7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dennis

Internet met router aan de praat krijgen…

Het lukt me maar niet…
    Ik heb Wanadoo Cable, een Com 21 modem, en 2 Macs met OSX Tiger.
    Bij de PC boer heb ik vanmiddag een router gekocht, ik heb aan de verkoper gevraagd of alles het deed (met Wanadoo Cable en OSX) en hij zei dat dat kon.
    Ik heb de internet kabel nu van mijn modem naar de WAN poort lopen van de router.
    De internet kabels van mijn 2 macs heb ik in de eerste 2 LAN poorten geplugged.

De handleiding geeft aan dat ik in mijn browser (Safari) naar http://192.168.1.254 moet gaan.
    Hier kan ik de WLAN Broadband Router instellen.
    Ik vul alles precies zo in zoals het er staat aangegeven en ik heb ook de de systeem voorkeuren ‘Verbind via DHCP’ ingeschakeld, maar ik verbind maar niet met het internet..
    Weet iemand waar het probleem ligt?

Groetjes,
    Dennis

Bijdrager
    remcodb2

Kun je in je router de internetstatus opvragen? Als die daar wel verbonden is weet ik niet wat het probleem is, als die daar aangeeft dat er geen verbinding met internet is moet je even opnieuw aanmelden bij wanadoo (of werkten die niet met mac adressen?).

Bijdrager
    iSander

Beide mac’s staan ook ingesteld op DHCP?
    Welke ledjes branden en welke niet op je router?

Bijdrager
    dennis

Alle ledjes doen het naar behoren (Power, WLAN en de 2 LAN ledjes staan aan).
    Ik kan de status van de router laten zien met heel veel informatie er over
    (als dit veilig is om te laten zien?:) )
    Ik zal morgen wel eventjes een screenshot maken.
    Voor nu heb ik eventjes maar 1 Mac aangesloten op de router om het misschien wat makkelijker te maken..

Groetjes,
    Dennis

Bijdrager
    sedikit

Mijn ervaring een paar maanden geleden: omdat mijn router (etech bij mijn provider zonnet gekocht) het begaf, ben ik naar 3 mac-winkels en1 pc-winkel in amsterdam gegaan , heb daar evenzovele keren een router gekocht ( van € 70 – € 220º en weer teruggebracht. Wat ik ook deed volgens de instructieboekjes, ze waren niet aan te sluiten!Heb toen gewoon een nieuwe router gekocht bij mijn provider(nu Versatel),en kon hem met een fluitje en een cent zo installeren.Dat heeft misschien met de specifieke protocollen te maken, ik weet het niet. Ik zou je adviseren: breng die router terug, bestel dat ding bij je eigen provider, wacht 2 dagen, en alles zit weer op het internet.

Bijdrager
    Applemoes
    ”remcodb2″

Kun je in je router de internetstatus opvragen? Als die daar wel verbonden is weet ik niet wat het probleem is, als die daar aangeeft dat er geen verbinding met internet is moet je even opnieuw aanmelden bij wanadoo (of werkten die niet met mac adressen?).

Er moet inderdaad misschien een mac adres vrijgegeven worden, soms gaat dat na verloop van een paar minuten tot uren ook vanzelf, maar het handigste is om even te bellen met Wanadoo dat zij het mac adres even vrijgeven.
    Bij sommige providers ( o.a. chello ) kun je dit zelf via een speciale website doen waar je wel op kunt komen.
    ook kiun je het mac adrs klonen, je moet dan dat mac adres van de laatste computer die verbonden was met de Wanadoo modem, klonen naar je router.

Bijdrager
    passenger
    ”sedikit”

Ik zou je adviseren: breng die router terug, bestel dat ding bij je eigen provider, wacht 2 dagen, en alles zit weer op het internet.

Weet je wat dan nog het ergste is bij Wanadoo Cable: Ze raden standaard een Sitecom dc-202 aan, wat een doodgewoon routertje is… :?

Terug naar Dennis, sluit slechts 1 mac aan, zet in systeemvoorkeuren netwerk op ‘configureer via DHCP’ (dwz automatisch). Als de router herkend wordt, moet hij een IP-adres krijgen. Overigens is een 192…. adres (geloof ik) niet goed. In dat geval zou ik de router een volledige reset geven, de mac eerst weer even direct op het kabelmodem aansluiten, verbinding maken en opnieuw de router aankoppelen. Als je dan in systeemvoorkeuren ‘vernieuw DHCP-lease’ aanklikt, moet je het ip-adres van je router krijgen. Tik dat adres vervolgens in in Safari, dan moet je toegang tot de router krijgen. En verwijs ik je verder naar de handleiding van de router…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.