15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

internet in trein

hoi
    ik wil internet (op mijn macbook pro) gaan gebruiken op het traject hilversum-amsterdam-zuid.
    Wie heeft er ervaring met internetten in de trein?Ik begrijp dat het nogal een tijd gaat duren (jaren?) voordat er echt internet IN de trein komt (dus dat de NS dit verzorgt) maar ik vroeg me af, of je nu in de trein al kunt internetten dmv een algemeen abonnement? Heeft iemand tips en.of ervaringen?

alvast bedankt!

Bijdrager
    MrAcid
    Bijdrager
    Brainiac

Misschien hebben jullie dat in Nederland ook al (dat zal wel), maar hier in BelgiĆ« kan je zo van die 3G-USB-sticks kopen voor in je laptop. Heb je ‘overal’ internet. Kost wel redelijk wat …

Bijdrager
    mikelinden

inderdaad, je hebt zo’n dongel van kpn, ook vodafone heeft volgens mij een inter abbo voor een euro’tje of 20 per maand geloof ik

Bijdrager
    iDude

dank voor de tips. Mijn vraag was dus of dit werkt in de trein, of dat je door de snelheid vd trein vaak storingen krijgt ofzo

Bijdrager
    Brainiac
    ”iDude”

dank voor de tips. Mijn vraag was dus of dit werkt in de trein, of dat je door de snelheid vd trein vaak storingen krijgt ofzo

Een trein gaat denk ik veel te traag in vergelijking met de snelheid van de 3G-golven, om problemen te gaan veroorzaken.

Als je al storing hebt dan zal dit vermoedelijk zijn doordat er in dat gebied dan nog maar weinig 3G-masten staan.

Bijdrager
    Volkie

Let wel goed op de snelheid van de 3g netwerken voordat je tot aanschaf over gaat, KPN is veel trager dan Vodafone bijvoorbeeld. Het staat in de kleine lettertjes en het scheelt enorm. Zo uit mijn hoofd is Vodafone verreweg de snelste maar dat weet ik niet meer zeker.

Bijdrager
    Yosemite
    ”Volkie”

Let wel goed op de snelheid van de 3g netwerken voordat je tot aanschaf over gaat, KPN is veel trager dan Vodafone bijvoorbeeld.

Juist niet. KPN biedt al 7.2 Mbps HDSPA aan terwijl Vodafone en T-Mobile nog op 3.6 Mbps HDSPA zitten.

Bijdrager
    Martijn Snels

T-Mobile heeft ook zo’n ding. Overigens kan je ook je iPhone of andere telefoon met bluetooth of wifi ervoor gebruiken. Is alleen niet helemaal legaal.

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Yosemite”
    ”Volkie”

Let wel goed op de snelheid van de 3g netwerken voordat je tot aanschaf over gaat, KPN is veel trager dan Vodafone bijvoorbeeld.

Juist niet. KPN biedt al 7.2 Mbps HDSPA aan terwijl Vodafone en T-Mobile nog op 3.6 Mbps HDSPA zitten.

Vergelijk eens de tarieven!;)

Bijdrager
    Yosemite

Allemaal rond de 60 euro voor een 3.6 Mbps HSDPA laptop abonnement.

Volgens mij is het bij zo’n Vodafone Blox abonnmentje van 10 euro net zo illegaal als bij T-Mobile om he icm een laptop te gebruiken, het is alleen bedoeld voor internet op je telefoon.

Bijdrager
    iJust
    ”Brainiac”

Als je al storing hebt dan zal dit vermoedelijk zijn doordat er in dat gebied dan nog maar weinig 3G-masten staan.

Vooral tussen Weesp en Naarden “stoort” de 3G-verbinding inderdaad. Tenminste, dat was zo met mijn T-Mobile iPhone destijds.

Bijdrager
    iBorisch

Ik internet via bluetooth op mijn nokia telefoon met onbeperkt internet van Vodafone. Kost 9,50 per maand en daarmee kun je prima internetten. Wil je grote bestanden downloaden dan is dit niet geschikt, maar voor email en pagina’s oproepen werkt dit uitstekend!

Oh ja… dat mag trouwens officieel niet, je telefoon als modem gebruiken… :innocent:

Toen ik de instellingen niet meteen voor elkaar kreeg en belde naar de klantenservice van Vodafone zei de medewerker: “Dat mag ook niet, maar als ik u een tip mag geven, zoek even op internet naar de instellingen… Goedemiddag!”

Bijdrager
    KR1275

3G werkt bij mij alleen als de trein stil staat op het station. Zodra de trein begint te rijden, is er nauwelijks 3G-bereik. Maakt niet uit waar ik reis: van Den Haag naar Hoogeveen of van hier naar Amsterdam-Zuid WTC.

Bijdrager
    Franko

Heb ik ook. ligt toch aan het bewegen van de trein denk ik.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.