25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Pretletter

Internet in US

Ik ga volgende maand naar Orlando, Florida en neem mijn macbook mee. Hoe kan ik daar het internet op als ik ergens ben waar geen wifi is maar wel een telefoonlijn? Heeft iemand wel eens een inbel-abo in de USA gebruikt?

Bedanktt!

Bijdrager
    Pieterr

Geen antwoord op je vraag, maar misschien wel handig zo’n lijstje om te saven op je Mac: http://www.superpages.com/cities/mtg/wifi/fl/orlando/

Bijdrager
    Pretletter

Zijn dat dan allemaal vrij toegankelijke netwerken?

Edit: oh nee. Sommige zijn gratis en andere betaald.

Bijdrager
    pk08

Als je het geluk hebt een starbucks binnen te lopen dan kun je veelal gratis daar inloggen terwijl je je koffie opzuipt.En als het goed is kun je ook gewoon in de lobby van je hotel(of kamer) internetten, al of niet tegen een kleine vergoeding. Maar eigenlijk kun je ook gewoon de moeite nemen alles even te laten voor wat het is want je bent toch op vakantie?

Bijdrager
    Pretletter
    ”pk08″

Als je het geluk hebt een starbucks binnen te lopen dan kun je veelal gratis daar inloggen terwijl je je koffie opzuipt.En als het goed is kun je ook gewoon in de lobby van je hotel(of kamer) internetten, al of niet tegen een kleine vergoeding. Maar eigenlijk kun je ook gewoon de moeite nemen alles even te laten voor wat het is want je bent toch op vakantie?

Het zal goed bedoeld zijn maar het is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag. Ik kan bv in mijn OP nergens vinden dat ik in een hotel zit……

Thx voor nothing zoals de Amerikanen zeggen:-)

Bijdrager
    nlwinssen

Kijk hier maar: http://www.i-connected.net

Goede ervaringen mee in Europa. Zal zeker ook werken in US

Bijdrager
    prullenbak
    ”Pretletter”
    ”pk08″

Het zal goed bedoeld zijn maar het is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag. Ik kan bv in mijn OP nergens vinden dat ik in een hotel zit……

Thx voor nothing zoals de Amerikanen zeggen:-)

hallo…pk08 geeft toch gewoon een goede tip? Over starbucks?

Bijdrager
    Pretletter
    ”prullenbak”

hallo…pk08 geeft toch gewoon een goede tip? Over starbucks?

Dat ontken ik toch ook helemaal niet, mafketel. Maar het is geen antwoord op mijn vraag.

Als ik op een autoforum vraag hoe ik een kapotte lamp van een Fiat moet vervangen heb ik toch ook niks aan een antwoord dat ik beter een Honda kan kopen omdat daar de lampen niet kapot gaan.

Bijdrager
    prullenbak
    ”Pretletter”

… mafketel…

ik ook van jou.

Bijdrager
    Pretletter

Meneer de moraalridder, ga even lekker iemand anders z’n topic verpesten.

Bijdrager
    prullenbak
    ”Pretletter”

Meneer de moraalridder, ga even lekker iemand anders z’n topic verpesten.

kom op…heb je dat zelf niet al gedaan toen je “thanx for nothing” zein tegen iemand die je probeerde te helpen? Ook al hielp het neit heel veel, dan had je gewoon kunnen zeggen: “ja dat kan ook maar het gaat mij erom als ik geen wifie heb”

Ik vind het gewoon ontzettend jammer dat het hier op OMT de laatste tijd vanzelfsprekend is dat je op een onbeschofte manier een vraag stelt (dat was bij jou dan nog net niet zo) , en dan mensen die toch proberen te helpen de wind van voren krijgen (dat dan weer wel). Dat is gewoon niet relaxt. Hou het een beetje gezellig voor iedereen. En anders verziek ik met liefde je topic ja, want mensen die zo met behulpzame mensen omgaan, verdienen die hulp helemaal niet.
    Noem me een moraalridder, het interesseert me geen reet. maar “a little respect goes a long way”, zouden de amerikanen zeggen.

