26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    ProBookMac

internet abo ZIGGO opgezegd

Ik heb mijn abo. ZIGGO opgezegd. Na een week geen verbinding kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Bleek dat de ziggo-dns server (alles was omgezet van Casema-, Orange en @Home naar Ziggo) geen verbinding toestaat met mijn Airport Extreme. Daarom kreeg ik oude ip-adres van wanadoo-server. Maar sindsdien is de verbinding heel erg traag of valt soms helemaal weg.

Heb deze verbinding voor thuis- en zakelijk gebruik. Een week zonder internet is dus heel lastig

Ga nu terug naar KPN of xs4all. Wie heeft betere optie?

Bijdrager
    Pieterr
    ”ProBookMac”

Bleek dat de ziggo-dns server (alles was omgezet van Casema-, Orange en @Home naar Ziggo) geen verbinding toestaat met mijn Airport Extreme.

Dit geloof je toch zelf niet?
    Het lijkt me dat hier op het forum wel mensen te vinden zijn die (1) Ziggo abonnee zijn, en (2) een AirPort Extreme gebruiken.

Bijdrager
    I-GJ

Ik zit zelf bij telfort! Voor 30 euro per maand heb je 20mb aan snelheid en gratis telefonie naar vaste nummers. De snelheid red je niet vaak maar keb nog nooit problemen of last van langzame verbindingen gehad. Het modem zit rechtstreeks op m’n airport en ook dat werk prima. Hiervoor had ik kabel van planet en ook dat ging perfect maar telfort is sneller.

Bijdrager
    Bosi

Hahaha wat een onzin. Je laat je toch niet met zo’n kulverhaal afwimpelen. Hier diverse vrienden/kennissen met een airport extreme op ziggo en geen enkel probleem.

Zegt weer iets over de knowhow van die gasten op de helpdesk van Ziggo. Ze worden gewoon van de straat geplukt en krijgen een hoofdtelefoon op en ze geven support;-)

Heb je je modem wel eens een harde reset gegeven? Vaak zit het probleem in het modem van Ziggo.

Bijdrager
    AAPL

Heb zelf een Ziggo abonnement en een airport extreme. Laatst viel 2 minuten internet weg, daarna zag ik op het modem dat het weer goed was. Ik heb nergens last van. (Voormalig @home) Ik snap niet dat je even het modem eruit hebt getrokken en weer erin. Gezien de airport status overzicht en log kon je zien dat het niet aan je aiport ligt. Vooral KPN nemen met hum waardeloze modem router combi’s :S. Ik blijf lekker bij Ziggo..:)

Bijdrager
    kick-it

Ik heb ook Ziggo maar dan in combinatie met een Time Capsule. Alles werkt prima. (alleen niet wanneer ze bij Ziggo weer eens aan het k**en zijn met de DNS)

Bijdrager
    Hajo Telding
    ”ProBookMac”

Ik heb mijn abo. ZIGGO opgezegd. Na een week geen verbinding kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Bleek dat de ziggo-dns server (alles was omgezet van Casema-, Orange en @Home naar Ziggo) geen verbinding toestaat met mijn Airport Extreme. Daarom kreeg ik oude ip-adres van wanadoo-server. Maar sindsdien is de verbinding heel erg traag of valt soms helemaal weg.

Heb deze verbinding voor thuis- en zakelijk gebruik. Een week zonder internet is dus heel lastig

Je had natuurlijk gewoon bij Xs4all moeten blijven als je het ook zakelijk gebruikt. Wat mij betreft de betrouwbaarste partner in Nederland en zakelijk maakt het niet veel uit als ze iets duurder zijn. Nu ben je een week off-line geweest, dat kan je veel meer geld kosten dan je bespaart door bij een paar euri’s goedkopere provider te gaan zitten. Toch?

