6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    chrmou07

internet en MacBook Pro Retina

Beste leden,

Graag wil ik jullie het volgende vragen. Dit is mijn allereerste iMac en ik ben er zeer content van. Vooral van het Retina-display, gezien ik bezig ben met fotografie.

Maar terwijl ik Safari wil raadplegen, gaat dit trager dan met mijn Windows.
    Gezien dit een gloednieuwe MacBook is en als ik mijn allereerste, weet ik niet goed wat ik moet doen.

Ik heb dit voor bij mijn thuis (Draadloze WiFi) als bij mijn vriendin haar thuis (Draadloze WiFi).

Als ook een vraag, hoe kan ik mijn internet thuis sneller maken?

Kan er ook iemand mij wat tips geven bij het gamma van iMac?

Bijdrager
    Frank Visser

Ik kan je geen tip geven helaas. Maar een iMac en een macbook pro retina zijn toch 2 zeer andere computers.

Bijdrager
    SunKeeper

Welke snelheid haal je op onderstaande website?

http://www.speedtest.net

Hoe ver zit je op dat moment van de router af? Welke snelheid heeft je abonnement? Welke snelheid haal je op de Windows?

Bijdrager
    Vluggie

Hier zijn al meer klachten over geweest.

macbook pro 2013 problemen

Ik heb een Retina uit 2012 en nog nooit problemen gehad. Lijkt wel iets van de 2013 versie te zijn

Bijdrager
    chrmou07

@SunKeeper
    Ik heb de test uitgevoerd en heb de onderstaande gegevens verkregen:

Macbook PRO Retina 2013
    PING 10ms
    download speed: 8,05 mbps
    upload speed: 2,67 mbps

ASUS (dezelfde positie)
    PING 5ms
    Download speed: 17,38 mbps
    Upload speed: 2,73 mbps

Ik zit althans wel een verdieping van de router.
    Ik ben aangesloten bij de verdeler TELENET en wij hebben blijkbaar de Basis Shake met een beperking tot 102 GB.

Bijdrager
    SunKeeper

Maar een klein verschil. Wel raar dat je dan zo’n groot verschil zegt te merken tussen Windows en Mac.

Als je de test meerdere keren achter elkaar doet, is het resultaat dan wel een beetje hetzelfde?
    Probeer eventueel als het kan ook even naast de router te gaan zitten en nogmaals de test draaien.

Wat je opnoemt is de datalimiet. Wat je echter moet weten is de up- en downloadsnelheid die je op dit abonnement hebt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.