13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Nic

Internet Eplorer v.s. de rest

Op school hebben we een webpagina waarmee je je cijfers kunt bekijken. Dit werkte altijd zonder problemen, ook onder Safari en Firefox. Recentelijk hebben ze deze pagina vernieuwd. Nu doet hij het niet meer onder Safari, Firefox, oftewel: hij doet het niet meer onder de Mac. Hierover heb ik een e-mail gestuurd naar de persoon die verantwoordelijk is voor de website, waarop ik het volgende antwoord kreeg:
    “….De Magister WEB Portal is ontworpen met de nieuwste web-technologie.
    Momenteel is alleen Internet Explorer 6 en hoger zo ver dat die kan
    omgaan met deze technologie. Firefox, Opera en Safari kunnen hier nog
    niet voldoende mee omgaan. We hopen uiteraard dat ook die browsers zo
    snel mogelijk met updates komen die deze technologie ondersteunen.
    Verder zullen we zelf nog kijken of we met trucs die browsers ‘voor de
    gek’ kunnen houden, maar we steken liever wat meer tijd in het beter,
    sneller en mooier maken van onze eigen software…”

In mijn oren klonk dit als b*llshit, maar hoe zit het nu eigenlijk met de verschillen tussen de diverse browsers, het heeft toch niets met ‘de nieuwste web-technologie’ te maken?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    computer space

Inderdaad stierenpoep!

XHTML, CSS 2 en JS is toch wel defacto standaard, eventueel als AJAX combi (hier in Eindhoven noemen we het PSV btw)
    IE 6 kan niet eens fatsoenlijk CSS 2 tonen, dus wie is er nu niet bij met de standaards?
    Jullie hebben gewoon een programmeeur die te ver is gegaan met zijn ASP .NET toolkit, want ook die kit moet volgens mij nette code kunnen maken.

Bijdrager
    Dick de Roos

Je mag de verantwoordelijke ook wel eens vragen waarom het zo nodig is om de “nieuwste technologie” te gebruiken voor het kunnen zien van de cijfers.
    Zijn die geheim ofzo?
    Verder is een goede programmeur in staat om sites te maken die voor alle browsers leesbaar zijn.
    Kortom: knoeiwerk.
    Overigens is deze webontwerper niet de enige die zich verschuilt achter drogredenen. :x

Bijdrager
    WaZoo
    ”Nic”

”maar we steken liever wat meer tijd in het beter,
    sneller en mooier maken van onze eigen software…”

En DAT is helemaal geloel, als volwassen webbouwer verschuil je je niet achter (achterhaalde, eenzijdige en onzinnige) technologie, je lost het op!
    En mooier maken van software is een enorme lacher, wat een prutsers

Ben ook wel benieuwd wie dat zijn, want dan kan er weer een webwizard op de banlist van ons bedrijf en de bedrijven waar wij voor werken:evil:

Bijdrager
    Turbanus

Is niet stiekum M^ç®øßøƒ† verantwoordelijk, door de schromelijke tekortkoming van hun produkten? Of betreft het hier steeds hun vazallen?

Bijdrager
    aerosoul

een goede webdeveloper ontwikkeld zijn websites in firefox/safari of iets dergelijks en gaat daarna aanpassingen doen voor Internet Explorer omdat die dwarsligt. Als je het andersom gaat doen kan die namelijk dus voor heel erg veel problemen zorgen.

En inderdaad zal hij te ver gaan in zijn ASP ontwikkeling. Heel erg slecht overigens, dit kan inderdaad ook prima werken in andere browsers (als je het goed doet..).

Oftewel, vertel de prutser dat ie ’n prutser is dat hij niet al met ’n nieuw systeem moet komen zolang het nog niet beter werkt dan het oude.