Bijdrager
    Esquare

Echt ongelooflijk hoe ieder DNS-probleempje hier onmiddellijk tot panische opzeggingen en/of een provider-oorlog leidt. :sealed:

Bijdrager
    ProBookMac
    ”Pieterr”
    ”ProBookMac”

Bleek dat de ziggo-dns server (alles was omgezet van Casema-, Orange en @Home naar Ziggo) geen verbinding toestaat met mijn Airport Extreme.

Het lijkt me dat hier op het forum wel mensen te vinden zijn die (1) Ziggo abonnee zijn, en (2) een AirPort Extreme gebruiken.

Toch is het echte waar. Heb 6 dagen geen internet gehad. Echt alles geprobeerd, gereset en opnieuw ingesteld. Niks werkte. Bleef met foutmelding: geen dns server. Als jaren lang, bovengemiddeld mac-user weet ik zeker het nodige van Macosx.
    Het lag dus niet aan mij maar aan Ziggo. Toen ik een ander IP-adres kreeg voor de dns server had ik direct verbinding?!

Bijdrager
    Bolle1961
    ”ProBookMac”

kijk eens op de site van Solcon
    http://www.solcon.net
    ze werken met 3 verschillende netwerken voor ADSL en ze hebben ook glasvezel in sommige plaatsen

Bijdrager
    maarten20
    ”ProBookMac”
    ”Pieterr”
    ”ProBookMac”

Toch is het echte waar. Heb 6 dagen geen internet gehad. Echt alles geprobeerd, gereset en opnieuw ingesteld. Niks werkte. Bleef met foutmelding: geen dns server. Als jaren lang, bovengemiddeld mac-user weet ik zeker het nodige van Macosx.
    Het lag dus niet aan mij maar aan Ziggo. Toen ik een ander IP-adres kreeg voor de dns server had ik direct verbinding?!

Als ik het verhaal zo lees, ligt het wel aan jouw Airport instellingen. Heb je wel je CO nummer in de Airport gezet? Dat kan verklaren waarom je de DNS niet werkt. Heb jaren @home gehad en dat werkte super met een airport

Bijdrager
    IndoMac
    ”ProBookMac”

Ik heb mijn abo. ZIGGO opgezegd. Na een week geen verbinding kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Bleek dat de ziggo-dns server (alles was omgezet van Casema-, Orange en @Home naar Ziggo) geen verbinding toestaat met mijn Airport Extreme. …….
    Wie heeft betere optie?

Ik had (ongeveer) hetzelfde probleem en heb het forum en de verstandige adviezen gevolgd: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=134857&postdays=0&postorder=asc&highlight=dns&start=30
    En nu werkt dus alles weer lekker! Op Ziggo. Ik hoop wel dat ze weer geen rare streken uit gaan halen!

Bijdrager
    pepe

Ziggo ben ik ook zat. Heb geregeld last dat ik geen mail kan versturen (SMTP-server kan dan niet gevonden worden). Combineer dat met de telefoon die af en toe niet werkt. Voor hetzelfde geld ga ik het nu proberen bij Telfort en kan dan bovendien gratis bellen en mijn snelheid ligt 10x hoger…

Als je googled op ‘Ziggo klachten’ dan merk je snel genoeg dat er heel wat mensen niet tevreden zijn…

Bijdrager
    Esquare

Gelukkig levert googlen op ‘Telfort klachten’ helemaal niks op… Oeps.

Bijdrager
    pepe
    ”Esquare”

Hahaha, dat was een schot voor open doel. Ben bang dat er maar weinig providers zijn die geen klachten veroorzaken. Maar wat voor de een een ramp is kan voor de ander weer goed werken. Hopelijk wordt mijn overstap een verbetering.

Bijdrager
    Esquare

Ik help het je hopen.:)

Bijdrager
    Bolle1961
    ”pepe”
    ”Esquare”

Hahaha, dat was een schot voor open doel. Ben bang dat er maar weinig providers zijn die geen klachten veroorzaken. Maar wat voor de een een ramp is kan voor de ander weer goed werken. Hopelijk wordt mijn overstap een verbetering.

ik zit al 10 jaar bij Solcon, nog nooit klachten gehad

Bijdrager
    pelpinda

Ziggo heeft nu ook een zakelijk abonnement, zouden deze problemen er dan niet zijn?