Bijdrager
    Pretletter
    ”prullenbak”

kom op…heb je dat zelf niet al gedaan toen je “thanx for nothing” zein tegen iemand die je probeerde te helpen? Ook al hielp het neit heel veel, dan had je gewoon kunnen zeggen: “ja dat kan ook maar het gaat mij erom als ik geen wifie heb”

Ik vind het gewoon ontzettend jammer dat het hier op OMT de laatste tijd vanzelfsprekend is dat je op een onbeschofte manier een vraag stelt (dat was bij jou dan nog net niet zo) , en dan mensen die toch proberen te helpen de wind van voren krijgen (dat dan weer wel). Dat is gewoon niet relaxt. Hou het een beetje gezellig voor iedereen. En anders verziek ik met liefde je topic ja, want mensen die zo met behulpzame mensen omgaan, verdienen die hulp helemaal niet.
    Noem me een moraalridder, het interesseert me geen reet. maar “a little respect goes a long way”, zouden de amerikanen zeggen.

Ik heb helemaal niemand de wind van voren gegeven. Zie ook het begin van mijn reactie “Het zal goed bedoeld zijn”. Maar laten we eerlijk zijn, het antwoord van pk08 slaat natuurlijk nergens op. Ik verwacht gewoon een antwoord op mijn vraag. Geen loze kreten van iemand die zijn kennis wil tonen. En de laatste zin …alles even te laten voor wat het is… is natuurlijk helemaal belachelijk als je mijn vraag leest. Kortom, een antwoord op mijn vraag waar ik helemaal niks aan heb. En dat maak ik op een normale manier duidelijk. Als ik iemand de wind van voren geef, doe ik dat heel anders.

Misschien wordt het dan tijd dat jij lekker op een ander forum gaat vervelen, knuppel. Ik ben blijkbaar niet de enige die zich irriteert. En als ik de overige reacties van je lees, draag je heel weinig bij aan dit forum. Alleen maar flauwe opmerkingen en mensen terecht wijzen. Een nuttige bijdrage heb ik nog niet van je gevonden. Je bent gewoon een triest figuur.

Bijdrager
    prullenbak

Ik wil niet heeeel tof doen ofzo, maar je vraagt erom:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152348
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152209
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152318
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152195
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152170
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152082
    ….
    ik zou door kunnen gaan.

Ik help nooit iemand, nee…precies. Klopt ook.

Natuurlijk maak ik ook veel grapjes, dat hoort er namelijk bij. Zo af en toe een lolletje. En dan ben ik een van de eerste die zegt “en nu weer on-topic” of iets in die geest

Ik erger mezelf aan mensen die asociaal zijn, jij ergert je aan mensen die asociaal niet tof vinden. Ok, best. Kies jij maar wat je beter vind.

Bijdrager
    formulefan

Jongens. laten we niet als kleine kinderen gaan ruzieen over wie er nu wel iemand helpt. Hier schieten we niks mee op.
    Laten we gewoon verder gaan met de vraag of iemand kan internetten in de us met een inbelmodem.

Bijdrager
    bitsflew
    ”Pretletter”

Ik ga volgende maand naar Orlando, Florida en neem mijn macbook mee. Hoe kan ik daar het internet op als ik ergens ben waar geen wifi is maar wel een telefoonlijn? Heeft iemand wel eens een inbel-abo in de USA gebruikt?

Bedanktt!

Ik ben net terug uit Florida.

De meeste hotels hebben (meestal gratis) Wifi in lobby en soms ook op de kamer.

Een hotel in Fort Myers had zelfs een ethernet aansluiting op de kamer, de benodigde kabel kon je bij de receptie krijgen.

Inactief
    Anoniem
    ”Pretletter”

Maar laten we eerlijk zijn, het antwoord van pk08 slaat natuurlijk nergens op. Ik verwacht gewoon een antwoord op mijn vraag.

Zeg, het is een forum van liefhebbers, vrijwilligers en anderen die toevallig voorbijstruinen, en dan moet je maar afwachten of er iemand is die een antwoord heeft. Gelukkig is dat meestal het geval, maar soms krijg je een antwoord dat je eigenlijk niet zoekt. Kan gebeuren, het is goedbedoeld.

Om het antwoord van pk08 af te doen als “slaat natuurlijk nergens op” is helemaal niet nodig, zelfs als het onbruikbaar is voor je. Dan had je misschien in je OP wat duidelijker moeten zijn, zeker wanneer je schrijft “ik verwacht gewoon een antwoord op mijn vraag”. Hopelijk voor je is er iemand die een antwoord weet, maar met dergelijke opmerking maak je de drempel om te antwoorden natuurlijk wel een stuk hoger.

Geblokkeerd
    Breuf
    ”bitsflew”
    ”Pretletter”

Bedanktt!

Een hotel in Fort Myers had zelfs een ethernet aansluiting op de kamer, de benodigde kabel kon je bij de receptie krijgen.

