6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    freakydionsoir

internet delen via macbook

Hallo

Ik heb pas vrijdag men eigen internet aansluiting, ik kan via wifi met macbook op internet.

Nu wil ik dit sharen zodat ik men satelliet ontvanger internet kan geven. Deze heeft geen wifi, als ik de macbook aan een router hang en de sat ontvanger ook? Lukt dit dan mits een paar instellingen?

MACBOOK——-ROUTER——-SATONTVANGER

alvast dank

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door freakydionsoir.
    Bijdrager
    McPim

Delen vanaf de MacBook kan door dit aan te vinken (‘Systeemvoorkeuren’ -> ‘Delen’ -> ‘Internet deling’) en je sat ontvanger via ethernet aan je MacBook te hangen, de sat-ontvanger hoeft dan niet aan de router aangesloten.

Het is niet heel logisch om het op die manier te doen, je hoeft niks te delen vanaf je MacBook: sluit die sat-ontvanger met een ethernet kabel aan je router aan, klaar. Je MacBook blijft verbonden via WiFi. In het eerste geval moet je MacBook altijd aan staan als je de sat-ontvanger gebruikt, lijkt me niet handig.

Bijdrager
    freakydionsoir

Hallo Pim

Dank u voor de snelle reactie. Het is idd niet handig maar vrijdag heb ik mijn internet verbinding hier in het nieuwe huis.

Dan verloopt alles normaal, dit is om me even uit de nood te helpen.

dank

fds
    <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>
    <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Bijdrager
    McPim

Ik snap ‘m, dan de eerste manier dus 😉.

Bijdrager
    computer space

In de tweede post gaat je Nederlands een stuk vooruit! Men is een groep mensen, je bezit is inderdaad mijn.

Bijdrager
    McPim

… aldus computer space, die vijf minuten daarvoor in dit draadje het goede voorbeeld gaf:

Tevens verkeerd gebruik van het spreekwoord ‘in het land der blinden is éénoog koning’ (InDesign dus volgens jou). De derde fout in die drie zinnen mag je zelf zoeken. ‘Abo’ vergeven we je maar even, anders zijn het er vier.

🤦🏼‍♂️

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.