25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Brims

Internet community

Wie heeft zich al laten verleiden om zich in te schrijven bij een Internet Community.
    Ik zelf ben door mijn collega’s geactiveerd om bij hyves te gaan. En ik moet zeggen vind het best grappig. Ik ben al verschillende oude bekenden tegengekomen.

Bijdrager
    Jesse

Hyves natuurlijk. Wanneer je een beetje familie hebt word je bijna wel gedwongen hieraan te beginnen.

Bijdrager
    Turbanus

Nee ik ben geen guru…….:wink:

Inactief
    Anoniem

Ik doe ook nergens aan mee:wink:

Moderator
    Pete.Z

Ik ben boven de 15, val dus buiten de doelgroep.

Bijdrager
    Jesse

Als ik bij ons op de verjaardag hoor dat mijn ~40 jarige tante’s aan hyves doen dan begrijp ik niet waarom jij buiten de doelgroep zal vallen.

Bijdrager
    Hajo Telding

Ik dacht dat Macosx.nl een Internet Community was… :wink:

Bijdrager
    nipro
    ”Hajo

Precies. Leuk onderwerp dit. Wat is een virtuele community? Laat dat eerst eens duidelijk worden. Alle fora etc. etc. zijn communities, naar mijn idee.

Bijdrager
    Brims
    ”Hajo

Nee nog niet!

Ik bedoel Hyves en Myspace

Bijdrager
    Hajo Telding

Welke ingrediënten missen we hier dan? Er wordt gelachen, gehuild, vrienden gemaakt, ruzie gemaakt, foto’s uitgewisseld, etc, etc…. Net een echte ‘community’ als je het mij vraagt…

Bijdrager
    d.C.
    ”Lytstomke”

Nee nog niet!

Enkel een forum wil misschien niet altijd zeggen dat het een community is, maar MacOSX.nl is er toch wel één hoor. Nog andere (bekende) voorbeelden: Facebook, Flickr, Last.fm, deviantART, etc.

Bijdrager
    TimL

Heb alleen een Myspace account om contact op te nemen met DJ’s/producers, verder doe ik er niks mee. Hyves vind ik verschrikkelijk en heb daarom ook niks anders dan een Myspace account. Nou, ik heb dan ook nog een deviantART account, maar daar doe ik al heel lang niks mee.

Bijdrager
    nipro
    ”d.C.”
    ”Lytstomke”

Nee nog niet!

Enkel een forum wil misschien niet altijd zeggen dat het een community is, maar MacOSX.nl is er toch wel één hoor. Nog andere (bekende) voorbeelden: Facebook, Flickr, Last.fm, deviantART, etc.

Dat ben ik niet met je eens. Voor mij is een virtuele community een plek (cq. website, programma) waar mensen ‘bijeenkomen’ en interactie voornamelijk plaatsvindt via de computer, ipv. face-to-face.

Bijdrager
    Brims

Dus jij vind dat OSX.nl geen Internet community is?
    Net als ik?

Bijdrager
    Steff

Niet geheel. Maar MacOSX.nl is een apart forum. Niet puur voor problemen/vragen/oplossingen maar ook met meetings e.d. dus kan je het wel een soort van community noemen toch?

Zelf heb ik Hyves. Maar waarom? Ach 11 vrienden die je wel eens ziet.

Bijdrager
    nipro
    ”Lytstomke”

Dus jij vind dat OSX.nl geen Internet community is?
    Net als ik?

Nee, d.C stelt dat een forum niet altijd een community hoeft te zijn. Dat vind ik niet, voor mij is ieder forum een community. Ik ben het dus ook niet met jou eens, voor mij is macosx.nl wel degelijk een community.

Bijdrager
    Hajo Telding

Het idee van een community is dat er een gemeenschappelijke deler is volgens mij…. mijn beste Apple geloofsgenoten… :?

Bijdrager
    Brims

Ik ben zo juist ook nog bij http://www.facebook.com/ aangesloten.
    Hier kun je ook nog met een Internet Game “Warbook” mee doen.
    Tevens kan je vanuit je computer heel eenvoudig foto’s uploaden.

Bijdrager
    .Arne

Ik hou het bij Last.fm, aan communities à la Hyves heb ik absoluut geen nood.

Bijdrager
    Brims

We hebben daar ook een heuse hyves voor Apple gebruikers

kijk maar op: http://apple-computers.hyves.nl/

Bijdrager
    KarelWillem

Dat Hyves komt echt op me over als een totaal kindse vorm van forumpje spelen.

Ik zie echt niet waarom iemand zich bij Hyves zou willen aansluiten.

Het ziet er lelijk en rommelig uit, het is in de meeste gevallen een totaal onzinnige tijdsbesteding (zegt hij die dit bericht zit te typen) en het voegt absoluut helemaal niets toe aan de Internet-beleving in het algemeen.

Het is een soort MSN in browser-vorm. Van dat niveau dus.

Bijdrager
    Brims

Zo is er voor iedereen wel wat!

Bijdrager
    My-Pod

Ik zit bij Hyves. Ene kant toch wel grappig want ik kom daar oud klasgenoten tegen van vroeger:)

Bijdrager
    Matchmuchach

Hyves is echt het meest nutteloze systeem op aarde, je maakt een profiel en andere kunnen dan reageren… Ookal zit ik in de doelgroep ik zou er nooit aan mee doen…

Inactief
    Anoniem

Hyves, facebook en linkedin

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.