Bijdrager
    JJmac
    ”Pieterr”
    ”ProBookMac”

Ja hoor hierzo al jaren en het werkt perfect nooit geen problemen gehad.

Bijdrager
    johanz

Ziggo gaat over op één nieuw modem, de Ubee, en die werkt niet goed samen (lees de server van Ziggo kan het niet aan) met Airport Express. Telkens de router restarten, langzame verbinding… Ze hebben mij maanden aan het lijntje gehouden. ‘gaat u nog eens de modem resetten, wilt u uw snelheden bijhouden, etc…’ Het was waardeloos, Ziggo heeft niet kunnen bieden wat zij beloofden, zoals een andere modem sturen etc. Met de Motorola had ik geen problemen. Alle Apple gebruikers: verlaat Ziggo! De service was overigens bijzonder slecht, ronduit beledigend. Ik ga naar XS4ALL, straks lekker over de glasvezel en vanaf begin volgend jaar ook HD TV!

Bijdrager
    Gastje01

Mijn ouders hebben een TC draaien, eveneens met Ziggo. Heb daar toen Ziggo aan het kloten was met de dns, de servers van google ingesteld (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en nergens meer last van. Internet heeft de afgelopen maanden voor zo ver ik kan nagaan geen enkele keer niet gewerkt. De helpdesk heb ik ook geen goeie ervaring mee, voor dat soort problemen zijn sites als OMT in het leven geroepen.

Bijdrager
    johanz

Klinkt goed, maar wellicht hebben zij nog niet die nieuwe Ubee modem, die ZIGGO straks alleen nog maar wil gaan gebruiken? En geen Aiport Express router? Mijn hele probleem is hier te lezen: http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-router-en-ziggo-ubee-modem-werkt-niet-meer?replies=1#post-2117477 .

Waar stel je de servers van google in trouwens?

Bedankt voor je reactie

Bijdrager
    mark-a-mac
    johanz op 09 december 2010

Waar stel je de servers van google in trouwens?

… in je router… Handmatig configureren van DNS kiezen en daar de Google- of OpenDNS-adressen invullen.

Bijdrager
    JJmac

Er is ook een programma dat heet Namebench, die geeft aan wat de beste keus voor jouw kan zijn.

Dit gaf het bij mij aan

Recommended configuration fastest + nearest

Primary 216.146.35.35 DynGuide
    Secondary 10.0.1.1 internal 10-1-1
    Tertiary Server 193.78.240.12 UU EU 204 NL

Weet alleen niet hoe ik het in zou moeten vullen

Bijdrager
    michelvdb
    JJmac op 10 december 2010

Er is ook een programma dat heet Namebench, die geeft aan wat de beste keus voor jouw kan zijn.

Dit gaf het bij mij aan

Recommended configuration fastest + nearest

Primary 216.146.35.35 DynGuide

Secondary 10.0.1.1 internal 10-1-1

Tertiary Server 193.78.240.12 UU EU 204 NL

Weet alleen niet hoe ik het in zou moeten vullen
    Flauwekul. Als je een LAN met IP range 192.168.#.# of 172.16.#.# gebruikt werkt dit geintje niet. Wat wel werkt is: Secondary LAN IP-adres van de router

Bijdrager
    JJmac

Tja van routers heb ik minder kaas van gegeten, het is altijd gewoon aansluiten en het werkt.
    Nu is het zo dat mijn verzendsnelheid daalt van 130 naar 65 en na het herstarten ven de mac of AE is het weer goed, ik denk zelf dat het aan de instellingen ligt waaronder de DNS, misschien kan iemand mij iets meer vertellen over de verzendsnelheid probleem op te lossen?

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.