7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Pixxa

Internet delen via Airport naar Windows laptop

Ik krijg het volgende niet voor elkaar, ik wil een internet verbinding die via een ethernet kabel verbonden is aan mn iMac delen via mn ingebouwde Airport naar een Windows laptop met wifi.

Ik heb internet sharing op mn imac aanstaan van eth->airport en ik kan op mn windows laptop ook de verbinding vinden maar connecten doet hij niet. Ik krijg geen internet

Verder staat mn mac eth verbinding als DHCP ingesteld de airport heb ik handmatig een ip adres gegeven 192.168.1.10, 255.255,255.0.

En DHCP op mn laptop ingesteld maar dit werkte niet, heb toen handmatig op mn laptop volgende ip ingesteld, 192.168.1.20, 255.255.255.0 met als gateway 192.168.1.10 en dns servers van mn isp. maar ook dan krijg ik geen verbinding.

Iemand een idee wat ik niet goed doe?

Bijdrager
    Mendoza

ik weet niet of het zo handig is je volledige IP-adres hier te vermelden.

Bijdrager
    klaus

Z’n IP-adres is gewoon het interne netwerk-adres. Zoals dat zo is bij honderden miljoenen computers, ben je verder niets mee:-)

Kan je pingen naar de 1.10 vanaf je laptop?

Bijdrager
    Oppie

Volgens mij doe je te moeilijk.

1- Deel de verbinding via: Ingebouwd Ethernet
    Met computers die gebruik maken van: AirPort
    2- Nu zie je in je AirPort icoontje in je menubalk een pijltje (omhoog) door de waaier staan
    3- Zet de Persoonlijke webserver onder de tab ‘Voorzieningen’ aan,
    anders houdt de firewall het internet tegen.

Klaar!
    Ik denk dat je nr 3- bent vergeten.

Dus ga niet zelf in de weer met handmatige IP adressen, etc.

Bijdrager
    Pixxa

Maar ik heb mn firewall uitstaan op mn mac en windows laptop…
    en Persoonlijke webserver had ik al aanstaan..

verder krijg ik idd wel dat pijltje in de waaien en zegt de statis ‘internet sharing is on’
    en dan klopt ik kan ook mn mac vinden in de lijst van wifi netwerken op mn latop maar verbindingen lukt niet..

Bijdrager
    Pixxa

Krijg nog geen verbinding…

Bijdrager
    Oppie

Moeilijk om je zo op afstand verder te helpen; kun je eens met een andere computer proberen of ie wél verbinding én internet krijgt?!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.