    Geldersscheepje

Telfort! Geen ADSL maar VDSL. Ik zit op 1200 meter van de centralen en heb een 32 megabit verbinding. In de praktijk buiten de spitsuren een stabiele 3 megabyte stroom down.

Moderator
    Mac Daddy

Xs4all en hip? Het is meer betrouwbaarheid en service waarvoor ze gaan en aan die service hangt een prijskaartje.
    En als je aan Telfort denkt, dan zit je op hetzelfde netwerk van Xs4all. Het is tenslotte allemaal KPN, maar er verschillen in het aanbod.

Maar keuze 1 is de techniek.
    ADSL, Glas of Coax?
    Als je glas kan krijgen, neem glas. Dat is de toekomst en heb je het meeste plezier van. Helaas ligt dat nog niet overal, dus heb je die keuze soms niet.
    Dan blijft Coax en ADSL over.
    Coax heeft over het algemeen hogere snelheden dan ADSL, maar niet altijd. ADSL is zeker een verouderde techniek, maar door updates in het netwerk, halen ze er nog steeds hogere snelheden uit.
    Coax zit je meestal met een verplicht tv abonnement.

– Nadeel van ADSL kan dus de snelheid zijn.
    – Nadeel van Coax is het tv abonnent.

Dan heb je nog de providerkeuze. KPN heeft er dus 3. KPN, Telfort en XS4all. Allemaal leveren ze ADSL en als het mogelijk is ook Glas. Het verschil zit hem in de manier waarop ze in de markt staan. Telfort let op het budget, KPN is voor de middenmoot en Xs4all is er voor de extra service.
    Ervaring met UPC en Ziggo heb ik niet. Mijn ouders hebben Ziggo en zijn al sinds @Home erbij, dus daaruit kan ik concluderen dat ze tevreden zijn. Zelf hadden wij hier in Huis Xs4all, vanwege de kwaliteit. Maar sinds we een huisgenoot hebben die bij KPN werkt en een behoorlijke korting krijgt, zou het dom zijn om bij Xs4all te blijven.

In alle eerlijkheid. Ik heb bij Xs4all gewerkt en heb ze altijd een goede provider gevonden. Ook daarvoor al en nog steeds. Maar mijn oordeel naar Xs4all is wat bevooroordeeld. Het nadeel waarmee zij nu zitten is die ADSL techniek die bijna op is en de glasvezel uitrol die niet snel genoeg gaat.
    Maar 1 ding wil ik je wel voor waarschuwen. Het kan zijn dat Telfort of KPN je vertelt dat je op ADSL hoge snelheden kan halen, maar neem dat niet voor waar aan. Ik weet uit ervaring dat zij vaak goede verkooppraatjes hebben waar niets van klopt. Telfort, KPN en Xs4all kunnen allemaal dezelfde snelheid leveren.

Moderator
    Mac Daddy

En kijk ook goed naar de addertjes onder het gras. Waarbij de 1 de abonnementsprijs laag lijkt, kan je soms ineens allerlei kosten voor andere dingen moeten betalen. (Installatie, modem, etc.)

Bijdrager
    Koezel

Verkooppraatjes hebben ze allemaal….

Bijdrager
    hansman

Ik wou dat ik al die keus had in snelheden. KPN(en alle anderen)leveren op mijn adres alleen de langzaamste verbinding. 8 up en 1 down.
    Een postduif is sneller:-)

Bijdrager
    KarelWillem

Andersom denk ik? 8 down en 1 up.:)

Bijdrager
    hansman

Ja @karelwillem, je hebt gelijk. Anders zou het helemaal een ramp zijn.

Bijdrager
    fenkikon

Ter aanvulling op de post van @macdaddy Voordat je überhaupt de keuze gaat maken voor een provider, raad ik je aan de huidige aansluitingen in je huis te controleren en te kijken welke beschikbaar zijn in je straat. Daarnaast moet je inderdaad de keuze maken tussen adsl(2), vdsl (glasvezel), coax (kabel) of satelliet.

