30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

Internet Explorer nog (lang) niet in de prullenmand dumpen

Beste mede Mac-ers,

Zojuist wilde ik even via Real Player het Journaal bekijken, wat via Camino slechts gedeeltelijk en via Safari helemaal niet ging. Niet dat dit altijd zo is, maar het is wel een voorbeeld van het feit dat beide browsers zeker nog hun onvolkomenheden kennen.

Internet Explorer dus maar weer eens uit de oude doos gehaald en ja hoor, het speelde het Journaal feilloos af.

Nu gebruik ik die browser nog zelden, maar het is wat mij betreft nog geen tijd IE in de prullenmand te dumpen!

Bijdrager
    Walkingfingers

helemaal eens. Voorlopig als ‘back-up’ voor Safari en aanverwanten.
    Maar hopen dat er meer standaards komen zodat sites browseronafhankelijk zijn.

Bijdrager
    dennis

Waarschijnlijk zal ik Explorer nooit dumpen, IE blijft namelijk standaart bij windows gebruikers en dus ook bij windows website makers.
    Hierdoor kunnen sommige websites alleen maar met IE bekeken worden (deze website makers kijken alleen wat het grote deel van mensen voor computer hebben)
    Bijvoorbeeld de MSN Chat website, die kan alleen maar bekeken worden op windows met IE.
    Terwijl, als ze een beetje hun best hadden gedaan, dit ook gewoon op Mac met Safari gedraait kan worden.
    In ieder geval zet ik IE nog lange niet in de prul!

Dennis

Moderator
    Lucas Raggers
    ”andrez”

Zojuist wilde ik even via Real Player het Journaal bekijken, wat via Camino slechts gedeeltelijk en via Safari helemaal niet ging.

Waar bekijk je de journaal stream dan? Als ik op de link klik op de NOS pagina opent safari nejes RealPlayer en begint het journaal.

http://www.omroep.nl/nos/noshome/index.html

Bijdrager
    andrez
    ”dennis”

Waarschijnlijk zal ik Explorer nooit dumpen, IE blijft namelijk standaart bij windows gebruikers en dus ook bij windows website makers.
    Hierdoor kunnen sommige websites alleen maar met IE bekeken worden (deze website makers kijken alleen wat het grote deel van mensen voor computer hebben)
    Bijvoorbeeld de MSN Chat website, die kan alleen maar bekeken worden op windows met IE.
    Terwijl, als ze een beetje hun best hadden gedaan, dit ook gewoon op Mac met Safari gedraait kan worden.
    In ieder geval zet ik IE nog lange niet in de prul!

Dennis

Misschien is het zo bekeken niet zo’n handige zet om Microsoft tegen zich in het harnas te jagen, door met Safari te komen. Nu is er sprake van dat IE niet verder ontwikkeld wordt voor de Mac, terwijl dat natuurlijk wel geldt voor de sites die je noemt.

Bijdrager
    andrez
    ”lucasraggers”
    ”andrez”

Zojuist wilde ik even via Real Player het Journaal bekijken, wat via Camino slechts gedeeltelijk en via Safari helemaal niet ging.

Waar bekijk je de journaal stream dan? Als ik op de link klik op de NOS pagina opent safari nejes RealPlayer en begint het journaal.

http://www.omroep.nl/nos/noshome/index.html%5B/quote:d1d4a01056%5D

Ja, via dezelfde link, of ook wel via de nieuwe Nos journaal site (kun je via omroep.nl ook vinden). Meestal werkt het ook wel, maar soms dus niet. Het valt me op dat IE dan vaak wel werkt. Trager e.d., maar toch.

Moderator
    Lucas Raggers

In de Preferences van Safari kun je ook aangeven of safari een gedownload file moet openen of niet. Misschien overbodig te zeggen.

Bijdrager
    andrez
    ”lucasraggers”

In de Preferences van Safari kun je ook aangeven of safari een gedownload file moet openen of niet. Misschien overbodig te zeggen.

Dat heb ik inderdaad wel ingesteld natuurlijk. Trouwens, zonet nog weer even geprobeerd en toen ging het wel goed. Even herstarten wil ook nog wel eens helpen.

Los hiervan, laadt Safari ook niet alle pagina’s en is het ook niet altijd even goed bruikbaar op sommige discussiefora (in tegenstelling tot Camino) Ik verwacht wel dat dit goed zal komen, maar vooralsnog is het nadelig.

