11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Djojo

Internet loopt vast

Hallo,

Ik heb een week geleden een MBP uit 2009 gekocht. Deze is helemaal schoon geïnstalleerd met 10.8.2
    Het gebeurd meerdere malen per dag dat internet vastloopt. In Safari gaat de voortgangsbalk bij het laden van een pagina steeds langzamer om vervolgens stil te staan. In Chrome draait het rondje in de tab links boven continue tegen de klok in (Als hij een pagina laadt draait het met de klok mee). Dit blijft het doen.
    Als ik Wifi uitschakel, 10 seconden wacht en vervolgens weer inschakel, werkt het 9 van de 10 keer weer. In een enkel geval moet ik de MBP opnieuw opstarten. Het kan zijn dat het probleem zich na enige seconden weer voordoet, maar het gebeurd ook dat het de hele avond niet meer voorkomt. Andere computers (iMac’s) hebben geen last van dit verschijnsel. 1 iMac draait ook op 10.8.2.
    Heeft iemand een tip waar ik naar zou kunnen kijken?

Ik hoor het graag.

Bijdrager
    Geert1976

dit probleem heb ik dus ook al een aantal dagen. Heb Safari opnieuw ingesteld, heeft niets geholpen. Dus ook ik ben zeer benieuwd naar eventuele oplossingen voor die vastlopers/freeze-momenten in Safari

Bijdrager
    JBStudio

Heb je de router al eens herstart?

Bijdrager
    Geert1976

jep, paar keer. Heeft helaas niet mogen helpen

Bijdrager
    flyerking

Probeer ff je netwerk te ”vergeten” en stel hem opnieuw in

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Ik heb dit ook een paar keer gehad de afgelopen week. Heb gekeken in de activiteiten monitor maar daar was niets te zien helaas. Ik heb dit overal (op mijn werk, thuis, op kantoor) en ik heb even de schijf controle en rechten controle gedraaid en nu is het minder (helaas niet over).

Hopelijk heeft iemand de gouden tip.

Michiel

Bijdrager
    bigbnl

10.8 even opnieuw installeren heeft bij mij alle vage wifi klachten en safari hang problemen opgelost

Bijdrager
    mslik

Bedoel je dan vanaf scratch? of er gewoon overheen installeren zeg maar.

Bijdrager
    bigbnl

ik heb hem er gewoon overheen gegooid, nergens meer last van gehad. heb ik ook ergens opgepikt uit een forum

Bijdrager
    Djojo

Gister OS opnieuw geïnstalleerd. Verder die avond ging het internetten goed. Vanochtend ging het weer mis. Reuze irritant.
    Andere mensen nog andere opties?

Bijdrager
    Djojo

Blijft gewoon een pokke probleem. Bah!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.