Niet dat ik afentoe zo’n goede webdeveloper ben.. ik heb heel vaak de neiging om dingen gewoon lekker te laten als ze ’t goed doen in safari/FF. En de fixes voor IE te vergeten..

mar andersom kan je tegenwoordig echt niet meer maken, vooral omdat je nu hele besturingssystemen buiten sluit.

Bijdrager
    justi

De ‘Magister WEB Portal’ is gebaseerd op het CMS DoNetNuke. Dit CMS, uitgebreid met Magisterfunctionaliteit biedt ongekende mogelijkheden. :sealed:

Het CMS DotNetNuke is Open Source (de code is openbaar en iedereen kan er aan mee programmeren) en volledig gebaseerd op de .Net standaard. Het CMS wordt door meer dan 125.000 websites gebruikt en is kinderlijk eenvoudig in gebruik. :sealed:

.Net zegt genoeg :cry: GEEN standaard dus… wat een bagger!

Bijdrager
    trabant

Blijkbaar verkeert die nieuwste web-technologie nog in een bèta stadium.
    Kun je geen moeder inhuren die haar veel te grote SUV tegen zijn leasebakkie aanrost. Dat is, in dezelfde redeneertechniek, nl. de nieuwste parkeer-technologie.:evil:

Bijdrager
    rebbx

Asp.net is best een mooie techniek. Alleen het werkt echt alleen goed in ie. Terwijl je zou denken, dat het een server script taal is en het gehele gebeuren ook op de server zou moet worden afgehandeld, dus in je browser zal de site goed moeten weergeven NIET DUS….:?

Mickeysoft zal mickeysoft niet zijn om de codes die ze in ie hebben gegooid niet hebben vrijgegeven aan andere merken. Of wel om concurentie tegen te gaan. Ik snap ook niet waarom.. en helemaal onderwijs instellingen met deze technieken in zee gaan. Hier kun je vanuit gaan dat er personen zijn die geen mickeysoft hebben maar bv een mac of linux.
    En idd voor het weergeven van cijfers….waarom zo moeilijk doen.

Ik ben het met Dick, je bent pas een goede programmeur wanneer de site op alle platformen werken. Uit eigen ervaring dit kost heeeel veel tijd en frustratie. Ik denk ook dat dit altijd zo zal blijven. :x

Bijdrager
    Nic

Haha, al jullie antwoorden zeggen wel genoeg. :)
    Ik heb er weer een aantal argumenten bij om de ‘webmaster’ te overreden.

Bijdrager
    Nietzman

“Modernste technologie” en “Alleen Internet Explorer” rijmen gewoon niet met elkaar. Die devvers zijn gewoon luie loserts die niet meer moeite in hun werk willen steken.

Bijdrager
    Obi

Indirect geeft deze web developer een visitekaartje van incompetentie af.
    Alleen mogelijk om web code te maken die kan werken in een MS omgeving, niet eens
    in browsers die web standaarden ondersteunen?

obi

Bijdrager
    Kryptonate

Zijn eerste zin trekt al op niets. IE 6 is veel ouder dan de laatste versies van Firefox, Safari of Opera. Deze browser is in 5 jaar niet meer geupdate. Tenzij je nu de IE7 update meerekent, maar dan mag je niet meer van IE6 spreken. Dat hij Safari eventueel nog laat liggen kan ik nog begrijpen aangezien het marktaandeel van deze browser beduidend lager ligt dan FF of IE. Maar dat hij FF niet meerekent vind ik een grove flater aangezien dit een marktaandeel van 14% heeft. Maar het zal inderdaad wel komen door het gebruik van .Net en ik vrees ervoor dat andere browsers hiermee snel volledig mee in orde zullen zijn, ook al geeft ASP .Net over het algemeen niet te veel problemen in bijvoorbeeld FF.
    Zijn laatste argument trekt ook op niets, je maakt je product namelijk beter door het ook voor andere browsers toegangkelijk te maken. Ik heb hier maar 2 woorden voor: slechte webprogrammeur.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.