Bijdrager
    Jurriaan.

ik gebruik het inderdaad ook nog om te kijken hoe m’n site eruit ziet voor de IE gebruikers

Bijdrager
    Sharky K.
    ”Jurriaan.”

ik gebruik het inderdaad ook nog om te kijken hoe m’n site eruit ziet voor de IE gebruikers

Denk dat mac users met IE een uitstervend ras is. Iedereen gebruikt eigenlijk Safari of op classic mozilla.
    En IE voor mac rendert totaal anders dan IE voor windows

Bijdrager
    dennis

Eigenlijk is IE wel de bekendste browser (niet op het Mac platform, maar wel bij de grijze massa)
    Mensen die een Mac hebben, maar nog niet bekend zijn met Mac of computers zullen waarschijnlijk eerder IE gebruiken omdat het woord Internet Explorer hun bekend in de oren komt.
    (Dus als je Safari kent ben je niet helemaal newbie meer;) )

Dennis

Bijdrager
    macjazz

ftp-en vanuit de browser werkt bij safari ook niet altijd even vlekkeloos…. (maar het is wel cool dat ie de server op je desktop mount)… :)

Bijdrager
    Sharky K.
    ”macjazz”

ftp-en vanuit de browser werkt bij safari ook niet altijd even vlekkeloos…. (maar het is wel cool dat ie de server op je desktop mount)… :)

dat ligt aan Finder en niet aan Safari.

Bijdrager
    bart

ik heb IE er maanden geleden afgegooid, en met de combi Safari en Omniweb is er geen site waar ik niets mee kan; als de ene browser het niet goed doet pak ik even de andere e3n dan lukt het prima.
    Gelukkig is m’n Mac na jaren weer helemaal $-vrij!

Bijdrager
    Convicted

Als het niet werkt dan gebruik ik gewoon Mozilla 1.4, IE ging bij mij gelijk de deur uit, wat een traag monster was dat zeg!:p

Ik heb overigens helemaal geen problemen met realplayer en safari.

Bijdrager
    ikbenynze
    ”bart”

ik heb IE er maanden geleden afgegooid, en met de combi Safari en Omniweb is er geen site waar ik niets mee kan; als de ene browser het niet goed doet pak ik even de andere e3n dan lukt het prima.
    Gelukkig is m’n Mac na jaren weer helemaal $-vrij!

Probeer de websites maar eens die in de “gallery” van dit bedrijf staan: http://www.b-b.nl :oops:’

Bijdrager
    Convicted

Geen enkel probleem met het laden van die site en de gallery in Safari.
    Zit je op een langzame verbinding ofzo want de gallery is in Flash gemaakt en het loopt prima hier. Er is ook een nieuwe flash player uit misschien doe je er goed aan om die eerst te downloaden via macupdate.com of versiontracker.com

Zover ik rondsurf ben ik bijna geen een site tegengekomen die niet werkt met Safari, behalve dan af en toe van die l*llige waarschuwingen dat je INTERNET EXPLORER MOET gebruiken wil je de site goed kunnen lezen. Dan maar verder klikken en het werkt meestal gewoon goed.

Ik snap overigens niet wat voor webdevelopers dat zijn die alleen maar rekening houden met Internet Explorer, er zijn wel weer browsers op de wereld dan alleen die van Microsoft en daar hoor je gewoon rekening mee te houden.

Bijdrager
    OMT-fan

Als ik op de button “het journaal” klik kopieert mijn Mac een RAM-play bestand naar het bureaublad.

Waarom krijg ik geen journaal te zien??

Bijdrager
    Convicted

Je moet RealOne geinstalleerd hebben en normaal gesproken hoort het automatisch open te gaan. Zo niet dan helpt het misschien door het bestand op RealOne te slepen.

Bijdrager
    KR1275

Ik heb helaas de bron niet meer, maar ik heb een paar maanden geleden gehoord, dat Microsoft met een nieuwe Mac-browserversie komt, die sneller moet zijn dan Safari. Overigens gebruik ik meestal Netscape 7. Die is fors sneller dan Safari en navigeert sneller. Wil alleen nog wel eens vastlopen, maar dat doet Safari ook nog wel eens (..is onverwachts gestopt…). IE5 is prut, al werken sommige javascripts alleen in IE en zijn er sites die andere browsers uitsluiten. Vaak moet je bij IE wachten tot de pagina helemaal geladen is voor je verder kunt linken.

Toch hoop ik snel op een update van IE. Ik vermoed dat die toch het beste zal werken. Net als 5.0 toen die net uitkwam.

Bijdrager
    markj
    ”Richard

Overigens gebruik ik meestal Netscape 7. Die is fors sneller dan Safari en navigeert sneller.

