4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Klompje

Internet delen via Airport iMac naar Windows laptop

Mijn iMac is via een vaste ethernet kabel verbonden met het internet. Nu wil ik mijn net gekochte Windows mini laptop (ja ik weet het, maar Apple heeft helaas (nog?) geen mini laptop) via de ingebouwde airport van de iMac met internet verbinden. Dit zou moeten kunnen door in de systeemvoorkeuren te kiezen onder “Internet en netwerk” voor de optie “Delen”.

Daar kies ik voor “internetdeling” en heb ik het volgende ingesteld: “deel de verbinding via: “ethernet” met computer die gebruik maken van “airport”.

Vervolgens komt bovenin de menubalk van de iMac in het airport-symbool een pijltje naar boven te staan, als teken van een uitgaand signaal.

Op mijn windows mini laptop kan ik het signaal van de iMac netjes selecteren, maar het lukt me met geen mogelijkheid om hier verbinding mee te maken. Met een ander (onbeveiligd) draadloos netwerk wat ik hier oppik kan ik wel probleemloos verbinding maken.

Ik heb al veel gezocht op het internet en dit forum, maar nog geen oplossing gevonden. Kan iemand mij aub helpen. Ik ben er al uren mee bezig en ik krijg het niet voor elkaar.

Alvast bedankt!!!!

Bijdrager
    Nitro

Heb je bij internet deling ook op de knop: Airport Options (Airport instellingen) gedrukt om password e.d. in te stellen voor je Wireless?

Bijdrager
    Klompje

Ja, dat heb ik gedaan. Ik ben nu inmiddels wel iets wijzer geworden en het is me gelukt om een verbinding tot stand te brengen.

Helaas lukt het alleen met een onbeveiligde verbinding. Ik had dat al eerder geprobeerd, en toen lukte het me niet. Het probleem daar was dat ik de firewall had ingeschakeld.

Maar dit is niet echt een fijne situatie om alles onbeveiligd door de lucht te sturen en de firewall van de mac uit te schakelen.

Iemand ideeën hoe ik dat kan oplossen? Volgens mij is het niet mogelijk en moet ik misschien naar een hardwarematige oplossing kijken. De zwaarste beveiliging die ik nu kan kiezen (al zou je het al werkend krijgen) is via WEP en dat schijnt wat ik begrepen heb een heel erg gemakkelijk te kraken beveiliging zijn en zou ik het liever via WPA beveiligen.

Weet iemand een GOEDKOPE hardware matige oplossing. Een Airport basisstation vind ik echt te duur voor alleen deze toepassing. Dat zou niet meer in verhouding staan voor wat ik voor die mini laptop heb betaald.

P.s. voor degene die interesse hebben, dit is de mini laptop die ik heb gekocht: Fujitsu Siemens Amilo Ui 3520 (normaal 399, nu 239, zie: http://www.phonehouse.nl/laptop ) Aanbieding alleen nog deze week, zolang de voorraad strekt

Bijdrager
    Klompje

Voor wie het nog wil weten: volgens mij is het niet mogelijk om de airport in de iMac te gebruiken voor een BEVEILIGDE verbinding tot stand te brengen met een andere computer (internet delen). Ik heb uiteindelijk gekozen voor een hardwarematige oplossing, namelijk een draadloze router. De volgende heb ik gekocht voor 26,95 bij paradigit:
    http://www.sitecom.com/product.php?productname=Wireless+Router+54g&productcode=WL-607&productid=699&inactive=1

Deze router heeft 4 ingebouwde switchpoorten. Hiermee een WPA2 beveiligde verbinding gemaakt met mijn minilaptop en een bedrade verbinding (lag er toch al) met mijn iMac. Ook een draadloze (beveiligde) verbinding maken met de iMac gaat hiermee prima.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.