17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    daanieh

internet gegeven

Hi,

Nadat ik vol trots de gewonnen iPhone heb binnengehaald, had ik geld over voor een iMac xD, na mijn hele leven Windows (14 jaar) vond ik het wel eens tijd worden

nou heb ik wel een vraagje, hoe stel ik mijn internet allemaal in
    ik ga naar network en daar kan ik van alles intypen, maar ik weet niet wat xD

iemand?

Mvg,
    Daan

Bijdrager
    leaf

Dat kan je hier vinden

:apple: => Systeemvoorkeuren => Netwerk

Bijdrager
    daanieh

ja, maar ik weet niet wat ik in moet vullen xD, ik ben newbie op Mac-gebied

Bijdrager
    moller

Wat heb je thuis voor internet?

Draadloos?

macmiep.nl

Bijdrager
    daanieh

Hartikke bedankt voor die site, ga er vanavond even naar kijken
    laat weten als het gelukt is

heb btw internet via uhmmm UPC dus dat is adsl of kabel

Bijdrager
    Esquare
    ”daanieh”

ja, maar ik weet niet wat ik in moet vullen xD, ik ben newbie op Mac-gebied

Geeft niet. De netwerkinstellingen van een Mac verschillen niet wezenlijk van die van een Windows-bak. Spreek die 14 jaar ervaring aan, zou ik zeggen.:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Esquare”

Geeft niet. De netwerkinstellingen van een Mac verschillen niet wezenlijk van die van een Windows-bak. Spreek die 14 jaar ervaring aan, zou ik zeggen.:)

Maar wat als daanieh dat nou nooit zelf in heeft hoeven stellen?

Makkelijkste manier: open de netwerkinstellingen in Windows (in het Configuratiescherm moet dat wel te vinden zijn, geloof ik) en neem alle waarden die je daar vindt, over op je Mac. Het heet allemaal hetzelfde: IP-adres, gateway, subnetmasker, enz. Als je dat soort dingen kunt vinden, kun je met hooguit een klein beetje puzzelwerk er wel achter komen welke waarden je op de Mac in moet vullen.

Bijdrager
    defores
    ”daanieh”

Hartikke bedankt voor die site, ga er vanavond even naar kijken
    laat weten als het gelukt is

heb btw internet via uhmmm UPC dus dat is adsl of kabel

Ik heb zelf ook UPC je hoeft alleen maar de UTP kabel erin te doen.
    En klaar is kees je hoeft verder niks in te stellen voor de verbinding.
    Wel voor je e-mail adres maar dat spreekt voor zich.

Dus controleer eerst of je modem online staat.
    Verder weet ik niet of je een router ertussen hebt staan i.d.g. Sluit je iMac eerst rechtstreeks aan.

Je IP en DNS adres hoort gewoon op automatisch te staan en uiteraard gewoon DHCP.
    Kortom verander niks aan de instellingen zoals ze standaard staan bij OSX , OSX doet de rest dus gewoon automatisch.

Bijdrager
    Esquare
    ”Jakko
    ”Esquare”

Maar wat als daanieh dat nou nooit zelf in heeft hoeven stellen?

In 14 jaar nog nooit netwerkinstellingen hoeven doen? Dan maakt het ook niet uit of-ie newbie is op Mac-gebied.:)

Bijdrager
    WaZoo

Bij UPC moet je (volgens mij) nog wel die provisioning.upc.nl truck doen, anders herkent upc het nieuwe mac (heeft niets met apple te maken) adres niet…

Ik moet wel toegeven dat ik al een jaar niet meer bij upc zit, maar dat moest je toen wel doen als je een nieuwe compu (mac of pc) had:)

Bijdrager
    defores
    ”WaZoo”

Bij UPC moet je (volgens mij) nog wel die provisioning.upc.nl truck doen, anders herkent upc het nieuwe mac (heeft niets met apple te maken) adres niet…

Ik moet wel toegeven dat ik al een jaar niet meer bij upc zit, maar dat moest je toen wel doen als je een nieuwe compu (mac of pc) had:)

Dat hoeft al een hele tijd niet meer , vroeger nog wel toen moest nog je Mac adres geflushed worden.
    Maar dat was bij mij 3 jaar terug ik dat voor het laatst moest doen.

Als de modem online is dan kan hooguit een router/firewall/bekabeling/gewijzigde netwerk instelling een oorzaak zijn.
    Of je moet een hele slechte signaal hebben maar dan is gewoon je verbinding irritant traag.

Het is gewoon UTP kabel erin en gaan met de banaan.

Bijdrager
    daanieh

ja hij kon bij mij iets niet vinden dan maar even handmatig xD, ga nu aan de slag

dit bericht nog steeds vanaf windows, ff configuratiescherm checken

Bijdrager
    WaZoo
    ”defores”
    ”WaZoo”

Dat hoeft al een hele tijd niet meer , vroeger nog wel toen moest nog je Mac adres geflushed worden.
    Maar dat was bij mij 3 jaar terug ik dat voor het laatst moest doen.

Als de modem online is dan kan hooguit een router/firewall/bekabeling/gewijzigde netwerk instelling een oorzaak zijn.
    Of je moet een hele slechte signaal hebben maar dan is gewoon je verbinding irritant traag.

Het is gewoon UTP kabel erin en gaan met de banaan.

Nou, een jaar of anderhalf geleden lukte dat nog niet met een express in het hartje van a’dam en met prov…. wel. Maar goed dat ze dat verandert hebben:)

Bijdrager
    Nietzman

xD.

Bijdrager
    WaZoo
    ”Nietzman”

xD.

Makkelijk, maar grappig hehe

Bijdrager
    daanieh

Gelukt… en het bewijs… dit is geschreven vanaf mn mac

Danjulliewel xD

Bijdrager
    Nietzman

xP.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.