6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    1234

Internet aanlsuiten op iBook

Beste Macvrienden,

ook ik heb (als beginner) de zoekfunctie gebruikt en toch nergens de informatie kunnen vinden die ik zocht. dus mocht deze thread dubbelop zijn, mijn excuses…

Ik heb sinds een week een iBook en ik ben erg aan worstelen om hem op internet aan te sluiten:
    ik heb er ook bijzonder weing verstand van en hoop dat jullie me uit de brand willen helpen.

-ik heb via mijn huisgenoot (router) adsl internet via HetNet
    -ik heb een gewone (netwerk?) kabel in mijn iBook gestoken.
    -vele instellingen geprobeerd (airport uit e.d.)

maar het wil niet lukken, iemand tips (of links)??
    of een stappenplan voor de instellingen

Bij voorbaat dank

Bijdrager
    jeroenimo

DHCP aan staan in je Syteemvoorkeuren/Netwerk/Ingebouwde Ethernet ?

Als het modem “normaal” geconfigureerd is dan zou je zonder ook maar iets in te stellen het internet op moeten kunnen als je er een ethernetkabel in prikt..

Misschien ligt het probleem niet aan je iBook maar aan de router/modem, maar dat probleem kunnen we natuurlijk alleen maar naar gissen..

Bijdrager
    JWB

Vervelend als iets dat zo eenvoudig is (als het aansluiten van een iBook op internet) niet werkt. In pincipe is het namelijk gewoon een kwestie van het inpluggen van de netwerkkabel en surfen maar. Ik denk daarom dat het probleem ook niet zo zeer zit bij jouw iBook, maar eerder bij de Router-instellingen. Je moet aan je huisgenoot vragen of alle computers in het netwerk automatische ip-adressen krijgen toegewezen, of dat je een vast ip-adres moet invoeren. Dit ziet er dan als volgt uit:

192.168……. of zoiets (met subnet 255.255.255.0)
    Het lijkt erop dat je huisgenoot voor deze optie heeft gekozen. Dus vraag hem dit even. Hij zal er verstand van hebben en dan kan hij dit ook op je iBook instellen, ook als is het een Windows-gebruiker. De instellingen vind je onder systeemvoorkeuren, maar dat had je al begrepen.

Airport aan of uitzetten heeft geen effect, aangezien je niet draadloos werkt, maar met een kabel.

Succes!

Bijdrager
    1234

bedankt voor de snelle reacties!

Ik ga het allemaal ff uitproberen.

Bijdrager
    JWB
    ”timmyboy”

bedankt voor de snelle reacties!

Ik ga het allemaal ff uitproberen.

Graag gedaan! Welkom op dit forum!

Bijdrager
    JWB

Het kan ook zo zijn dat je huisgenoot een filter op MAC-adressen heeft, zodat alleen computers op het netwerk mogen komen, die in het rijtje staat met toegestane MAC-adressen. Overigens heeft een MAC-adres weinig te maken met een Mac, het is een uniek nummer dat een netwerk-kaart heeft.

(Ik zie trouwens net dat ik een nieuwe ranking naam heb gekregen! Bikkel?????:x Mods, verander die naam eens in iets Apple-gerelateerd)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.