Raar, bij mij start Netscape 7 veel langzamer op dan Safari en is wat surfen betreft ook niet sneller. Misschien is je cache cq. history van Safari erg vol ofzo?
    Ik heb Netscape eigenlijk alleen maar voor Postbank Internetbankieren en Girotel, maar als ik daar mee klaar ben wil er nog wel eens mee doorsurfen. Explorer heb ik er nog wel opstaan maar gebruik ik nooit meer, ik vertrouw het programma niet en vind het lelijker dan de anderen.

Bijdrager
    dennis

Netscape vond ik er niet goed uitzien, IE gebruikte ik een paar maanden geleden nog, maar die is ook verleden tijd.
    Safari is de enige nog waarmee ik site’s surf!
    Alleen als Safari iets niet goed weergeeft dan zit ik er aan te denken om IE weer op te starten, maar dat is nog niet gebeurt in 2 maanden…

Dennis

Bijdrager
    Jurriaan.

vanwaar deze schop van een maand oude topic:roll:

Bijdrager
    KR1275

Probeer eens:

http://www.tracktrace.nl

in zowel Safari als de andere browsers en zoek de verschillen!

Bijdrager
    montysamoerai

af en toe van die l*llige waarschuwingen dat je INTERNET EXPLORER MOET gebruiken wil je de site goed kunnen lezen. Dan maar verder klikken en het werkt meestal gewoon goed.

Tja, bij Volkswagen België kun je niet eens uw nieuw VW model bekijken met Safari…

http://www.vw.be

Bijdrager
    awesomemac

Helaas heb ik IE nog in een donker hoekje verstopt. Gisteren kwam ik er achter dat het niet lukte om reisadvies op te vragen op http://www.9292ov.nl in Safari. De datum bleef ergens in september hangen. Kreeg deze met geen mogelijkheid naar augustus gezet.

De website van de ANWB is ook zo’n site. Probeer via de routeplanner wat op te vragen met Safari. Route krijg je wel, maar geen plattegrond.

En ook de site van de Haagse OV via de site van de HTM is niet te doen. Navigeren gaat wel, maar je krijgt wel een melding dat je browser geen Active X (zoiets) ondersteund.http://www.htm.net

Dus blijft IE nog ff hangen, just in case…..:(

Bijdrager
    KR1275

Laten we hopen dat er toch snel een nieuwe IE-versie komt. Zolang gebruik in Netscape 7.1. Te vaak werkt iets niet in Safari. Eigenlijk moet je vergelijke print screens naar Apple versturen. In het filemenu kun je volgens mij fouten melden. Safari is gewoon nog niet af.

Maar als Apple Microsoft gaat tegenwerken, dan verdwijnt er natuurlijk meer, zoals Office.

Bijdrager
    Thom

Dat journaal doet het op mijn super mac met safari gewoon prima!

Bijdrager
    ikbenynze
    ”Convicted”

Geen enkel probleem met het laden van die site en de gallery in Safari.

Ik snap overigens niet wat voor webdevelopers dat zijn die alleen maar rekening houden met Internet Explorer, er zijn wel weer browsers op de wereld dan alleen die van Microsoft en daar hoor je gewoon rekening mee te houden.

Sorry, was denk ik ik de war met een andere site.
    Deze doet het écht niet bij mij: http://www.nova-malmberg.nl " target="_blank" rel="nofollow"> http://www.nova-malmberg.nl

Ik heb nu een serieus probleem met de website van Malmber: ik ben webredacteur, maar ik kan de cms niet bereiken met Safari. Dat moet per sé met IE 5.5 of hoger. Da’s dus niet op een mac:x !
    Ook gebruikers moeten aan die waanzinnige eis voldoen. Het zaakje is ook niet te foppen door de user agent van Safari op IE6.0 te zetten

Bijdrager
    Thom

Wat misschien een idee is om de site/cms te bezoeken met een pc. Copiëer de url waarnaar je wordt verwezen en plak die in Safari.
    Zo omzijl je dat de site je ziet als Mac. Of je gebruikt kunt maken van alle functionaliteiten is dan de vraag.

Zelf doe ik dit wel eens met een flash detectie. In dreamweaver kun je een javascriptje toevoegen aan een site om te checken of de bezoeker de flash plugin heeft. Dit werkt niet goed op een mac en vervolgens dirigeert de site je naar een pagina met een tekst als “je hebt geen flash’. Met Virtual PC kijk ik dan naar welke url je verwezen moet worden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.