7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    mooirood

Internet afgesloten wegens ABUSE? Wat nu?

Goedemiddag,

Mijn internetverbinding is afgesloten omdat volgens mijn provider één van mijn apparaten in mijn netwerk (2 iMacs, netwerkprinter, en een airport express) (teveel) DNS request zou uitzenden. Ik moet van die jongens een scan uitvoeren maar ze hebben geen Apple ondersteuning. Hoe pak ik dit aan? Alvast bedankt.

Bijdrager
    jv65

Je kan gratis met Avast een scan uitvoeren op je Mac’s.
    Little Snitch is ook een handige app om je netwerk te monitoren. Ik betwijfel echter of dat in jouw geval nut heeft aangezien je geen internetverbinding meer hebt.

Moderator
    Mac Daddy

Wat adviseert je provider? Normaliter sturen ze je een mail en daarin adviseren ze je een reeks scanners te draaien. Meestal staat Avast daar ook tussen ja.
    Bedenk ook dat zij niet kunnen zien welke pc het is. Het zou kunnen dat het iemand was die bij je op bezoek was en even van het wifi gebruik heeft gemaakt bijvoorbeeld.

Bijdrager
    mooirood

Dank voor jullie reactie, inmiddels ook het WiFi wachtwoord veranderd. De provider is op de hoogte gesteld, hopen dat ze de kraan weer open draaien.

Bijdrager
    jf

Ik zou zeggen dat je een scan hebt uitgevoerd en niks hebt aangetroffen. Kijken wat ze dan doen.

Bijdrager
    Obi

Ok, als ze de service afsluiten vanwege DNS requests,
    (staat dat in de voorwaarden? ik ben op de hoogte
    van bv data caps in bepaalde voorwaarden, maar de hoeveelheid van
    DNS requests heb ik nog nooit van gehoord als voorwaarde)

Dan hebben ze dit dus op een of andere manier gelogd, dus ze zouden
    jou het IP nummer moeten kunnen geven wat die DNS problemen zou veroorzaken.

En de toekomst zou je Little Snitch of Handsof kunnen gebruiken om het uitgaande
    internet verkeer te beheren.

Bijdrager
    iep

Een grote hoeveelheid dns verkeer kan duiden op een infectie met malware, een hack of een slecht geconfigureerde dns server. Als ze weten dat een apparaat teveel dns verkeer genereert is het wel handig om even te vragen welke dat dan is. Niet dat je hier veel van moet verwachten aangezien dit soort afsluitingen vaak volautomatisch zijn. Het kan dus ook zijn dat ze een false positive hebben (het systeem zegt dat er wat aan de hand is terwijl dat helemaal niet zo is). Als het om dns requests gaat kan het ook zijn dat iets bonjour heeft openstaan richting de isp. Hoe heb je de spullen op elkaar aangesloten?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.