13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    roos

Internet langzaam door Safari 4.0

Hallo

ik heb sinds gisteren de nieuwe Safari 4.0 gedownload en geinstaleerd………….nu is internet een STUK langzamer……is dat normaal?
    Wat kan ik er aan doen (iets anders instellen of zo???)

Bijdrager
    Guidoooh

Raar dat je internet in een keer een stuk langzamer is na de installatie van Safari 4, is het internet in andere browsers ook langzaam?

Bijdrager
    e.abrahamse

Misschien is het gebruik van OpenDNS een oplossing. Ga via Systeemvoorkeuren naar Netwerk. Vul daar bij DNS 208.67.222.222 en bij Zoekdomein 208.67.220.220 in. Dit moet je gaan merken in de snelheid van elke browser. Overigens Firefox 3.5 is ook een stuk sneller geworden en werkt uitstekend met internetbankieren bij de Rabobank. Succes.

Bijdrager
    Koetjesreep

Firefox 3.5 gisteren geprobeerd, maar langzaam!
    Verschrikkelijk zeg. Het duurde 20 seconden eer hij was opgestart, waar safari binnen 1 seconden online is.

Moderator
    Strifer
    ”roos”

Hallo

ik heb sinds gisteren de nieuwe Safari 4.0 gedownload en geinstaleerd………….nu is internet een STUK langzamer……is dat normaal?
    Wat kan ik er aan doen (iets anders instellen of zo???)

bij mij is Safari4 juist merkbaar stukken sneller.

Bijdrager
    mowat

Ik heb eergisteren Safari 4 gedownloaded.

Tot dan toe werkteik hoofdzakelijk met Opera , als tweede metFirefox en de traagste was Safari.

Na de update naar safari 4is safari weer de snelste .

En die topsites is ook handig.

m vr gr

mowat

Bijdrager
    Jordan_D

Dit probleem had m’n zus ook. Die klaagde steen en been.
    Waar ik niet bij kon want Safari 4 is zelfs snel op een iBook G3.
    Maar ik kwam erachter dat je bij sommige mensen eerst de Cache moet legen.

En daarna loopt hij als de brandweer. Voor de zekerheid herstel je schijfbevoegdheden daarna en
    herstart hem eerst. Als het dan nog niet werkt, meld je dan nogmaals.

Kunnen we kijken waar aan het misschien nog meer kan liggen.

Veel succes, Jordan_D

Bijdrager
    roos

hij doet het weer stukken beter!
    bedankt!

Bijdrager
    roos

het is weer hetzelfde liedje…………..LANGZAAM
    ik heb wel het idee at als ik de cache leegmaak Safari iets sneller wordt………maar iedere twee uur de cache leegmaken dat hoefde ik vroeger nooit

Bijdrager
    boriskiss

Gebruik webkit: http://webkit.org/ eens! Dat heeft bij mij geholpen!

Bijdrager
    roos

ik heb eens naar “Webkit” zitten zoeken maar ik vind er echt niks over wat me duidelijk maakt dat het iets is om een langzame safari 4 sneller te doen worden…………

Bijdrager
    boriskiss

Ik weet niet wat het doet, maar het verwijderd bepaalde plug-ins? Het kan zeker geen kwaad het even te gebruiken. Gewoon opstarten, dan weer afsluiten. Vervolgens safari weer opstarten.

Bijdrager
    mowat

Bij mij was Safari 4 weer terug heel traag geworden ten opzichte van de andere browsers (Opera en Firefox).

Ik heb nu gedaan wat Roos en Jordan_D adviseerden , namelijk de cache leegmaken.
    En nu draait hij inderdaad weer sneller. Lijkt wel eigenaardig want die cache is toch in feite om pagina’s die men vroeger al bezocht op te slaan en dan sneller te laten opladen .

m vr gr

Mowat

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.