15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    LUUD18

Internet Delen van PC naar mac of van mac naar pc via firewire

Hallo,

Is het mogelijk om op de mac een ethernet kabel in te pluggen en deze te delen met de pc via firewire?
    Andersom kan ook maar ik heb liever op de mac.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Pieterr

Tussen Macs kan het. Maar of het met een PC ook werkt…. geen idee.

Bijdrager
    LUUD18

Ik had het al geprobeerd bij delen>Internetdeling Maar daarna weet ik niet wat ik op de pc moet doen

Bijdrager
    rtgrs

Als je de LAN-kabel aansluit op je Mac en dan via AirPort de verbinding deelt, dan zal Windows er vast gebruik van kunnen maken, mist dat apparaat met WiFi overweg kan. Maar ja, Windows… Altijd maar afwachten of het werkt!

Bijdrager
    LUUD18

Dat is ook een optie.
    Maar ik denk dat Firewire sneller is dan Wi-Fi.

Bijdrager
    rtgrs

En een netwerkje bouwen? Je weet wel, met een router enzo. Is dat niet makkelijker?

Bijdrager
    LUUD18

Heb nou een Airport Extreme beneden staan met een LAN kabel naar Boven naar de airport express die als brug functioneert. Maar ik Zit nou op de eerste etage en heb maar 10 MB/s terwijl ik een abbonoment heb van 100 mb/s en het is een beetje zonde als ik dat dan zo sloom heb want ik game ook.

Bijdrager
    Pieterr

Kijk svp nog even naar je bitjes en bijtjes.

10MB/s. 10 megabytes per seconde. Als jij dit draadloos haalt: overal vanaf blijven!

100Mbps. 100 megabits per seconde. Nog even door 8 delen om iets over bytes te zeggen.

Bijdrager
    LUUD18

Ik heb even een Printscreen gemaakt van speedtest:

Bijdrager
    rtgrs

Je hebt dus één ethernetkabel naar boven liggen? Je zou er een (Gigabit-)switch aan kunnen hangen en vervolgens je Mac en PC daarop aansluiten.

Bijdrager
    LUUD18

Ik heb wel nog een routertje liggen boven maar die is 54 mbps Maakt deze het hele netwerk dan slomer?
    Ik hoorde namelijk van iemand als je een slomere router op een snelle aansluit past het hele netwerk zich aan aan de slome router.

Bijdrager
    LUUD18

Iemand verstand hiervan?

Bijdrager
    rtgrs

54mbps draadloos… En de ethernetpoorten, hoe snel zijn die?

Bijdrager
    LUUD18

Het is de Netgear WGR614 met ethernetsnelheid: 100 Mbit/s . Ik snap niets van het verschil van Bits en Bytes:oops:

Bijdrager
    LUUD18

Ik heb het denk ik al. Ik zet de Netgear op alleen ethernet en geen Draadloos. Soort brugmodus dus.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.