5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    iMike

Internet delen over crosscable

Mensen,

Thuis heb ik een windows computer staan en daarnaast een nieuwe iMac.
    Op de iMac maak ik verbinding via internet d.m.v Airport. Nu heb ik mijn windows
    pc verbonden met mijn iMac via een crosscable om zo veel sneller data over te kunnen zenden
    (wireless is nu eenmaal nog niet zo snel als kabels).

Nu wil ik ook graag de internet verbinding van mijn iMac delen zodat ik op de windows machine
    ook op het internet kan.

Ik heb internet sharing over ethernet al aangezet maar het wil nog niet lukken, is dit wel mogelijk vraag ik me dus af.

Mijn doel is dus de airport verbinding van mijn mac te sharen over de crosscable naar mijn windows machine.

Heb alles al geprobeerd wat ik hier en op internet kon vinden maar helaas, het file sharen werkt perfect maar het internet op de windows bak wil nog niet werken.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt

Bijdrager
    computer space

Het kan weldegelijk, ook met crosscable (je imac draait het cross-effect weer terug), maar misschien is er een probleem dat je opnieuw IP nummers gaat uitdelen. Wat ook kan werken is een internetdeling over firewire. Heeft je windowsbak een firewireplug?
    Hoe staat internet op de Windowsmachine ingesteld?

Bijdrager
    Oppie

Ter info: een crossover kabel is niet nodig; jouw Mac poort is ‘auto-sensing’.

Je moet openzetten: Delen via AirPort, met computers die gebruikmaken van Ethernet; en Persoonlijk webserver moet aan (in Delen>Voorzieningen)
    Zet ook even alle firewall-en uit (op Mac en Windows), misschien gaat het daar fout.

Bijdrager
    iMike

jup hij heeft een firewire verbinding maar heb er geen kabel voor :P.

De range van het “crosscable netwerk” is wel anders.

de range van airport is 192.168.1.xxx
    de range van het cs nw is 192.168.2.xxx

Bijdrager
    iMike
    ”Oppie”

Ter info: een crossover kabel is niet nodig; jouw Mac poort is ‘auto-sensing’.

Je moet openzetten: Delen via AirPort, met computers die gebruikmaken van Ethernet; en Persoonlijk webserver moet aan (in Delen>Voorzieningen)
    Zet ook even alle firewall-en uit (op Mac en Windows), misschien gaat het daar fout.

Thanks man, had de optie “share from” op ethernet staan i.p.v airport dus helemaal over het hoofd gezien.

Inderdaad maakt ene crosscable niks uit, was even het enige wat ik zo voor handen had :P.

bedankt voor het antwoorden mensen Problem Solved :d

(edit: sorry voor de dubbele post btw)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.