22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    The Duke

Internet in een hutje op de hei ??????

Kan ik bijvoorbeeld met een iBook op een camping in NL gebruik maken van internet?
    Ik heb wel eens van die kaartjes gezien die je in een laptop kan doen van bijvoorbeeld KPN maar dat heeft een iBook niet.
    Dus wie kan mij helpen aan info.

Alvast bedankt.

Moderator
    Koen van Tongeren

Je kan via bluetooth gebruik maken van UMTS internet op een mobiele telefoon die dat ondersteunt. Nu vraag ik mij af of een camping op de hei UMTS bereik heeft, maar zo niet dan kan je altijd op GPRS internetten.

Bijdrager
    mollie319
    Bijdrager
    Daan86

Niet echt handig alleen voor onderweg als je geen stroom hebt. Op een camping kan het wel handig zijn natuurlijk mits je stroom hebt maar dat heb je meestal wel lijkt me.

Bijdrager
    The Duke

Het is niet echt een hutje op de hei en stroom is er ook gewoon.

Hoe werkt dat vn die linksys? Moet je daar niet internet aan aansluiten?

Zijn dat de enige 2 opties? de eerste is al niets voor mij.

Bijdrager
    FrankyP

The Duke
    Ik denk dat je het beste met een telefoon kan verbinden. De iBook heeft BlueTooth (?) en kan zo verbinding maken met een (moderne) telefoon. Die telefoon kan via GPRS (langzaam) het internet op of via UMTS (zo snel als een lichte ADSL). Abonnements-vorm en kosten zijn afhankelijk van telefoon-provider en data-vormen. Vodafone is hier de beste optie in, mijns inziens. Ik gebruik het zelf, internationaal. Binnen 10sec. heb ik verbinding, waar dan ook.

Bijdrager
    FrankyP

[edit]
    Heb ik dat; plaatst hij het 3 x

Bijdrager
    FrankyP

[edit]
    En ook dit bericht even weggehaald…

Bijdrager
    Daan86

3 maal scheepsrecht zullen we maar zeggen.

Bijdrager
    The Duke
    ”FrankyP”

The Duke
    Ik denk dat je het beste met een telefoon kan verbinden. De iBook heeft BlueTooth (?) en kan zo verbinding maken met een (moderne) telefoon. Die telefoon kan via GPRS (langzaam) het internet op of via UMTS (zo snel als een lichte ADSL). Abonnements-vorm en kosten zijn afhankelijk van telefoon-provider en data-vormen. Vodafone is hier de beste optie in, mijns inziens. Ik gebruik het zelf, internationaal. Binnen 10sec. heb ik verbinding, waar dan ook.

Klinkt wel goed dat zeker. Maar het lijkt mij wel erg duur. Nu zal ik niet erg lang en veel gebruik er van maken alhoewel :innocent:

Bijdrager
    WaZoo

Als geld een bezwaar is niet doen, of extreem weinig. Gebruik zelf ook Vodafone met bluetooth over mijn telefoon, maar goedkoop is anders:)

Bijdrager
    MedahOSX

Er is een USB kastje, globesurfer ofzoiets die gprs/umts/hsdpa ondersteund, dit is echter een nogal duur kastje. Mischien met een abbo dat ie goedkoper is, ik dacht dat kpn em heeft.

Zelf gebruik ik een Motorola V3X, en verbind die met een simpel usb kabeltje aan mijn iBook. Op mijn sim heb ik UMTS van KPN, dat kan met bundels maar ik zelf heb gekozen zonder bundel. Ik betaal 10 euro per maand en dan betaal ik alleen per MB wat ik verbruik.

Via bluetooth is trouwens geen goed idee aangezien UMTS sneller is dan usb 1.0 die op een iBook zit.

Bijdrager
    WaZoo

Is bluetooth langzamer dan UMTS? Dat zou balen zijn (heb zelf een MBP), maar ging toch best snel dacht ik, zal eens een speedtest doen. In het buitenland ook best acceptabele snelheden, maar ja, redelijk prijzig zoals gezegd…

Bijdrager
    MedahOSX

een MBP heeft dan ook Bluetooth 2.0:) wat daar de snelheid van is weet ik eigenlijk geeneens.

Bijdrager
    WaZoo

Oh, je had het over usb 1.0. dus daar raakte ik even van slag (ik wil niet klooien met draadjes), snelheid van bt 2.0 moet ik ook opzoeken:D

Edit: 3Mbps zeggen ze
    Of 2.1 Mbit/s

Bijdrager
    MedahOSX

Hmm vreemd, bt 1.2 zou 1 mbps moeten zijn, umts maar 384 kbps, echter klopt dat in de praktijk in mijn geval dus niet.

Bijdrager
    WaZoo

Over de 300 kbps haal ik wel, maar over dat verschil kan ik ook geen zinnig woord zeggen. Want meestal als iemand over bt gaat internetten ligt de telefoon nooit ver weg, bij mij in ieder geval niet

Bijdrager
    KarelWillem

Overigens zijn er meer en meer campings wereldwijd die draadloos internet aanbieden.

Dan kun je gewoon lekker met je Airport-kaartje online.

Bijdrager
    WaZoo

Zeker ook tegen betaling? Tenminste de hotels waar ik kom wel (sorry, geen campings meer voor mij sinds de vakanties met mijn ouders hehe), en ook dan weer vreemde (financiële) constructies…

Bijdrager
    Osiso

Je kunt nu bij T-Mobile geloof ik Web ’n Walk afsluiten. Dat is voor 9,95 per maand onbeperkt internet op je telefoon, wat uiteraard door te linken is naar je iBook, Macbook e.d.

Bijdrager
    WaZoo

Klopt! Sinds kort. Wisten de vodafones van deze wereld ook wel voordat we met zun allen op vakantie gingen (namelijk europees geregeld, feb 2005 of zo, dat de kosten binnen europa naar beneden gingen) MAAR dat gaan ze natuurlijk niet tegen ons vertellen!:)
    WEL dat wij met zijn allen korting krijgen (bij een nieuwe abo) en elke keer meer korting, goh wat een leuke, lieve en aardige mensen werken daar toch hehe

Bijdrager
    pouwt44
    ”Osiso”

Je kunt nu bij T-Mobile geloof ik Web ’n Walk afsluiten. Dat is voor 9,95 per maand onbeperkt internet op je telefoon, wat uiteraard door te linken is naar je iBook, Macbook e.d.

Als het een beetje mee zit krijg ik komende week zowel een T-Mobile “Web ’n Walk” aansluiting en een Macbook.
    Nu ben ik zeer geintreseerd in de manier om de dit via de telefoon (Nokia N73) te linken naar de MacBook.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.