11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Kroftie

internet connectie OSX

Vraagje: ik heb ik (op m’n werk) computers met os9 en compu’s met osx. Af en toe kunnen de OSX-compu’s gewoon het internet niet op (melding: could not open the page “blabla” because the server blabla could not be found), terwijl de os9 compu’s op dat moment geen enkel probleem hebben. Hoe kan dat?

Bijdrager
    Yves

Ik denk dat je iets meer details zult moeten geven in verband met je internetconnectie (kwestie van instellingen enz..)

Bijdrager
    Kroftie

Ik heb normaal (vanochtend nog) gewoon verbinding. Bovendien maakt Acquisition ook gewoon verbinding. Alleen het web op is er nu niet bij. Zowel in Explorer als in Safari niet. We hebben een netwerkje en een ADSL-verbinding (waarmee dus niets mis is, want op deze OS9-computer is er niets aan de hand). Suggestie?

Bijdrager
    Yves

Gebruik je een router ?

Bijdrager
    Kroftie

Jep, een Netopia.

Bijdrager
    Yves

En hoe worden de IP adressen verdeeld via DHCP of statisch ?

Gebruik je ook een firewall ? Misschien is dit het probleem.

Netbarrier gebruikt bijvoorbeeld een stoplist.Als je ip adres hier in terecht komt werkt de connectie ook niet meer.

Bijdrager
    Kroftie

Ik gebruik DHCP. En geen firewall. Maf dat ik wel met andere programma’s verbinding kan maken met niet met m’n browsers…

Bijdrager
    Steve Brooklyn

gebruik je een proxie in je browser???

Bijdrager
    Kroftie

Alleen “gebruik passieve FTP-modus (PASV)” staan aan bij proxy.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

probeer eens: “use web proxy for all”

die staat bij mij aan…

Bijdrager
    Kroftie

Victorie! Ik kan die laatste suggestie van jou niet vinden, maar ik heb nu de TCP/IP instellingen handmatig geconfigureerd en nu doet ie het wel. Maf, maar wel de oplossing! Dank je voor alle moeite! Groeten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.