9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    aperitivo

internet links in Mail

Is het mogelijk om in Mail woorden te linken met een compleet internet adres?

Bijdrager
    tennapel

Bijdrager
    aperitivo

CSS???
    misschien moet ik wat duideijker zijn, ik bedoel bv het blauwe woord ‘apple’ ipv http://www.mac.com/1/iTour/index.html

Bijdrager
    tennapel

misschien zou je het artikel eens moeten lezen voor de grap. het antwoord op je vraag is ja

Bijdrager
    aperitivo

Ja goed, het is mogelijk. Maar hoe doe je dat? In leken taal uiteraard, aub. CSS is veeeel te moeilijk voor mij (mac gebruiker, geen PC wizard). Ik zag het zo snel niet in de menu’s van Mail en de helpfunctie van Mail gaf ook al geen duidelijkheid.

over het artikel, ik had het heus wel bekeken maar het is echt te moeilijk, ik weet b.v. echt niet wat een ‘div’ is, sorry

Solution:

Envelop the entire contents of your email in a div and apply your intended body attributes to the div instead. Voila! A simple and compliant remedy, using only one extraneous <div> tag.

Bijdrager
    tennapel

Mail maakt gebruik van RTF (Rich Text Format) en kent derhalve geen HTML-links. Je zal dus naar HTML mail moeten als je dat zou willen en vandaar de link die poste.

Dus het antwoord is ja, links in mail is mogelijk, maar nee, dat kan je niet standaard in mail maken.

Thunderbird kan wel mail als HTML opmaken:
    http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

Bijdrager
    aperitivo

Ja of Nee? Als het mogelijk is, hoe doe je dat dan? Met behulp van een ander programma? Word en dan weer in Mail plakken? Wat is de makkelijkste manier om het voor elkaar te krijgen?

Bijdrager
    tennapel

Nee, het kan niet in het programma “mail” van Apple,

Ja, het kan met Thunderbird en daar zit gewoon een schermpje bij waarmee je HTML mail kan maken.

Bijdrager
    aperitivo

he he het kan dus niet in Mail, had dat dan gelijk gezegd …

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.