ADSL wordt bijna niet meer gebruikt, wel ADSL2 en de snelste techniek VDSL. Bij die laatste is de afstand naar de wijkcentrale belangrijk, mag niet meer dan 1200m zijn. KPN levert internet op ADSL2 waar je max. 15mbp/s mee haalt of VDSL waar je het dubbele mee haalt of meer, afhankelijk van het abonnement dat je neemt. VDSL is de opvolger van ADSL2 en werkt via een glasvezelverbinding die wordt aangesloten op eem centrale. ADSL en VDSL komt binnen via een koperen verbinding in je huis, voor een hogere snelheid moet hier ook naar gekeken worden.
    Laat in ieder geval een meting uitvoeren door een provider (bijv KPN) om te kijken wat de afstand tot de wijkcentrale is, je haalt alleen een hogere snelheid met vdsl glasvezel als de afstand niet te groot is. Er zijn ook internetsites waar je de afstand tot de wijkcentrale kunt inzien, maar dit is vaak een benadering en niet een exacte meting. Verder moeten er in huis en in je straat de juiste aansluitingen aanwezig zijn voor de techniek die je uiteindelijk kiest voor je internet.

Internet via de kabel werkt ook alleen goed als er in je huis de goede aansluitingen aanwezig zijn en in de straat de kasten goed zijn aangesloten.
    Als er glasvezel beschikbaar is op je adres, moet je een glasvezelaansluiting in je huis aanleggen, meestal doen ze dat in de stoppenkast. Als je het goed wilt doen ben je daaraan ook weer een paar honderd euro kwijt. Let op dat die aansluiting daadwerkelijk wordt aangesloten op de glasvezel in je straat.
    Naast de verschillende soorten internetaansluitingen, dus via telefoon internet (adsl,adsl2,vdsl), kabel (eigenlijk televisiekabel) en glasvezel, is er ook internet via de satelliet van Canal Digitaal, hier heb ik overigens geen ervaring mee.

Kabel = Ziggo, UPC (Moederbedrijf = Liberty Global)
    ADSL en VDSL netwerk KPN = KPN, XS4ALL, Telfort (moederbedrijf =KPN) en Online (van T Mobile), Tele2 (Zweeds bedrijf)
    Satelliet = Canal Digitaal

Aanvullend kabel en adsl internet: Consumentenbond

Bijdrager
    jf

Overigens is XS4ALL ook van KPN.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ook is Ziggo/UPC niet overal beschikbaar

Bijdrager
    fenkikon

@jf

Overigens is XS4ALL ook van KPN.

Met (KPN) doelde ik op alledrie de bedrijven. Maar heb er een haakje bijgezet voor de duidelijkheid. Het moederbedrijf van Ziggo en UPC is Liberty Global. Een van de grootste kabelmaatschappijen.

Kabel = Ziggo, UPC (Moederbedrijf = Liberty Global)
    ADSL en VDSL netwerk KPN = (KPN, XS4ALL, Telfort (moederbedrijf =KPN) en Online (van T-Mobile), Tele2 (Zweeds bedrijf)
    Satelliet = Canal Digitaal

Bijdrager
    jf
    eezacque op 28 februari 2014

Ook is Ziggo/UPC niet overal beschikbaar

Dan is daar over het algemeen wel een andere kabelaar beschikbaar die ook internet aanbiedt. Binnenkort neemt Liberty Global Ziggo over en voegt UPC daar bij. Het zal daarna niet lang meer duren denk ik voordat ze één voor één de andere kleine kabelaartjes ook opslokken. Maar goed, dan dwalen we af.

fenkikon op 27 februari 2014

Naast de verschillende soorten internetaansluitingen, dus via telefoon internet (adsl,adsl2,vdsl), kabel (eigenlijk televisiekabel) en glasvezel, is er ook internet via de satelliet van Canal Digitaal, hier heb ik overigens geen ervaring mee.

Internet van Canal Digitaal gaat via ADSL, niet via satteliet.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.