16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    jamesbluewebsites

Internet door wall socket

Beste Community,
    Vraagje:
    Hoe kan je je internet door je electriciteits lijn (muur plug dingen) gebruiken?
    Heb hier net van gehoord, en was benieuwd hoe dit gaat, of het goed werkt, en hoe duur het ongeveer is.
    Dank,
    James

Bijdrager
    TheBigZ

Hoe het werkt? Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/HomePlug

Hoe duur? Een startersset van 2 stuks heb je onder de €100.
    http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

Bijdrager
    flexoo

€35 euro heb ik laatst betaald. via 1 stroomkabel verloor ik van de 40 mbit 30 mbit. het werkt maar niet goed.

Bijdrager
    Sanjeev

Ik heb laatst een van Netgear geprobeerd lijkt op deze, was een duurdere versie:
    http://pl.netgear.com/home/products/powerline-and-coax/high-performance/XAVB6504.aspx

Die haalde daardoor boven de maximale internet snelheid, makkelijk in gebruik, en de stopcontact die je normaal niet meer overhoud krijg je met deze weer terug.

Een adapter moet je niet op een verlengsnoer aansluiten.

Bijdrager
    jamesbluewebsites

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    SunKeeper

Het verschil tussen die 150 Mbps en 600 Mbps bepaalt wel degelijk welke praktijksnelheid je gaat halen.
    Kijk maar naar de post hierboven van @flexoo (goedkope) en @sanjeev (duurdere).

Wil je een snelle verbinding hebben, kies dan een 600 Mbps-variant, ze zijn wel duurder, maar dan heb je ook wat.

Bijdrager
    computer space
    jamesbluewebsites op 09 februari 2014

Ik heb 50mbit internet, dus heb waarschijnlijk niet meer dan 100 nodig toch?

Ik weet niet of er ooit files tussen beide stations heen en weer moeten, maar mijn lokale netwerksnelheid heeft toch echt helemaal niks met mijn internetabbonement te maken. Ik wil gewoon bestanden tussen mijn macs op vol gigabit kunnen overpompen, en enige dat dit mogelijk maakt is simpel UTP kabeltje van 2 tientjes.

Bijdrager
    jamesbluewebsites

Ik zoek eigenlijk een powerline adaptor waarmee ik meer snelheid krijg dan de 20 mb die ik hier boven krijg, terwijl ik 40-50mb heb (non-wifi)

M’n budget zit eigenlijk tussen de 25-75 euro, maar als jullie het ECHT afraden, dan besteed ik er 100 euro aan.

Bijdrager
    Demon Hunter

Ik ben net verhuisd naar nieuwbouwhuis. Ik heb mijn Mac op de derde verdieping staan. Middels een TP-link WPA4220 kit heb ik mijn Mac aangesloten op mijn router. Werkt perfect en de homeplug boven heeft ook een Wifi repeater ingebouwd. Werkt super, pakt het internetsignaal via de homeplug op en zend hetzelfde netwerk uit als de Airport Extreme beneden en alle apparaten schakelen naadloos tussen de netwerken. Allemaal voor €46, aanrader!

Bijdrager
    jamesbluewebsites

@demon Hunter En hoe zijn de snelheden?

Bijdrager
    Demon Hunter

Ik zit nog met een noodlijn van UPC, die gaat niet boven de 500kb. Wacht nog op de oplevering van mijn 60/60 glasvezel lijn, hopelijk volgende week. Full HD materiaal draait in ieder geval als een zonnetje op de AppleTV via Plex. Vriend van mij heeft net een dure Devolo set gehaald, die haalt 100Mb op z’n 120Mb lijn.

Bijdrager
    jamesbluewebsites

Eigenlijk is het simpel: ik wil zo snel mogelijk internet, zonder een kabel door de vloeren te boren. Heb momenteel 20mb op wifi, als ik beneden zit is dat rond de 30. Zou geweldig zijn als ik via powerline (of misschien een wifi extender?) 30-40 kunnen krijgen waar ik nu zit. (En voor een prijsje onder de 100 euro)

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    applefan222

Met internet kun je zoeken nar dit foto:

Bijdrager
    koen

Als je niet wil boren, kun je geen kabeltje buitenom leggen? Goedkoop, en zo goed als geen verlies van je signaal.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.