Tsjonge, jonge. Is het nu echt zo moeilijk om te lezen. Wederom een antwoord op een vraag die helemaal niet wordt gesteld. Lekker handig.

OT: Ik heb geen ervaring maar CompuServe heeft een inbelabo met inbelnummers voor oa de VS. Juno is er ook eentje. En verder liggen er in winkels (Wal Mart) vaak cd’s van internetproviders waar je kan inbellen. Zoek er eentje met de eerste maand gratis ;-). Let wel op dat er ook Mac software op de cd staat uiteraard. AOL schiet me ook nog te binnen.

Bijdrager
    bitsflew
    ”Breuf”
    ”bitsflew”
    ”Pretletter”

Bedanktt!

Tsjonge, jonge. Is het nu echt zo moeilijk om te lezen. Wederom een antwoord op een vraag die helemaal niet wordt gesteld. Lekker handig.

Rustig maar:)

Even wat duidelijker, tijdens mijn rondreis door Florida ben ik geen enkel hotel tegengekomen zonder Wifi!

Zelfs de goedkoopste hotels adverteren met “(free) internet access”, ik acht de kans dat je een hotel zonder internet treft nul.

Geblokkeerd
    Breuf
    ”bitsflew”

Even wat duidelijker, tijdens mijn rondreis door Florida ben ik geen enkel hotel tegengekomen zonder Wifi!

Zelfs de goedkoopste hotels adverteren met “(free) internet access”, ik acht de kans dat je een hotel zonder internet treft nul.

Nou, dat maakt het een stuk duidelijker….not.

”Pretletter”

Ik kan bv in mijn OP nergens vinden dat ik in een hotel zit……

Je gaat gewoon stug door hè? We hebben het helemaal niet over een hotel, nitwit. LEZEN is het devies.

Bijdrager
    bitsflew
    ”Breuf”
    ”bitsflew”

Nou, dat maakt het een stuk duidelijker….not.

”Pretletter”

Ik kan bv in mijn OP nergens vinden dat ik in een hotel zit……

Je gaat gewoon stug door hè? We hebben het helemaal niet over een hotel, nitwit. LEZEN is het devies.

Relax, ik had het hele verhaal nog niet gelezen (ben nog in vakantie modus).

Bijdrager
    Predator

Buiten de hele discussie of hij wel of niet in een hotel zit: als zit je er niet, naar binnen lopen om even het netwerk te ge-/misbruiken kan meestal wel, al is het om je mail op te halen oid….

Bijdrager
    bitsflew

Ik heb net iemand geproken die wel eens dailup gebruikt in de US.

Hij adviseerde Juno, kosten $9,95 per maand (opzegtermijn is één maand) + de telefoonkosten.

BTW Ze hebben meerdere toegangsnummers in Orlando, lokaal bellen is gratis in de US maw geen extra telefoonkosten.

Bijdrager
    Kasper

Even serieus…

Hoe haalt iemand het in zn harses om zo tekeer te gaan tegen een hulpvaardig iemand die een poging onderneemt om te helpen. Bovendien je bent niet alleen op de wereld, wellicht heeft iemand die het topic leest en eezelfde soort vraag heeft wel iets aan het antwoord.

Doe even normaal, als het mijn forum was geweest had je een IP ban gekregen.

Kasper

Bijdrager
    arri

geen antwoord op de originele vraag maar wat ervaring:

ik heb in het buitenland nog nooit een dail-up connectie nodig gehad.
    er is altijd wel ergens een netwerk te vinden, en de moeite die het je kost om er een te vinden
    weegt dik op tegen de frustratie van het gebruik van zo’n idioot trage (jaren ’80) telefoon-link.

Starbucks werd al eerder genoemd, maar doorgaands zijn bibliotheken en scholen of universiteiten
    ook goeie plekken om te zoeken.

maar een random straat in een doorsnee woonwijk biedt meestal ook al mogelijkheden.

Geblokkeerd
    Anoniem

Beste Pretletter,

Tips die ik (uit eigen ervaring) kan geven:

Alle m-/hotels waar ik ben geweest (Riu, Days Inn en Best Western) hadden gratis internet. Soms onbeveiligd, soms moet je bij de receptie even een code vragen. Je kunt ook bij Starbucks 2 uur internetten, als je het echt voor noodzakelijke dingen als mailen, bloggen, misschien Skype of OMT wilt doen. Een laatste handige tip is Boingo. Dit kost $9,95 voor de USA én Canada. Het mooie ervan is dat je het op kunt zeggen, dus je hebt een gratis maand Wi-Fi als je het even slim doet.:wink:

Succes!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.