16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    gaatjenixaan

Internet krijgen op de macbook

Hallo,

Ik heb vandaag een macbook gehaald bij de MM. Wij hebben thuis geen draadloos internet. Alles is dus via een lan kabel. Mijn pc hier op mijn kamer is ook via een lan kabel verbonden.

Is er een manier om bijvoorbeeld nog een lankabel te pakken en die ergens in de pc stoppen en vervolgens in de macbook ?

Bedankt!

Bijdrager
    carpebios

Koop een router, dan kan je of meerdere pc’s met kabel van het internet laten genieten, of je laptop wireless laten internetten.
    Te koop voor een paar tientjes.

Bijdrager
    ChrisMax

Ten eerste gefeliciteerd met je aankoop! Er is wel een manier maar dan moet je pc twee lan poorten hebben? Heeft die dit niet dan gaat het een beetje lastig worden. Dan moet je toch de lankabel uit de pc trekken en die in je MB doen. Eigenlijk best simpel. Alleen het nadeel is dat je geen internet meer heb op je PC. Of toch kiezen voor draadloos internet..

Bijdrager
    Pieterr

En als je al een router in je kabel- of ADSL-modem hebt, is het voldoende om een switch te kopen (circa 15 euro).

Bijdrager
    ChrisMax

Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Kijk even wat de makkelijkste oplossing is en de goedkoopste

Bijdrager
    KarelWillem

Wij hebben hier twee Mac’s met een FireWire kabel verbonden. Zo deelt de één Internet met de ander.

Dus…. als die PC FireWire heeft?

Bijdrager
    gaatjenixaan
    ”ChrisMax”

Ten eerste gefeliciteerd met je aankoop! Er is wel een manier maar dan moet je pc twee lan poorten hebben? Heeft die dit niet dan gaat het een beetje lastig worden. Dan moet je toch de lankabel uit de pc trekken en die in je MB doen. Eigenlijk best simpel. Alleen het nadeel is dat je geen internet meer heb op je PC. Of toch kiezen voor draadloos internet..

Bedankt voor de reacties !

Mijn pa heeft nog een lan kaart over. Als ik die nu in mijn pc zet en een extra lan kabel pak en zo mijn macbook verbind op het lan netwerk gaat dat werken dan?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”gaatjenixaan”
    ”ChrisMax”

Bedankt voor de reacties !

Mijn pa heeft nog een lan kaart over. Als ik die nu in mijn pc zet en een extra lan kabel pak en zo mijn macbook verbind op het lan netwerk gaat dat werken dan?

Dan moet je een netwerk bridge maken.

Kan wel, maar is het niet veel verstandiger om voor een paar tientjes een wireless router te halen?

Bijdrager
    gaatjenixaan
    ”KarelWillem”

Wij hebben hier twee Mac’s met een FireWire kabel verbonden. Zo deelt de één Internet met de ander.

Dus…. als die PC FireWire heeft?

Jammergenoeg heb ik geen firewire kabel wel een ingang in de pc

Bijdrager
    Speedooo

Airport Express, easy

Bijdrager
    macjk

Als je de extra netwerkkaart in je pa zijn pc bouwt en alles goed ingesteld hebt moet die pc wel altijd aanstaan als jij internet wilt hebben he.

voor 30 euro heb je trouwens draadloos internet op g snelheid in je huis maargoed als jij zuinig en lastig wilt doen het is jou keuze.

Bijdrager
    Pretorian

et die 2e kaart moet je internet delen van de PC en toewijzen aan de 2e lan kaart. Daar hang je je MB aan en je kunt internetten.
    Nadeel: PC moet altijd aan blijven om te kunnen internetten. (heb het zelf ook eens gedaan….hoop gedoe)

beter: Koop een goedkope switch (bijv. van sweex), prik daar je lankabel in die je al hebt en koop 2 lankabeltjes die je ook in de switch gooit en vervolgens met de PC én je macbook verbind.

Bijdrager
    gaatjenixaan

Ik heb net een goedkope switch besteld bij bol.com .. + nog een chille notebooktas op het juiste formaat . Dus komt allemaal goed.

bedankt ! :D

btw OSX is perfectie ! :apple: Zoveel beter en fijner dan windows crap

Bijdrager
    Macbooker

Als je voor 1000 euro een laptop kan aanschaffen, dan lijkt mij die paar tientjes voor een wireless router peanuts………

Maarja, wie ben ik :evil: :innocent:

Bijdrager
    gaatjenixaan

Ik heb nu dus internet op de macbook via de switch. Weet iemand hoe ik bestanden kan wisselen tussen windows en osx?

Bijdrager
    Pieterr
    ”gaatjenixaan”

Ik heb nu dus internet op de macbook via de switch. Weet iemand hoe ik bestanden kan wisselen tussen windows en osx?

Hier vind je meer informatie: Bestanden delen met Windows-computers

Windows-computers configureren om bestanden te delen met Mac-gebruikers
    Een Mac configureren om bestanden met Windows-gebruikers te delen

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.